کد خبر: ۲۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
توپخانه حاميان قاليباف به سمت رئيسي يكي يكي به كار مي‌افتد. «تتلو» و بي‌توجهي به نتيجه نظرسنجي‌ها از نگاه حاميان قاليباف علت شكست اصولگرايان است.
توپخانه حاميان قاليباف به سمت رئيسي يكي يكي به كار مي‌افتد. «تتلو» و بي‌توجهي به نتيجه نظرسنجي‌ها از نگاه حاميان قاليباف علت شكست اصولگرايان است.
 از پيش هم معلوم بود كناررفتن قاليباف بدون طرح و برنامه نخواهد بود. او بعد از سه دوره شركت در انتخابات، حساب همه چيز را كرد و انصراف داد. اگر اصولگراها مي‌بردند، او قهرمان فداكار آنها مي‌شد و تا ابد آنها را مديون خود كرده بود. حالا هم كه باخته‌اند، مي‌تواند در نقش طلبكار انتخاباتي ظاهر شود. با اين ادعا كه اگر رئيسي كنار رفته بود الان به جاي روحاني من بر صندلي رياست‌جمهوري نشسته بودم و قدرت در دست اصولگراها بود. جالب اينكه حاميان قاليباف براي اثبات گفته‌هاي خود به نظرسنجي‌هايي اشاره مي‌كنند كه نشان مي‌داده رأي قاليباف بيش از رئيسي بوده است. از انتخابات اما چندان زماني نگذشته است، كسي خاطرش نمي‌آيد نظرسنجي‌اي را كه قاليباف در آن نسبت به رئيسي پيشي گرفته باشد. حاميان قاليباف به دنبال اين هستند كه نشان دهند شهردار تهران با هدف حفظ وحدت فداكاري كرده و رئيسي بي‌توجه به لزوم حفظ وحدت اصرار بر ماندن داشته است.

 آنها به دنبال اين هستند كه تقصير شكست اصولگرايان را گردن ابراهيم رئيسي بيندازند. اينكه او نخواسته از نتايج نظرسنجي‌هاي ادعايي تمكين كند. سؤالي كه آنها جواب نمي‌دهند اين است كه پس اين ميان نقش جمنا و پارلمان اصولگرايي چه بوده است؟ اگر واقعا نظرسنجي‌ها، پيشي‌گرفتن قاليباف را نشان مي‌داده است، چرا مجموعه جمنا با اين همه ادعا و سروصدا از رئيسي درخواست نكرد كنار رود؟ آيا اصولگرايان آگاهانه شكست را در آغوش گرفتند؟!

بعد از حسين قربان‌زاده، سردبير روزنامه همشهري و مشاور قاليباف كه معتقد بود نظرسنجي‌ها همه به نفع قاليباف بوده و او براي حفظ وحدت فداكاري كرد و كنار كشيد، حالا محمد دهقان، رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف و نماينده مجلس هم به ايسنا گفته است: «نتیجه کناررفتن قالیباف به نفع رئیسی باعث شده كه ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی ريخته شود. طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رأی‌آوری او بیشتر بود. اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت، اجبارا رأی‌های او به سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد. چون طرفداران او ایدئولوژیک‌تر بودند و به آقای روحانی رأی نمی‌دادند». 

دهقان در ادامه گفته است قالیباف براساس تحلیل انتخاباتی و البته با ازخودگذشتگی به نفع آقای رئیسی کنار کشید: «چون باید یک نفر در انتخابات باقی می‌ماند. نظر آقای قالیباف حتی برخلاف نظر برخی اعضای ستادش بود. ما معتقد بودیم که باید آقای رئیسی کنار رود اما چون این اتفاق رخ نداد، آقای قالیباف کنار رفت. جمنا براساس سازوکاری که تعیین شده بود، به این نتیجه رسید که امکان کناره‌گیری آقای رئیسی نیست؛ لذا آقای قالیباف داوطلبانه انصراف داد».

ماجراي تتلو

ماجراي تتلو و ديدارش با رئيسي هم در نوع خود جالب بود. حاميان قاليباف معتقدند يكي از دلايل شكست رئيسي همان ديدار بود. ديداري كه به همان زمان انتخابات محدود نماند و تبعاتش به امروز هم كشيده شده است؛ تا جايي كه وقتي اميرحسين مقصودلو درباره آتنا اصلاني يا حيا و حجاب هم در اينستاگرام خود پستي مي‌گذارد، كامنت‌هاي عجيب و متفاوتي دريافت مي‌كند كه بي‌ارتباط  به ماجراي ديدار او و رئيسي و حمايتش از اصولگرايان نيست. حالا دهقان هم گفته است: «این دیدار به ضرر آقای رئیسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد... 
برگزاری این جلسه در دوران انتخابات کار بد و غلطی بود و نباید در این زمان انجام می‌شد. این کار در نهایت برای آقای رئیسی ضرر داشت و بسیاری از افراد را به تردید انداخت. شاید اگر آقای تتلو با آقای رئیسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما اینکه این دیدار با تلقی تبلیغات و رأی‌آوری انجام شد به نفع آقای رئیسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند». رئيسي در گفت‌وگوي چند روز پيش خود با رسانه‌هاي اصولگرا مجبور شد درباره اين ديدار توضيح بدهد و بگويد: «گفتند علی‌رغم سابقه‌اش، اخیرا اشعار و ترانه‌های اثرگذاری در مورد شهدا، حجاب، مدافعان حرم و... خوانده است و همان‌جا خیلی صادقانه باب صحبت کوتاهی درباره سوابق منفی گذشته‌ و اینکه از آن رویگردان بوده، باز کرد. با اینکه بعد از نماز با عجله به ‌سمت پرواز باید می‌رفتم، اما نشستم و سه تا چهار دقیقه او را به ‌خاطر ترانه‌ای که برای امام رضا(ع) خوانده بود، تحسین و تشویق کردم و رفتم... خیلی متأسف شدم وقتی شنیدم تصاویر نامناسبی از گذشته که او از آنها اعلام برائت کرده با طراحی همان اتاق عملیات روانی به‌طور گسترده در فضای مجازی پخش شد. خوب، این کار خیلی زشت و حرام بیّن و اشاعه فحشا از جوانی است که اظهار می‌کند «من توبه کرده‌ام»، این گناهی عظیم‌تر است».

پس از انتقادات رئیسی از رفتارها و تصاویری که پس از دیدارش با امیرحسین مقصودلو خواننده زیرزمینی در دوران تبلیغات انتخاباتی منتشر شد، این خواننده رپ در اینستاگرام خود نوشت: «تشکر می‌کنم از آقاى رئیسى عزیز و همین که ایشون راجع به من حرف می‌زنن برام افتخاره و چه برسه دیگه به تعریف. من کوچیک‌تر از این حرفام و همه سعى و تلاشم اینه که فقط بتونم مفید باشم و بقیه رو خوشحال کنم و خداروشکر می‌کنم که بالاخره یه بزرگى از ما خوب گفت. راستش من اتهام اشاعه‌ى فهشا (فحشا) داشتم و همین صحبت آقاى رئیسى به عنوان یکى از بزرگان قوه قضائیه، به من ثابت می‌کنه که بی‌گناهم و خدا منو به خاطر گذشته و جوونیم بخشیده. همین بسمه حتى اگه بازم برم زندان، جلوى خودم و خداى خودم روسفیدم. دست ایشون رو هم می‌بوسم و سعى می‌کنم که بتونم جلوى ایشون و قاضىِ محترم تجدیدنظرم روسفید باشم».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)