کد خبر: ۲۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست امروز شورای ادری استان کرمان مطرح شد:
وزیر ورزش و جوانان با با بیان اینکه آیت الله جعفری از افرادی هستند که حکم خود را از امام (ره) دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: آیت الله جفری مصداق حدیث «نگاه کردن به چهره علما عبادت است» می باشد و وی عملکرد و پیشینه درخشانی در دوره های انقلاب و قبل از انقلاب اسلامی دارند.
گفتارنو/ گروه سیاست:



نشست امروز شورای اداری استان با حضور وزیر ورزش و جوانان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مسئولین استانی و شش نفر از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

*** نابینا بودن بهتر از بصیرت نداشتن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای اداری استان با حضور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه زمانی از امیرالمومنین (ع) سوال می شود کدام یک از آحاد مردم زرنگ تر و هوشمند ترهستند، می فرماید: « در قدم اول کسی که راه صحیح را بشناسدو همان راه را هم انتخاب کند، زرنگ ترین و هوشمندترین انسان است»، اگر انسان نابینا و کور باشد بهتر از این است که در مسائل دینی، سیاسی و ... بصیرت نداشته باشد.

آیت الله سید یحیی جعفری خاطرنشان کرد: در بین وزرایی که من دیدم سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را با سواد و متعهد تشخیص دادم.

*** وجود 30 هیئت ورزشی در شهربابک بدون یک سالن ورزشی مناسب

نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در این نشست اعتبارات در نظر گرفته شده برای وزارت ورزش و جوانان را خوب توصیف کرد و گفت: شهرستان شهربابک 30 هیئت وزرشی و 5 هزار ورزشکار فعال دارد و بسیاری از این ورزشکاران دارای رتبه می باشند.

علی اسدی کرم کرمان افزود: متاسفانه این شهرستان از داشتن یک سالن ورزشی که مسابقات داخلی در آن برگزار شود و یا میزبان ورزشکاران باشد رنج می برد.

*** ورزش بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان جنوب کرمان

احمد حمزه  نماینده شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه انتخابیه وی 450 هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: شغل اغلب جنوب استان کرمان کشاورزی است و این کار فصلی می باشد بطوریکه غیر از زمان کشاورزی بسیاری از جوانان این منطقه بیکار می باشند و ورزش ظرفیت مناسبی برای سرگرمی جوانان است و متاسفانه سرانه فضای ورزشی نسبت به جمعیت این مناطق بسیار پایین می باشد.

*** مسئولین به فکر زیرساخت ها بودند اما برای روحیه مردم اقدامی نشد

نماینده شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر هم در این نشست با اشاره به زلزله سال 82 شهرستان بم عنوان کرد: زلزله سال 82 مشکلات روحی و جسمی را به وجود آورد و مسئولان به فکر زیرساخت ها بودند اما برای روحیه مردم تلاشی آنچنانی نکردند.

حبیب الله نیکزادی پناه گفت: متاسفانه نتوانستیم برای نشاط و توانمدسازی مردم تلاش کنیم و نیاز است تا شرق استان به صورت ویژه در حوزه ورزش و جوانان مطرح شود. یک استادیوم ورزشی بعد از زلزله هم ساخته شد که متاسفانه بدهکاری زیادی دارد.

*** افزایش چشمگیر بودجه ورزش وجوانان در برنامه ششم توسعه

نماینده مردم و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه اهتمام مجلس در برنامه ششم برای حوزه ورزش و جوانان در مقایسه با قبل بی نظیر است، گفت: در سال 95 معادل 1100 میلیارد تومان برای ورزش و جوانان در نظر گرفته شده بود اما اکنون این رقم به 1440 میلیارد تومان رسیده است ضمن اینکه بندهایی هم وجود دارد این وزارتخانه می تواند از آنان استفاده نماید.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: بیشترین بیماری های شایع در کشور ما در زمینه قلب و عروق است که از علت های اصلی آن کم تحرکی می باشد و میلیاردها منابع صرف درمان می کنیم اما صرف پیشگیری نمی کنیم، باید تحرک، پویایی و شادی در جامعه رشد کند تا ورودی بیمارستان ها کمتر شود.

وی خواستار احداث 150 خانه ورزش روستایی برای 150 منطقه روستایی استان کرمان شد.

*** جنوب کرمان از توسعه نامتوازن رنج می برد

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشار به جایگاه جیرفت و جنوب کرمان در ادوار مختلف تاریخی اظهار کرد: جنوب استان کرمان در ترانزیت مواد مخدر، قاچاق افاغنه و ... قرار دارد و تا دیر نشده باید برای اعتلای ورزش وجوانان این منطقه حرکت های جدی کرد.

یحیی کمالی پور افزود: متاسفانه امروز جوانان جنوب کرمان از داشتن تجهیزات مناسب برای ورزش و اوقات فراغت رنج می برند و توسعه نامتوازن آفاتی بوده است که تا به امروز داشتیم، توسعه نامتوازن آفت جان مردمی شده است که در جنوب کرمان زندگی می کنند.

***  رفسنجان زمین جمن ندارد

احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه یک زمین جمن در رفسنجان وجود ندارد، خواستار نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان به این شهرستان شد.

