کد خبر: ۲۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه مطرح شد
استاندار کرمان گفت: معین های اقتصاد مقاومتی که بخش بزرگی از مسئولیت توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند، در حوزه فرهنگی نیز وارد شده و در این زمینه پروژه های خوبی را اجرایی کرده اند.
 
استاندار کرمان   گفت: معین های اقتصاد مقاومتی که بخش بزرگی از مسئولیت توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند، در حوزه فرهنگی نیز وارد شده و در این زمینه پروژه های خوبی را اجرایی کرده اند.

علیرضا رزم حسینی   در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه چهار شامل شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه در تهرانبا تاکید بر اینکه در استان کرمان استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای پوشش کاستی ها و جبران کمبود منابع دولتی مد نظر قرار گرفته است گفت: دولت در استان کرمان، تامین زیرساخت ها برای توسعه را وظیفه خود می داند و همواره با نظر مساعد در این مسیر حرکت می کند.

رزم حسینی بیان کرد: البته در جاهایی زیرساخت های توسعه ایجاد شده اما منجر به نتیجه قابل قبول نشده و باید با استفاده از این زیرساخت ها زمینه توسعه اشتغال، ارتقای سطح اقتصادی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان با اشاره به اینکه هدف اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد خانواده ها است گفت: این اقدام از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می کند.

رزم حسینی بر توسعه مشاغل خرد روستایی نیز تاکید کرد و گفت: باید برای روستائیان درآمد متوسط ماهانه ای ایجاد شود تا جلوی مهاجرت آنها به شهرها گرفته شود و این اصل باید هدف ما در فعالیت های اقتصادی باشد.

وی از خدمات دولت تدبیر و امید در استان کرمان به عنوان خدماتی بی نظیر یاد کرد و گفت: بازگو کردن این خدمات در حقیقت تقویت نظام است و موظف هستیم از دولت منتخب مردم پشتیبانی کنیم.

استاندارکرمان به وجود بروکراسی تاریخی نحس در مسیر اجرای طرح ها و پروژه های مختلف نیز اشاره و عنوان کرد: در کشورهای جهان اول از سال ها قبل با تغییر نگاه های اقتصادی و مدیریتی موانع موجود در مسیرتوسعه و پیشرفت برداشته شده و این امر سرعت توسعه این کشورها را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید اعتماد اقتصادی را به مردم بازگرداند بیان کرد: باید با اعتمادسازی و ارتقای امنیت سرمایه گذاری، زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم در مسائل اقتصادی فراهم شود.

معین اقتصادی شهرستان ارزوئیه مشخص شود
نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از استاندار کرمان که توانسته است با مشی اعتدالی خود، وفاق و وحدت ملی بین تشکل های سیاسی و ارکان حکومت در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان ایجاد کند، قدردانی کرد.

بختیاری با اشاره به اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان ایده نو و ابتکاری استاندار کرمان، امروز مورد وثوق همه بزرگان کشور قرار گرفته است افزود: اوضاع اقتصادی استان کرمان با حضور استاندار و تیم همراه وی در استانداری بهتر شده و با وجود کمبودها اما طرح‌های اقتصادی یکی پس از دیگری به منصه ظهور رسیده است.

وی بر لزوم حفظ، استمرار و استفاده از وحدت و همدلی ایجاد شده در استان کرمان برای ارتقا و توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: با توجه به طرح تقسیم بندی استان به هشت زون اقتصادی، امید می رود در آینده نزدیک معین اقتصادی شهرستان ارزوئیه مشخص و اقدامات لازم صورت پذیرد.


هزینه کرد 30هزار میلیارد تومان در قالب مثلث توسعه اقتصادی 
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان نیز در ادامه به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و یادآورشد: در این مدل که به دنبال ایجاد همگرایی و وفاق اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره بوده است، بیش از هزار و300 طرح با اعتباری بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون بیش از 30 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

جعفر رودری از ایجاد 70 هزار شغل در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 897 مورد از طرح های مصوب به بهره برداری رسیده که برای 24.5 هزار نفر اشتغالزایی کرده و این درحالیست که هم اکنون آمار بیکاران استان کرمان حدود 103 هزار نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط اشتغال سالانه ایجاد شده دوره 1375 تا 1385 بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 23 هزار و 802 نفر بوده است گفت: متوسط اشتغال ایجاد شده در دوره 1385تا 1390 به 12 هزار و 701 نفر و در سال 1395 به 32 هزار و 802 نفر رسیده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با توجه به مقوله اقتصاد دانش بنیان و توسعه آن، تعداد شرکت های دانش بنیان استان در سال 95 با رشدی معادل 35.3 درصد نسبت به سال 94 به 46 شرکت رسیده و میزان صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان از سال 92 تا کنون بالغ بر 430 میلیون دلار بوده است.

