کد خبر: ۲۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سرنوشت رياست دانشگاه آزاد و هزاران جوان ايراني در انتظار تصميم وزير علوم است
جريان‌هايي كه در انتخابات‌هاي اين چندسال اخير به شدت شكست خورده‌اند،انتقام از آراي مردم را دستور كار قرارداده‌اند و هر روز با انتصاب افرادي كه ملت آن‌ها را ازمنصب‌‌هاي مختلف كنار گذاشته ‌است، به نوعي دهن‌كجي به صندوق راي را به نمايش مي‌گذارند.
جريان‌هايي كه در انتخابات‌هاي اين چندسال اخير به شدت شكست خورده‌اند،انتقام از آراي مردم را دستور كار قرارداده‌اند و هر روز با انتصاب افرادي كه ملت آن‌ها را ازمنصب‌‌هاي مختلف كنار گذاشته ‌است، به نوعي دهن‌كجي به صندوق راي را به نمايش مي‌گذارند. 

اين جريان در تازه‌ترين اقدام خود، دانشگاه آزاد را كه دستاورد سال‌ها مديريت آيت‌ا... هاشمي به حساب مي‌آيد، دودستي تحويل فردي به نام فرهادرهبر داده‌است. شخصيتي كه پيشينه و عملكرد وي براي همگان به ويژه قشرهاي مختلف علمي كشور مشخص است.

اين جماعت در روزي كه گذشت، مراسم معارفه وي را نيز به عنوان سرپرست اين دانشگاه برگزار كردند و در اين نمايش، همه آن‌هايي كه زماني براي سياست‌هاي آيت‌ا... كف مي‌زدند و سوت مي‌كشيدند، مخالف افكار هاشمي را تشويق و جايگزين او در دانشگاه عظيم آزاد كردند. مركز علمي‌اي كه بيشتر يك ميليون نفر دانشجو در آن مشغول به تحصيل هستند و منبع مالي بزرگي به حساب مي‌آيد، قرار است در دستان فردي باشد كه چند سال اندكِ مديريت وي در دانشگاه تهران، سبب اعتراض همگان شده بود.

ادعاهايي براي تحميل رهبر

حال جريان محافظه‌كار و در صدر آن‌ها رسانه‌هايي كه عملكردشان براي همه بارز است، فرياد مي‌زنند كه تخريب فرهاد رهبر در بدو ورود به دانشگاه به دليل سياست‌هاي فراجناحي!‌وي، ارتباطات تنگاتنگ با دانشگاه و پاکدستی و باور قلبی به سلامت اقتصادی است. اگر به دو مورد باور به سلامت اقتصادي و ارتباط با دانشگاه اهميتي ندهيم(هرچند كه اين دو بهانه نيز مورد نقد است) در رابطه با ادعاي فراجناحي بودن اين فرد، نگاهي كوتاه به عملكرد فرهادرهبر در چند ماه اخير و در زمان انتخابات(فعاليت در ستاد رئيسي) به خوبي نمايان مي‌كند كه جناب آقاي رهبر چه تفكر سياسي دارد.

نگاه اميد به اميدي‌ها

حال كه جريان‌هاي محافظه‌كار با قدرتي كه در لايه‌هاي مختلف حاكميتي دارند، سعي مي‌كنند حذف‌شدگان توسط مردم را به اجبار وارد عرصه مديريتي و اجرايي كشور كنند، انتظار ملت از مجلس و دولت آن است كه مقابل اين وضعيت بايستند و اجازه ندهند تا افرادي كه مردم، سياست‌ها و تفكرشان را قبول ندارند، بر صدر قدرت بنشينند.

وزير شجاعت داشته باشد

بر اساس مقررات،سرپرست جديد دانشگاه آزاد را ابتدا بايد وزير علوم دولت روحاني تاييد و سپس به شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.

در وهله اول مردم از محمدفرهادي به عنوان وزير دولت روحاني انتظار دارند كه فرهادرهبر را تاييد نكند. فردي كه رضا فرجی دانا، اولين وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت روحاني در نخستين اقداماتش، او را ازسمت رياست دانشگاه تهران كنار زد و البته در آينده‌اي نزديك نيز هزينه اين شجاعت را پرداخت كرد و استيضاح شد. امروز مردم از فرهادي انتظار دارند كه شجاعت فرجي‌دانا را داشته باشد و زير حكم رياست فردي مانند رهبر را امضا نكند.

مجلس ورود كند


از سوي ديگر برخي از نمايندگان معتقدند اعضاي اصلاح‌طلب كميسيون آموزش مجلس كه تعداد قابل‌توجهي نيز هستند، با پيگيري اين موضوع بايد وزير را مجاب كنند كه مانع رياست فرهاد رهبر شود.

در اين كميسيون افرادي مانند عارف حضور دارند كه خود را پرچم‌دار اصلاحات در مجلس مي‌خوانند ولي رياست‌فردي مانند فرهاد رهبر بر دانشگاه آزاد، با آرمان‌هاي ملتي كه به اصلاح‌طلبان و گفتمان آن‌ها راي دادند، همخواني ندارد.

مردم را نااميد نكنيد

حسن‌خميني در زماني كه تغييراتي در دانشگاه آزاد ايجاد شد، نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشت و خواست تا به اين موضوع ورود كند ولي توجهي به اين هشدار نشد يا اگر اهميتي داده‌شد، مردم خبردار نشدند.

اميدواريم اين‌بار دولت ومجلس نشان دهند كه مردمي هستند و اجازه ندهند اين فرد رياست‌دانشگاه آزاد را در اختيار بگيرد و با سرنوشت جوانان مردم بازي كند. زيرا فرهادرهبر، سياسي‌ترين و جناحي‌ترين گزينه‌اي است كه اين روزها مي‌تواند بر صدر دانشگاه علمي- اقتصادي آزاد قرارگيرد.

اميدواريم مقامات منتخبي كه مردم با اميد فراوان به شعارهاي آن‌ها راي دادند، در برابر قدرت‌هاي انتصابي كه قصد قصاص ملت به دليل راي ميليوني به روحاني را دارند، بايستند و ثابت كنند آرايي كه در صندوق‌ها به اميد تغيير واريز مي‌شود، تاثيرگذار است.
منبع: قانون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)