کد خبر: ۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فیلم «ساعت 5 عصر»، اولین فیلم سینمایی مهران مدیری است که بعد از یک اکران که با حضور گسترده چهره های سیاسی، فرهنگی و هنری همراه بود، روی پرده سینماها رفته است
فیلم «ساعت 5 عصر»، اولین فیلم سینمایی مهران مدیری است که بعد از یک اکران که با حضور گسترده چهره های سیاسی، فرهنگی و هنری همراه بود، روی پرده سینماها رفته است

مهران مدیری، اولین تجربه سینمایی خود را پس از سال های سال که در تلويزیون کار کرده، به نمایش گذاشته است که در ساعت های اولیه اکران و فروش اینترنتی بلیت، به طرز شگفت آوری مخاطب جذب کرده است

بیش از 64هزار و 330نفر در کشور، روز اول اکران به تماشای فیلم در 520سانس نشستند

این فیلم توانسته است تمام رکوردهای قبلی را بشکند؛ به گونه ای که در فروش اینترنتی اولین روز اکران، توانست با فروش 700میلیون تومانی، بیشترین رکورد فروش روز اول را نصیب خود کند
به نظر می رسد مناسبات سینما در سال های اخیر تغییراتی با گذشته کرده است. در گذشته معمولا فیلم را با نام کارگردان آن می شناختند و ستاره ها، کارگردان ها بودند، نه بازیگران. اما در این سال ها می بینیم که کارگردان‌ها معمولا زیر نام ستاره های سینمایی محو می‌شوند. اما در این بین، نام معدود کارگردان‌هایی را می بینیم که به برند تبدیل شدند؛ کسانی مانند مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و اصغر فرهادی از این دسته هستند. در دوره ای که معمولا نام بازیگران و تصویر آنان بر سردر سینماهاست که می تواند مخاطب جذب کند، کارگردان هایی هستند که خود به یک برند تبدیل شده‌اند؛ مهران مدیری نمونه بارزی از این شخصیت هاست.

فیلم «ساعت 5 عصر»، اولین فیلم سینمایی مهران‌مدیری است که بعد از یک اکران که با حضور گسترده چهره های سیاسی، فرهنگی و هنری همراه بود، روی پرده سینماها رفته است. مهران مدیری، چهره شناخته شده ای در حوزه طنز است که سال ها با ساختن سریال های مختلف از «ساعت خوش» گرفته تا «برره» با مردم همراه بوده و به طرز عجیبی همواره مخاطب را به خود جذب کرده است. او همواره به مسائل و موضوعات اجتماعی و سیاسی در آثار خود توجه کرده و این توجه در مجموعه های «مرد هزار چهره» و «شوخی کردم» بسیار پررنگ تر بوده است.
او همچنین به واسطه برنامه «دورهمی» که از شبکه نسیم پخش می شود، وجهه دیگری از قدرت طنزپردازی خود را به نمایش گذاشته است.

مهران مدیری اولین تجربه سینمایی خود را پس از سال‌های سال که در تلويزیون کار کرده، به نمایش گذاشته است که در ساعت های اولیه اکران و فروش اینترنتی بلیت، به طرز شگفت آوری مخاطب جذب کرده است.

مهران مدیری؛ نابغه ای در حوزه طنز

سال گذشته یعنی روز چهارم شهریور 95، هنگامی که هنوز فیلم ساخته نشده بود، مهران مدیری یک نشست خبری در هتل هما برگزار می کند و از جزيیات فیلم سخن می گوید. این در حالی است که این نشست با حواشی زیادی رو به رو شد که هنوز از آن صحبت می شود. البته مهران‌مدیری وعده داده بود که نشست های خبری دیگری نيز در راه است، اما گویا به دلیل حواشی‌اي که به وجود آمد، از برگزاری آن منصرف شد.