رودری، نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 92 حدود 33.5 واحد درصد، در سال 94 حدود 35.2 واحد درصد و در سال گذشته 37.6 واحد درصد عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده است تا نرخ تورم در سال 1393 و 1394 با اجرای سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید کاهش یافته و به 14.6 و 8.2 درصد برسد.


بخش های خصوصی اراده قوی تری برای اجرای کارهای اقتصادی دارند

مدیر گروه مالی گردشگری با بیان اینکه بخش های خصوصی و غیر دولتی اراده قوی تری برای اجرای کارهای اقتصادی دارند گفت: در این بخش ها با مدیریت جهادی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت کشور تلاش می شود.

مهدی جهانگیری افزود: موسسه مالی گردشگری در سال 93 با انعقاد تفاهم نامه ای با استانداری کرمان به عنوان یکی از معین های اقتصادی استان فعالیت خود را آغاز کرد که پیرو آن 6 پروژه در این منطقه تاکنون طراحی و اجرایی کرده است.

وی به پروژه معادن اسفندقه، تامین اعتبار پروژه ها از طریق بانک گردشگری، احیای فولاد بافت، احیای کارخانه کرک بافت و احداث هتل گردشگری بافت اشاره و بیان کرد: ابتکارات استان کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی مثال زدنی است.

وی از تغییر نگاه مدیران استانی به سرمایه گذاری و توسعه اشتغال نیز تقدیر کرد و ادامه داد: ابتکار عمل و پیگیری های مجدانه و دلسوزانه استاندار کرمان نیز زبانزد خاص و عام است.

جهانگیری در ادامه به فعالیت های موسسسه خیریه یاس و نیز اقدامات فرهنگی و عام المنفعه این هولدینگ گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون در زمینه هایی از جمله احداث مدرسه، کمک به نیازمندان، احداث پل، تامین جهیزیه، ساخت خانه سالمندان سیرجان و مسائلی از این قبیل اقداماتی انجام شده است.

طرح اشتغال فراگیر اجرایی شود
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات مدیریتی در این شهرستان ها در گذشنته با عث مهاجرت افرادی از این شهرستان شده بود، گفت: معین اقتصادی در این منطقه می توان طرح اشتغال فراگیر را اجرایی کند.
وحید میرزایی بر تشکیل کارگروهی در منطقه برای توسعه اشتغال و راه اندازی کارگاه های تولیدی راکد و نیمه راکد تاکید کرد و افزود: در این شهرستان ظرفیت لازم برای توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی نیز وجود دارد.
وی یادآور شد: با دستور استاندار کرمان دستگاه شالبافی توسط یه تیم تحقیقاتی احیا و به روز شده است و آماده تولید انبوه است.
وی تصریح کرد: معین اقتصادی منطقه همچنین می تواند پوشاک نیروی کار خود رانیز از این منطقه تامین کند.

تدوین برنامه مفصل بازاریابی و تبلیغات 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: تعداد پروژه های این اداره کل در سال جاری با 27 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 62 پروژه رسیده است.
محمود وفایی افزود: هفت پروژه میراث فرهنگی استان کرمان مربوط به سرمایه گذاری و برای توسعه زیرساخت های گردشگری بسیار مهم است.

وی با اشاره به این مطلب که 87 درصد یا 53 پروژه از پروژه های امسال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود، ادامه داد: 46 پروژه در قالب مثلث توسعه اقتصادی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان کرمان تعریف شده است.

وفایی ادامه داد: بیش از 40 میلیارد تومان حجم ریالی برای مرمت آثار تاریخی استان کرمان هزینه شده و در حوزه مرمت آثار در قیاس با همه استان های کشور اول هستیم و در سال 94 و 95 بیشترین حجم ریالی که خارج از اعتبارات دولتی بوده در این بخش هزینه شده است.

وی گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی روستایی به عنوان یک مدل بسیار خوب و موفق با همراهی مجموعه مدیریتی استان به خوبی انجام شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 110 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان ایجاد شده و امسال نیز برای احداث حداقل 50 مورد برنامه ریزی کرده ایم.

وفایی گفت: یکی از نیازها و ضرورت های اساسی استان کرمان با وجود همه کارهای خوب انجام شده، معرفی این استان در داخل و خارج از کشور است و متاسفانه از این حیث خیلی عقب هستیم و نتوانسته ایم حجم کارهای خوب را معرفی کنیم.
وی افزود: برنامه مفصل بازاریابی و تبلیغات از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و انتظار است که در اعتبارات امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در این نشست طبق دستور استاندار کرمان تمام ارگان های دولتی موظف به تامین زیرساخت های سرمایه گذاری برای جلب مشارکت هر چه بیشتر سرمایه گذاران شدند.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پربازدید ها

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)