کد خبر: ۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
وجه تمایز مهمانان مراسم تحلیف روحانی با سایر مراسم‌ها بعد از انقلاب، دعوت از مقامات کشورهای خارجی برای حضور در این مراسم بود که همان نخستین گام برای تعامل با فضای بین‌المللی شد.
وجه تمایز مهمانان مراسم تحلیف روحانی با سایر مراسم‌ها بعد از انقلاب، دعوت از مقامات کشورهای خارجی برای حضور در این مراسم بود که همان نخستین گام برای تعامل با فضای بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرصت 1460 روزه حسن روحانی برای خدمتگزاری طبق بند 9 اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از مراسم تنفیذ (پنجشنبه، 12مردادماه) که در حسینیه امام خمینی(ره) و با امضای این حکم ازسوی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله‌العالی) صورت می گیرد، آغاز می شود.

سپس طبق اصل 121 قانون اساسی مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس برگزار می شود که این مراسم امسال عصر روز شنبه (14 مردادماه) خواهد بود.

مطابق همان اصل قانون اساسی تحلیف و ادای سوگند رئیس قوه مجریه باید در حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

اما مراسم تحلیف ریاست جمهوری فقط با حضور نمایندگان و سران قوا نیست بلکه مهمانان داخلی و خارجی زیادی در این مراسم حضور می یابند.

...
گفتنی است در دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی بود که از مقامات کشورهای خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد که همین امر نخستین گام دولت یازدهم برای تعامل با فضای بین المللی بود.

از مهمانان داخلی مراسم تحلیف روحانی در دوره نخست ریاست جمهوری وی می توان به حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس سابق دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای عالی قضایی، استانداران، نمایندگان بیوت مراجع، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور و خانواده شهدای هسته‌ای اشاره کرد.

در کنار مهمانان و هیئات سیاسی ایرانی نیز، رؤسای جمهور برخی از کشورها همچون تاجیکستان، افغانستان، قزاقستان، لبنان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان، سودان، کره شمالی، غنا و توگو و همچنین رؤسای مجلس برخی کشورهای دیگر به همراه نخست وزیر و معاونان رئیس جمهور بعضی کشورها و همچنین نماینده پارلمان اروپا حضور یافتند.

...
همچنین نمایندگانی از بیش از 60 کشور جهان در این مراسم شامل سفرا و رؤسای دفاتر نمایندگی این کشورها که در تهران دارای دفاتر نمایندگی هستند، حاضر شدند.

امسال نیز مراسم تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی به صورت باشکوه و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)