کد خبر: ۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اگر بنده توفیقی داشتم که برخی دوستان نقل می کنند و اگر توانستم کاری انجام بدهم در استان کرمان و شهر کرمان، به این دلیل بوده است که من مردم را همه وقت معیار موفقیت خودم می دانستم و می دانم و نه جریان های سیاسی ها را.
گفتارنو/ گروه سیاست:


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اگر بنده توفیقی داشتم که برخی دوستان نقل می کنند و اگر توانستم کاری انجام بدهم در استان کرمان و شهر کرمان، به این دلیل بوده است که من مردم را همه وقت معیار موفقیت خودم می دانستم و می دانم و نه جریان های سیاسی ها را.

آیت الله سیدیحیی جعفری در خطبه های امروز نماز جمعه کرمان با تشریح ویژگی های عقل، این نعمت خداوند به انسان اظهار کرد: منشاء همه سعادت ها و خوشبختی ها عقل و خرد انسان هاست، اگر انسانی به مفهموم صحیحی کلمه عاقل باشد بی نیاز خواهد بود هر چند ثروت و مالی در اختیار او نباشد و این فرد قلب و دلش از ناپاکی ها اسوده است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید همواره دعا کند تا خداوند عقلش را کامل گرداند، خاطرنشان کرد: بزرگترین نعمت الهی، نعمت عقل است، خداوند متعال بعد از آنکه عقل را خرد نمود فرمود «موجودی شریف تر و ارزنده تراز تو (انسان) خلق نکردم». اگر انسان راه صحیح و درست را با هدایت عقل انتخاب کند و چنانچه از عقل و خردش پیروی نکرد و به گونه ای عقل را کنار گذاشت این انسان تبعات اعمالش را در دنیا و آخرت خواهد دید.

وی ادامه داد: در بیان امام موسی بن جعفر (ع) به هشام سه مسئله مورد توجه و عنایت قرار گرفت، امام موسی بن جعفر (ع) می فرماید «کسی که بدون داشتن مال و ثروت می خواهد مستغنی و بی نیاز باشد کسی که می خواهد قلب و دلش آسوده باشد، این آدم باید نزد خداوند التماس و گریه و رازی کند تا خداوند عقلش را کامل گرداند» بنابراین باید بکوشیم عقل خود را تقویت نماییم.

آیت الله جعفری در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با اشاره به 30 تیرماه سالروز بزرگداشت مرحوم آیت الله کاشانی، گفت: آیت الله کاشانی به نقطه های مختلفی تبعید شد و تمام عمر شریف خود را صرف مبارزه با ظلم و استکبار نمود، مرحوم دکتر مصدق با آیت الله کاشانی همراه بود و اگر حمایت آیت الله کاشانی نبود دکتر مصدق هم این توفیق را پیدا نمی کرد نفت را از دست انگلیسی ها خارج کند و صنعت ملی نفت به عنوان یک مسئله اعلام گردد.

وی تصریح کرد: اگر حمایت های آیت الله کاشانی نبود دکتر مصدق این توفیق را بدست نمی آورد، اما بعدها به هر دلیل نسبت به آیت الله کاشانی ظلم و ستم شد، اگر کسی ویژگی های آن زمان را به یاد داشته باشد می داند که اشتباه مصدق این بود که جلوی بهایی ها و توده ای ها را رها کرد و آزاد مطلق شدند و اینها علیه روحانیت و علماء شعار می دانند. به  قدری عوامل دکتر مصدق در استان کرمان بد عمل کردند که همه آرزو می کردند دکتر مصدق سکوت کند و شاه برگردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: طرفداران دکتر مصدق این کارها را به عوامل شاه نسبت می دهند ولی تا آنجایی که به یاد دارم توده ای و بهایی که دشمن سرسخت اسلام و مسلمین هستند و بودند همه کاره شدند و باعث سقوط مصدق گردیدند، شاه برگشت و چندین سال محمد رضای ملعون خود را بر جامعه ایران تحمیل کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) می فرماید «مصدق مسلم نبود» و ما در عین حال برای کارهای خوبی که مرحوم مصدق انجام داد ارزش قائلیم و حمایت می کنیم.

به گزارش گفتارنو، آیت الله جعفری در پایان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان ضمن تشکر از همه مومنین و مومنات و شرکت کنندگان در نماز جمعه اظهار کرد: در 37 سالی که بنده در سمت امام جمعه بودم مطیع حضرت امام (ره) و بعد از امام (ره) همه مطیع مقام معظم رهبری بوده ایم و هستیم و خواهیم بود و اگر بنده توفیقی داشتم که برخی دوستان نقل می کنند و اگر توانستم کاری انجام بدهم در استان کرمان و شهر کرمان به این دلیل بوده که من مردم را همه وقت معیار موفقیت خودم می دانستم و می دانم و نه جریان های سیاسی. البته جریان های سیاسی هم بخشی از مردم هستند و حرمتشان سر جای خود محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: بنده در تمام دوران 37 ساله از خط و خط بازی طبق شهادت دوستانم توانستم امتناع کنم و باید بدانیم که گاهی با یک جمله باعث می شویم جامعه دچار التهاب شود. 

وی اذعان کرد: همه انسان ها یک روزی به مرحله کهولت و بازنشستگی می رسند و بنده هم مستثنی نیستم و هیچگونه اجباری در رابطه با بنده در کار نبوده و نیست و از همه کسانی که نسبت به اینجاب اظهار محبت و لطف و مرحمت نمودند تقدیر و تشکر می کنم. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)