این هنرمند در نشست خبری فیلم در خصوص ایده آن بیان کرده است: هست سال بود که تصمیم داشتم فیلم سینمایی بسازم اما هر بار به دلایلی نمی شد. دوستان پیشنهادهای وسوسه برانگیزی می دادند اما با این وجود باز هم نمی شد که بسازم ولی در نهايت، امسال تصمیم گرفتم در دو ماهی که برنامه «دورهمی» ضبط نمی شود، یک فیلم سینمایی بسازم. این نشست خبری و حواشی آن، خود تبلیغ بزرگی برای فیلم بود. همچنین داستان فیلم که به گفته خود مهران مدیری سراسر نقد اجتماعی است نیز، می تواند مخاطب را جذب کند. البته فیلم دارای گوشه و کنایه های سیاسی نیز هست. 

مدیری چند روز باقی مانده تا اکران فیلم، از چهره های هنری، سیاسی و اهالی رسانه دعوت کرد تا به تماشای فیلم بنشینند. شاید این مراسم را بتوان از نظر حضور چهره های مختلف، یکی از بهترین اکران های سینمایی دانست. از معروف‌ترین این چهره‌ها می توان به محمدباقر نوبخت، حسین علیزاده، همایون شجریان، بهمن فرمان آرا، سالار عقیلی و عادل‌فردوسی‌پور اشاره کرد. اینکه در اکران فیلم ها شاهد حضور چهره های سینمایی و تئاتری باشیم، غیر طبیعی نیست اما افراد حاضر در اکران فیلم «ساعت 5 عصر» ، افرادی بودند در حوزه های مختلف و این مساله نیز یک برگ برنده برای فیلم مهران‌مدیری بود که قطعا به فروش فیلم کمک خواهد کرد، همان‌گونه که تمام بلیت های سالن‌های سینمایی تهران در سانس‌های مختلف، در روز جمعه (30تیر) به صورت اینترنتی پیش فروش شدند که اتفاق بی نظیری است و این شاید تنها کار نابغه ای مانند مهران مدیری باشد که در حوزه کاری خود به یک برند تبدیل شده است.

سالار عقیلی (خواننده سنتی) که در مراسم اکران «ساعت 5 عصر» حضور داشت و دو قطعه نیز اجرا کرد، در خصوص این فیلم به «قانون» می گوید: آقای مدیری طنزپرداز هستند و در این فیلم نيز، ما طنازی های ایشان را می دیدیم اما در قالب جدی‌تری مطرح شده بود. این فیلم، مشکلات جامعه را به تصویر می کشد که نیازمند رسیدگی بیشتر است. یکی از مهم‌ترین پیام های این فیلم، مهربانی بود؛ اینکه بتوانیم به هم کمک کنیم و حرف یکدیگر را باور کنیم. متاسفانه در جامعه ما وضع به گونه ای است که هیچ‌کس حرف دیگری را باور نمی کند. آقای‌مدیری در فیلم سینمایی خود به این مساله توجه کرده‌اند. 

فیلم از نظر ساخت و موضوع آن بسیار جالب و قابل توجه است. وی همچنین در خصوص استقبال گسترده مخاطبان از فیلم اظهار می کند: مهران مدیری، سالیان سال با مردم همراه بوده و در کار خود یک نابغه به حساب مي‌آيد و طبیعی است که مردم از اولین اثر سینمایی او حمایت کنند و با استقبال چشمگیری رو به رو شود.

در فضای سینمای امروز ایران، استقبال بی نظیر مخاطبان از فیلم هایی همچون «فروشنده» و «ساعت‌5‌عصر» - که البته رکورد پیش فروش بلیت را بین تمام فیلم هایی که در مدت اخیر اکران شده اند، داراست- اتفاق خوبی است.

 به نظر می رسد «ساعت5عصر» می‌تواند به یکی دیگر از فیلم های پرفروش تاریخ سینمای‌ایران تبدیل شود و حتی گمانه زنی‌هایی در‌خصوص اینکه ممکن است فروش این فیلم بتواند از «گشت ارشاد 2» نیز بالاتر برود، وجود دارد. بیش از 64هزار و 330نفر در کشور، روز اول اکران به تماشای فیلم در 520سانس نشستند. این فیلم توانسته است تمام رکوردهای قبلی را بشکند؛ به گونه ای که در فروش اینترنتی اولین روز اکران، توانست با فروش 700میلیون توماني، بیشترین رکورد فروش روز اول را نصیب خود کند.
منبع: قانون
برچسب ها: ساعت ۵ عصر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)