کد خبر: ۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره

اعتماد نوشت:
فروردين امسال فردي به كلانتري ١٣٠ نازي‌آباد تهران مراجعه كرد و ماموران را در جريان سرقت خودروي وانت نيسان خود، حاوي محموله مواد غذايي، قرار داد. با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «سرقت محموله» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاكي درباره روز سرقت به كارآگاهان گفت: «ساعت دو بامداد ٣٠ فروردين امسال به خانه‌ام در خيابان بهمنيار رفتم و خودروي وانت نيسانم را كه حاوي بيش از ٤٥ ميليون تومان نوشابه انرژي‌زا بود  در مقابل درب خانه پارك كردم. وقتي ساعت پنج صبح از خانه بيرون آمدم، ديدم كه ماشينم را به سرقت برده‌اند.»

با آغاز رسيدگي به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراكز خريد و فروش عمده مواد غذايي در بازار تهران، كنترل نامحسوس اين مناطق در دستور كار ماموران قرار گرفت تا سرانجام پنجم ارديبهشت ماه در حالي كه جواني ٢٤ ساله قصد داشت محموله نوشابه‌هاي انرژي‌زا را در بازار تهران بفروشد، از سوي پليس دستگير شد. متهم پس از انتقال به پليس آگاهي، فرد ديگري به نام رامين را به عنوان صاحب اصلي بار معرفي كرد و به ماموران گفت كه محموله را در منطقه كيانشهر تحويل گرفته است. 

به اين ترتيب رامين نيز در همان روز دستگير شد و به خريد محموله از سارقان اصلي اعتراف كرد. با اعتراف صريح رامين به خريد محموله سرقتي، يكي از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت به نام محبوب با ٩ فقره سابقه سرقت در منطقه مرتضي‌گرد شناسايي شد.

ماموران پليس براي شناسايي ساير اعضاي باند، محبوب را زيرنظر گرفته و سرانجام موفق شدند سركرده باند به نام علي كه پيش از اين سابقه سرقت و زورگيري در پرونده داشت و نفر سوم باند را به نام قادر در منطقه مرتضي‌گرد و جوانمرد قصاب شناسايي و هر سه آنها را در سه عمليات همزمان دستگير و به مقر انتظامي منتقل كنند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان نيز علاوه بر كشف مقادير قابل توجهي از انواع اقلام مسروقه، مدارك شناسايي متعلق به تعدادي از مالباختگان به دست پليس افتاد. 

سارقان نيز در همان بازجويي‌هاي اوليه به انجام ده‌ها فقره سرقت محموله در مناطق بازار، مولوي، فداييان اسلام و شوش تهران به ارزش تقريبي يك ميليارد و ٥٠٠ ميليون تومان اعتراف كردند. اين در حالي بود كه تحقيقات پليس از متهمان نشان مي‌داد كه آنها علاوه بر سرقت محموله‌هاي خودروهاي باري، به انبارهاي تجاري و صنعتي مناطق جنوبي تهران نيز دستبرد زده‌اند. 

اعتراف سارقان نشان مي‌داد كه آنها، چهارم ارديبهشت ماه امسال، پس از شناسايي انباري در منطقه عبدل آباد، نيمه‌هاي شب به آنجا يورش برده و پس از بستن دست و پاي نگهبان و ايجاد ضرب و جرح، محموله سنگيني از باطري خودرو را به سرقت برده‌اند.

علي نيز به عنوان سركرده باند، در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه با پول فروش اموال سرقتي، پروژه‌اي ساختماني در منطقه مرتضي‌گرد را كليد زده بود. همچنين در بازرسي از مخفيگاه او يك دستگاه خودروي آزراي سفيد رنگ نيز كشف شد كه از سوي متهمان براي تردد در سطح شهر استفاده مي‌شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)