*** سند ورزش کرمان مبتنی بر استعدادهای ذاتی این استان تدوین شد

استاندار کرمان هم در نشست شورای اداری امروز استان کرمان با حضور وزیر ورزش و جوانان گفت: استان کرمان مفتخر است در دولت تدبیر و امید با سیاست میانه و اعتدال این دولت و با محوریت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان توانسته گام های جدی در جهت توسعه بردارد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی همگی سیاست های دولت را همراهی کردند. 

علیرضا رزم حسینی بیان کرد: در همین دولت با نگاه توازن و عدالت ورزشی، سندی مبتنی بر استعداد های ذاتی استان تدوین شد و بر همین اساس10 رشته شناسایی شده است و از این 10 رشته اسپانسرهایی در کل استان انتخاب و حمایت می کنند. 

*** آیت الله جعفری مصداق حدیث «نگاه کردن به چهره علما عبادت است» می باشد

وزیر ورزش و جوانان که مهمان امروز شورای اداری استان بود با بیان اینکه آیت الله جعفری از افرادی هستند که حکم خود را از امام (ره) دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: آیت الله جفری مصداق حدیث «نگاه کردن به چهره علما عبادت است» می باشد و وی عملکرد و پیشینه درخشانی در دوره های انقلاب و قبل از انقلاب اسلامی دارند.

مسعود سلطانی فر یکی از رموز موفقیت استان کرمان را وحدت دانست و افزود: توسعه استان کرمان با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، کرمان حرکت توسعه ای خوبی دارد گرچه محرومیت ها وجود دارد. 

وی بیان کرد: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توسط دولت خوشبختانه یک همگرایی میان ارکان کشور به وجود آمد و دستاوردهای خوبی هم شاهد هستیم، شخص مقام معظم رهبری با دقت ویژه ای بر چگونگی حرکت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی نظارت دارند و تقریبا در همه جلسات خصوصی که دولت یازدهم با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بخشی از فرمایشات خود را به ارزیابی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اختصاص می دهند.

وی کاهش نرخ تورم یا افزایش نرخ رشد اقصادی را محصول عزم، اراده و هماهنگی ارکان حکومت دانست و گفت: امیدواریم با همدلی و هماهنگی که بین ارکان نظام وجود دارد مشکلات کشور را حل و فصل کنیم اگرچه در طول چهار سال گذشه منابع و درآمدها ی کشور با یی محدودیت خاصی همراه بوده است.

سلطانی فر اظهار کرد: نظام های سیاسی دنیا ورزش را با چند نگاه و محور برای رسیدن به اهداف خود دنبال می کنند، از جمله ابزاری برای سالم سازی جامعه و جسم و روح انسان ها و هم اینکه ورزش را به عنوان ابزاری در میادین بین المللی برای کسب غرور ملی استفاده می کنند و سرمایه گذاری کلانی هم در این راستا صورت می گیرد.

وی گفت: نزدیک به 4 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و برای اتمام آنان در حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی و اعتبلراتی که در نظر گرفته شده است پروژه های نیمه تمام را به پایان برسانیم. 

وزیر ورزش وجوانان افزود: ورزش همگانی واقعا نیازمند سرمایه گذاری جدی و گسترده است و انتطار داریم از ظرفیت تمامی مدیران استان ها در توسعه این ورزش استفاده شود، در ابتدای دولت یازدهم 10 تا 11 درصد مردم در بخش ورزش همگانی فعال بودند اما اکنون این رقم به 21 درصد رسیده ولی تا استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی ادامه داد: امروز مکان های ورزشی زیادی توسط آموزش و پرورش، شهرداری ها، نیروهای مسلح و ... در سطح کشور وجود دارد که می توان از آنان حداکثر استفاده را در ورزش داشت. 

وی اظهار کرد: متاسفانه حضور بخش خصوصی ونیمه دولتی در حوزه ورزش بسیار محدود است و باید این فضا را ایجاد کنیم تا سرمایه گذار بخش خصوی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی استفاده کند، قدم بعدی تغییر کاربری زمین هایی است که می تواند مورد استفاده ورزش قرار گیرد باید.

سلطانی فر با بیان اینکه دولت از سهم ورزش بانوان در جامعه حمایت جدی می کند، عنوان کرد: حق بانوان کشور ما است که سهم مساوی در ورزش داشته باشند و دولت از حق حدود 50 درصدی بانوان نسبت به جمعیت حمایت می کند، همچنین حمایت دولت در زمینه ورزش معلولین و جانبازان وجود دارد.

وی به ورزش روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: می توان با برنامه هایی که اخیرا تدوین شده از استعدادهای فراوان در مناطق روستایی، عشایری، مناطق محروم و مرزی در حوزه ورزش استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خوشبختانه برجام هم در عرصه ورزش دستاوردهایی داشته است، با آثار برجام توانستیم 70 رویداد ورزشی را میزبانی کنیم به گونه ای که آثار ناشی از تحریم ها امکان برگزاری این رویدادها را نمی داد و توانستیم سرعت و رشد ورزش را افزایش دهیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: 150 خانه ورزش روستایی در سال جدید به هزار خانه خواهد رسید و در این حوزه استان کرمان به طور ویژه دیده خواهد شد.

وی به بازی های المپیک 2020 توکیو اشاره و اضافه کرد: انشاالله بتوانیم در رشته هایی مثل شمشیر بازی، دو میدانی، تیراندازی، قایق رانی و صخره نوردی رکورد خوب و تاریخی داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)