کد خبر: ۲۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمان:
رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمان از میزبانی کرمان در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور نوجوانان کشور خبر داد و گفت: این رقابت ها شهریورماه آتی در شهرستان شهربابک برگزار خواهد شد .
از حسین اسلامی باید در بین بزرگان دوچرخه سواری کشور و از آسیا نام برد ، وی با اخذ مجوز مسابقات المپیک بارسلون نامش را در دوچرخه سواری ایران ماندگار کرد و  پس از علی زنگی آبادی دومین دوچرخه سواری بود که توانست نام کرمان را  دوچرخه سواری کشور و آسیا مطرح  کند .

اسلامی، حالا پس از یک دهه دوری از عرصه مدیریت و اجرا توانست با کسب آرای بیشتر برگ برنده خود را رو کند و با کسب رای اعتماد لازم درمجمع هیات دوچرخه سواری عهده دار ریاست هیات دوچرخه سواری استان کرمان شود . برای آشنایی ازکم و کیف برنامه های  رئیس جدید هیات دوچرخه سواری به سراغ تنها ورزشکار المپیکی استان رفتیم تا با وی در خصوص وضعیت فعلی هیات و برنامه های او برای رشد و پیشرفت دوچرخه سواری استان گفت و گو کنیم .

رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمان از میزبانی کرمان در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور نوجوانان کشور خبر داد و گفت: این رقابت ها شهریورماه آتی در شهرستان شهربابک برگزار خواهد شد .

آقای اسلامی پس از دوری تقریبا ده ساله دوباره به دوچرخه سواری کرمان بازگشتید ، در این خصوص چه صحبتی دارید

وضعیت نابسامان دوچرخه سواری کرمان و پیشنهاد جمعی از دوستان موجب شد تا برای شرکت در انتخابات مجمع هیات دوچرخه سواری ثبت نام کنم ، در این بین توانستم رای لازم را برای تصدی ریاست هیات دوچرخه سواری را از اعضا مجمع بگیریم و حالا باید در کنار سایر اعضا و پیشکسوتان علاقمند برای رشد و خارج شدن دوچرخه سواری کرمان از سکون و بی برنامگی تلاش کنیم.

گفته می شود در همین ابتدای کار کرمان میزبانی مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور را از فدراسیون گرفته است ؟

بله ، با رایزنی هایی که با فدراسیون دوچرخه سواری انجام گرفت،  هیات دوچرخه سواری استان کرمان از 19 شهریور ماه به مدت 4 روز میزبانی مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان را بر عهده دارد ، این دوره از مسابقات به میزبانی شهرستان شهربابک برگزار می شود و با برگزاری این دوره از رقابت ها استان کرمان پس از گذشت 9 سال توانست میزبانی مسابقات رسمی دوچرخه سواری کشور را عهده دار شود، امیدوارم کرمان میزبان شایسته ای برای این مسابقات باشد .مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان است در چهار رشته  استقامت ، 500 متر سرعت ، دو کیلومتر تایم تریل انفرادی و15 کیلومتر تایم تریل تیمی برگزار می شود، در این خصوص هم فدراسیون همه آیتم ها را به هیات کرمان سپرده و امیدوارم بتوانیم با شایستگی از عهده میزبانی این مسابقات بر آئیم .

 آیا برای سال جاری برنامه هایی دیگری هم  تدارک دیده شده است ؟

بله! هیات دوچرخه سواری کرمان 20  تا 24 آبان ماه  میزبانی مسابقات تور دوچرخه سواری کرمان را بر عهده دارد . این مسابقات با عنوان " ولایت "  برگزار می شود . همچنین در نظر داریم با ثبت تور دوچرخه سواری شهید باهنر در کلندر یو سی آی نام این تور را در برنامه های فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ثبت کنیم تا این تور نیز از سال آینده با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی پس از گذشت سال ها دوباره برگزار شود .

 همچنین هیات در نظر دارد تا  تور دوچرخه سواری قهرمانی بانوان کشور را در چهار مرحله و برای نخستین بار در کشور و   در مکانی خاص و بسته برگزار کند که در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده قطعا در ماه های آتی دراین خصوص خبرهای تکمیلی به اطلاع علاقمندان به دوچرخه سواری می رسد.همچنین پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان کلاس های آموزش داوری در کرمان دایرشده تا بتوانیم از وجود داوران حاضر در این دوره به صورت آزمایشی در مسابقات استفاده کنیم .

دوچرخه سواری کرمان در دهه 80 در بین برترین های کشور جای داشت ، وضعیت فعلی به چه شکل است و ما در کشور چه جایگاهی داریم؟

متاسفانه جایگاه کرمان رضایت بخش نیست ، زمانی که من هیات را تحویل گرفتم در مجموع 2 تا 3 ورزشکار داشتیم، در دهه 80 و به خصوص تا سال 87 دوچرخه سواران ملی پوش و دوچرخه سواران اعزامی به مسابقات بین المللی و تورها اغلب  کرمانی و تبریزی بودند . تصور می کنم ما باید در گام نخست برای رشد پایه های این رشته برنامه ریزی کنیم و به همین منظور هیات در نظر دارد تا با برگزاری دوره های استعداد یابی و تست گیری در این بخش اقدامات لازم را به عمل آورد.در حال حاضر یکسری ورزشکاران قدیمی و نفراتی که در طرح استعدادیابی حضور دارند با هیات تمرین می کنند .

آیا دوچرخه سواری کرمان متحول می شود ؟

دولت برای رشد ورزش دوچرخه سواری در کشور و کرمان هزینه کرده است . حسین اسلامی و امثال من صاحب تجربیات و دانش خوبی از ورزش هستیم و باید مسئولان ورزش بتوانند از ظرفیت ورزشکاران باتجربه و میدان دیده برای رشد ورزش و ایجاد تحول در ورزش استفاده لازم را داشته باشند ، من تصور می کنم در گام اول ما باید فضایی را برای ایجاد انگیزه و البته انتقال دانش و تجربه  به ورزشکاران و علاقمندان در بحث آموزش فراهم کنیم  تا حداقل های لازم برای یک دگرگونی ایجاد شود .

در کنار مسائل ورزشی ما باید به ابعاد فرهنگی ورزش هم توجه کنیم ، موضوعی که این روزها در ورزش کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، به نظر من انجام کار آموزش و مسابقات و توجه به مسائل فرهنگی می تواند رشد دوچرخه سواری کرمان را به دنبال داشته باشد .کاش قدرت و عظمت سال 87 دوچرخه سواری کرمان بار دیگر به کرمان بازگردد و ما به سطح اول کشور باز گردیم . البته در این بین  کمیته فنی در هیات تشکیل شده و اقدامات لازم برای تغییر مسیر دوچرخه سواری کرمان تحت نظر این کمیته در دست بررسی است .

صحبت پایانی؟

امیدوارم با توجه به سفر وزیر ورزش و جوانان به کرمان عملیات انجام روکش پیست دوچرخه سواری کرمان نیز نهایی شود و دوچرخه سواران کرمانی صاحب مکانی استاندارد برای تمرین شوند ، همچنین باید از حمایت های دکتر امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان که موجبات دلگرمی بنده را در این مدت فراهم کرده است تشکر و قدرانی کنم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)