کد خبر: ۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل موسسه مهرآفرین پرونده تجاوز به دختربچه کرجی را تایید کرد
روز دوشنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد که پرده از تجاوزهای سریالی ناپدری به دختر بچه ٧ ساله به نام کیمیا برداشت؛ اما این خبر حاشیه‌هایی به همراه داشت.
روز دوشنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد که پرده از تجاوزهای سریالی ناپدری به دختر بچه ٧ ساله به نام کیمیا برداشت؛ اما این خبر حاشیه‌هایی به همراه داشت. در حالی که گفته می‌شد این ماجرای تلخ در کرج رخ داده است، حاجی رضا شاه‌کرمی، دادستان استان البرز چند ساعت بعد، صحت این خبر را تکذیب کرد. این تکذیبیه با واکنش موسسه خیریه مهرآفرین که اقدامات حمایتی از کیمیا را برعهده گرفته، همراه بود. فاطمه دانشور، مدیرعامل این موسسه و عضو شورای اسلامی شهر با اعلام اینکه این پرونده در کرج رسیدگی نمی‌شود، گفت که نمی‌تواند نام شهری که این اتفاق در آن صورت گرفته را اعلام کند.

این پرونده پرحاشیه زمانی رقم خورد که کیمیا ٧ ساله برای درمان سردرد و سرماخوردگی‌اش با مادر خود به بیمارستان رفت و پزشکان پس از اقدامات ابتدایی متوجه کودک‌آزاری و تجاوز به این دختر شدند.

فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین و عضو شورای اسلامی شهر تهران صحت این خبر را تایید کرد و در این باره به «شهروند»  گفت: «دادستانی استان البرز با توجه به اینکه این پرونده در کرج صورت نگرفته این خبر را تکذیب کرده است. من با توجه به اینکه تجارب خوبی در اعلام‌کردن نام شهر در این پرونده نداشتم، در حال حاضر نمی‌توانم از شهری که این اتفاق در آن صورت گرفته، نام ببرم. همه اسناد و مدارک وجود دارد و هیچ جای نگرانی نیست و اینکه اسمی از شهر کرج برده شده به خاطر این است که محل زندگی مادر و مادربزرگ کیمیا در کرج بوده؛ اما ناپدری کیمیا محل سکونتش در شهر دیگری بوده است. آخرین‌بار نیز به خاطر شدت آزار و اذیتی که وجود داشته، باعث شده تا اين دختر به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شود و تحت نظر قرار گیرد.»

فاطمه دانشور درباره ٧٠ بار تجاوزی که از سوی رسانه‌ها اعلام شده، گفت: «این عدد را کودک گفته و نمی‌توان به واقع اعلام کرد که این عدد مورد تایید است یا خیر. با این حال گزارشی که از سوی پزشکی قانونی اعلام شده از آمار بالای این آزار و اذیت خبر می‌دهد. درباره ارتباط دوست ناپدری کیمیا در پرونده مددکاری گزارشی نیست و این صحبت یک‌بار از سوی کیمیا به رقیه موسوی، مددکار اجتماعی گفته شده است.»

فاطمه دانشور در جزییات این خبر گفت: «کیمیا نام مستعار این دختر ٧ ساله است و اعلام نام واقعی وی به خاطر حفظ آبرو و اینکه نمی‌خواهیم آینده‌اش تلخ‌تر شود و جو ناآرامی را در محل وقوع حادثه داشته باشیم، ذكر نشده است. این دختر آینده دارد و قرار است تشکیل خانواده دهد و بهتر است به گونه‌ای رفتار کنیم تا کمترین آسیب از ناحیه جامعه به وی وارد شود. این کودک با اتفاقی که برایش افتاده آسیب‌دیده است و نباید مشکلات دیگری بر مشکلش افزود.»

مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین و عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه داستان کیمیا ٤ ماه پیش رخ داده است، گفت: از یکی از بیمارستان‌های تهران با من تماس گرفتند و پزشک مربوطه بسیار مضطرب و نگران بود و داستان کیمیا را برای من تعریف کرد و گفت این کودک در حال حاضر در بیمارستان است. به مسئول مددکاری موسسه اطلاع دادم تا موضوع را بررسی و به بیمارستان مراجعه کند تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به این کودک خدمت‌رسانی کنیم. این را هم بگویم که گزارش پرونده مددکاری کیمیا در بیمارستان موجود است. 

وقتی مددکار ما با مادر این کودک صحبت کرد، متوجه شد که مادر دختر ٧ ساله  از لحاظ روحی بسیار آسیب‌دیده است و خود مادر كه نیاز به حمایت فوری داشت، در حال حاضر به این مادر کمک کرده‌ایم و در حال مداواست. ابتدا كيميا در اختیار اورژانس اجتماعی و پس از مراحل قانونی در اختیار بهزیستی تهران قرار گرفت و در حال حاضر مراحل تکمیلی پرونده در حال بررسی است تا این دختربچه آسیب‌دیده به بهزیستی استان البرز منتقل شود. هر مقام قضائی كه در خصوص این پرونده اطلاعات بخواهد، می‌تواند در تماس با موسسه مهرآفرین همه اسناد و مدارک را در اختیارش قرار دهیم و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.

ناپدری کیمیا پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و در زندان به سر می‌برد و پرونده نیز در حالی رسیدگی است و مادر کیمیا نیز تحت حمایت قرار گرفته و باید به وی کمک شود تا بتواند برای خود و فرزندش احقاق حق کند.»
منبع: شهروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)