کد خبر: ۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا استان مطرح شد:
در جلسه امروز صبح کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری علت آتش‌سوزی مغازه لوازم‌خانگی در چهارراه ارگ و همچنین خریدوفروش غیرمجاز مطرح شد
گفتارنو/ گروه جامعه:


در جلسه امروز صبح کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری علت آتش‌سوزی مغازه لوازم‌خانگی در چهارراه ارگ و همچنین خریدوفروش غیرمجاز مطرح شد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: چند سال پیش بحث‌های مقدماتی راجع به مسائلی همچون قاچاق کالا و کشتارگاه‌ها مطرح می‌شد اما اکنون بحث در مسائل مهم‌تری انجام می‌شود و این نشان از پیشرفت جای تقدیر دارد. 

حمید ذکاء اسدی صبح امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان بابیان اینکه تأکید مقام معظم رهبر همواره بر تأکیددارند مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا و ارزاست، اظهار کرد: اگر ایجاد اشتغال را محور مثبت حرکت‌ها ببینیم تا زمانی که قاچاق وجود دارد در منطقه منفی دست‌وپا می‌زنیم و اگر بخواهیم به مثبت برسیم باید به صوت جدی ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وسعت استان بسیار زیاد و با چند استان مرزی همسایه هستیم و عمده قاچاق مواد مخدر، احشام و نیروی انسانی و .. از مرزهای جغرافیایی استان عبور می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظایف زیادی بر عهده دارد که باید انجام دهند، گفت: بیوتروریست هم فعال‌شده است و نیروی انتظامی امنیت مراسم عزاداری و شادی و هر تجمع دیگری را بر عهده دارد.

معاون استاندار تصریح کرد: موارد فرهنگی را نمی‌توان با فشار امنیتی انجام داد بلکه اصحاب رسانه و تلویزیون در این زمینه یاری‌رسان باشند.

وی از کشف 8 هزار گوشی تلفن همراه خبر داد و گفت: باید سر باندها و قاچاقچیان بزرگ را مدنظر قرارداد.

ذکاء اسدی از ادارت خواست تا برنامه سال 96 خود را به‌صورت کتبی اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مرحله اول برخورد با قاچاق به نیروهای امنیتی واگذار شد اما به دلیلی مشکلات این کار در سراسر کشور به اصناف واگذار گردید و از اصناف خواهش دارم این رول را به‌گونه‌ای مطلوب انجام دهند تا شاهد مشکلات نباشیم و قرار باشد نیروهای امنیتی و انتظامی ورود کنند. 

*** تشریح آتش‌سوزی مغازه چهارراه ارگ

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در تشریح به آتش کشیده شدن مغازه‌ای با محصولات صوتی و تصویری واقع در چهارراه ارگ توسط صاحب مغازه اشاره کرد و گفت: این مغازه 40 تا 50 دستگاه صوتی و تصویری را دپو کرده بود و تخلف و گریز از قانون کرده است.

شهریاری بیان کرد: صاحب این مغازه به خاطر اینکه از قانون‌گریز کند اقدام به آتش‌سوزی مغازه کرد.

*** وضعیت اموال تملیکی به‌صورت مناسب نگهداری شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان هم در رابطه با آتش‌سوزی یک با مغازه لوازم‌خانگی در چهر راه ارگ کرمان اظهار کرد: برای نظارت و بازدید از اماکن عمومی نیاز به مجوز قضایی نداریم.

میری افزود: در جمهوری اسلامی قوانین مستحکمی داریم اما در بحث اجرا با ضعف‌ها مواجه هستیم و در استان کرمان این ضعف مشهودتر است.

وی خواستار پیگیری مشکلات اموال تملیکی شد و ادامه داد: باید تعیین تکلیف شود که آیا کالا امحاء می‌شود یا به چرخه تولید برمی‌گردد و وضعیت اموال تملیکی متوجه ارگان‌هایی همچون اقتصاد و دارایی و گمرکی است و چرا نباید از امکانات آنان استفاده نکنیم، اموال تملیکی باید در انبارها به‌صورت مناسب طبقه‌بندی شوند در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود.

*** تأکید مدیرکل دامپزشکی بر استفاده از کشتارگاه‌های استاندارد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هم در این نشست با تأکید بر اینکه کشتار باید در کشتارگاه‌های استاندارد ازجمله کشتارگاه کرمان انجام شود، بیان کرد: متأسفانه ذبح دام در روستاها فراوان است و ممکن است مواردی مثل تب کریمه کنگو که شناسایی آن آسان نیست 

*** کار پلیس مقابله‌ای است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان بابیان اینکه کار پلیس مقابله‌ای است، عنوان کرد: قاچاقی که توسط کوله باران انجام می‌شود شاید به‌اندازه ورود یک قاچاق که از مبادی اصلی می‌شود نباشد.
سردار بنی اسدی فر افزود: نیروی انتظامی با تمامی توان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

*** 90 درصد دام سنگین پلاک مخصوص دارند

به گزارش گفتارنو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بابیان اینکه 90 درصد دام سنگین در شمال کرمان هویت گذاری شده است، گفت: قرار بر این شده است تا از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان 200 میلیون تومان برای پلاک گذاری شتر اخذ شود که در صورت اخذ این مبلغ دام‌های موجود در شمال کرمان پلاک گذاری می‌شوند.

عباس سعیدی از خریدوفروش پلاک دام در برخی مناطق استان کرمان خبر داد و افزود: متأسفانه این خریدوفروش در دام‌هایی که خارج از کشتارگاه ذبح می‌شود مشهود است و باید به دنبال راهی برای جلوگیری از این اقدام باشیم زیرا این پلاک بر روی گوش دام نصب می‌شود و بعد از ذبح به‌راحتی جدا خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)