کد خبر: ۲۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
شصت سالگی سن پختگی و صدور تجربه هاست.بهانه بازنشستگی تنها سخن در لفافه مرعشی با سیاسیون امروز است.وی می داند که نسل جوان در پشت درهای مدیریتی کشور مانده اند و هنوز به دلایلی نا معلوم، حتی مدیران میانی نیز علاقه مند به حضور در اوج کهولت دارند. مرعشی به عیان ابراز کرد که در قیاس دو توانمندی نسبتا برابر، قوه و طراوت جوانی دارای اولویت است.
وکیل ملت نوشت: حقیقتا که رفتار و منش افراد است که میزان پختگی و بزرگی ایشان را توصیف می کند. چند روزی از استنکاف حسین مرعشی از نامزدی شهرداری تهران می گذرد.انصراف بزرگوارانه ای که به رغم اصرارهای فراوان نشانه ای از آینده نگری و هوش بالای وی در عرصه سیاست دارد.

 شاید بتوان این رفتار مرعشی را از چند منظر واکاوی کرد:
سبقه سیاسی مرعشی در چهار دهه گذشته برهمگان عیان است.وی یکی از موثرترین و تصمیم سازترین چهره هایی است که در توفیق جریان اصلاحات و تعمیق تفکر اعتدال ایفای نقش کرده و در بسیاری از موارد بازیگردان پشت صحنه این جریان سیاسی بوده است.این تجربه گرانسنگ در کنار خصلت "مرعشی بودن و برخاستن از خاندان مرعشی" در کنار انتساب و نزدیکی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، برای هر کس این استنباط را دست می دهد که شایستگی احراز بسیاری از مناصب انتخابی و انتصابی را دارد، اما مرعشی اینگونه نیست.

مرعشی به خوبی می داند وجه سیاسی او بر دیگر وجوه مدیریتی اش غالب است و این غلبه می تواند بسترساز ورود شهرداری تهران به حواشی مختلفی گردد.

یکی از ضروریات تکیه زدن بر صندلی شهرداری تهران توانایی، درآمدزایی از صفر است.آنچه از معلومات بر می آید، شهرداری تهران در دوره آتی با مشکلات مالی فراوان روبرو خواهد بود و شهردار بعدی یحتمل خزانه ای پاک و تمیز را تحویل می گیرد. مرعشی در مدیریتهایی با این مختصات دارای سابقه موفق است.

البته این خصلت "مرعشی ها" و "هاشمی ها" است که در عبور از تنگناهای اقتصادی و مالی،کارنامه مقبولی ارایه دهند.در قیاس با محسن هاشمی این شاخص مهم و موثر در توازن قرار دارد و مرعشی می داند که این توان در فرزند ارشد آیت الله به کمال متجلی گشته است.

شصت سالگی سن پختگی و صدور تجربه هاست.بهانه بازنشستگی تنها سخن در لفافه مرعشی با سیاسیون امروز است.وی می داند که نسل جوان در پشت درهای مدیریتی کشور مانده اند و هنوز به دلایلی نا معلوم، حتی مدیران میانی نیز علاقه مند به حضور در اوج کهولت دارند. مرعشی به عیان ابراز کرد که در قیاس دو توانمندی نسبتا برابر، قوه و طراوت جوانی دارای اولویت است.
نکته ای که بر تمامی اوصاف ارجحیت دارد، تمکین مرعشی از خواست مردم است.

او می داند که پس از محسن هاشمی مورد وثوق ترین فرد نزد مردم است. و در جمع بندی شاخص های مدیریتی، حرفی برای گفتن دارد، اما با وجود اعلام حمایت زبانی جمعی از منتخبین شورای پنجم از پذیرش این موضوع حتی در مقام یک "گزینه احتمالی" سر باز می زند تا در مقام عمل ، ارزش و جایگاه احترام به رای و خواست مردم را متذکر شود.
مرعشی دریافته است وقتی پای منافع و خواست مردم در میان است هیچ کس نباید به دنبال سلیقه گرایی و غرض ورزی باشد.

بهتر می نماید، مخالفین حضور محسن هاشمی در کسوت شهرداری تهران که حضورشان در بهشت را مدیون وی هستند، رفتار سنجیده و حکیمانه حسین مرعشی را الگو قرار دهند و برای جلب حمایت مردم در سخت ترین دوران شورای شهر تهران بر اساس مصلحت و تدبیر تصمیم بگیرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)