کد خبر: ۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: ۱۰ درصد شکایات مردمی مربوط به تعرفه و ۶ درصد مربوط به تجهیزات و دارو بوده و به طور کلی ۱۷ مورد تخلف از سوی پزشکان زیرمیزی‌بگیر و ۱۳ مورد تخلف از سوی مؤسسات درمانی بررسی و پرونده آنها تشکیل شده است.
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: ۱۰ درصد شکایات مردمی مربوط به تعرفه و ۶ درصد مربوط به تجهیزات و دارو بوده و به طور کلی ۱۷ مورد تخلف از سوی پزشکان زیرمیزی‌بگیر و ۱۳ مورد تخلف از سوی مؤسسات درمانی بررسی و پرونده آنها تشکیل شده است.

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با  فارس، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت مردم در حوزه دریافت غیرمتعارف تعرفه از سوی برخی پزشکان گفت: در این زمینه با توجه به شرایطی که ایجاد شده، در اکثر نقاط کشور رعایت تعرفه‌ها از سوی پزشکان به خوبی انجام شده است، به طوری که 95 درصد شکایت رسیدگی شده، تعیین تکلیف و پیگیری آن انجام شده است.

وی ادامه داد: 80 درصد تماس‌های گرفته شده با سامانه ثبت شکایات، در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی بوده و به تعرفه‌ها ربطی نداشته، به همین دلیل، این تماس‌ها را از سامانه 1690 به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع داده‌ایم، با مردم تماس گرفته شده و به آنها توضیحات لازم داده شده، اغلب این موارد در مورد نحوه برخورد، هزینه دارو و خدمات بوده است.

10درصد شکایات مردمی مربوط به تعرفه و 6درصد مربوط به تجهیزات و دارو است

جهانگیری گفت: 5 تا 6 درصد این شکایات مربوط به تجهیزات پزشکی و موارد مصرفی مثل دارو بوده است و فقط 10 درصد در خصوص تعرفه شکایت ثبت شده است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: شکایات مربوط به تعرفه به تمام ستاد استان‌های کشور ارجاع داده شده که 4 درصد آن مربوط به تهران و 6 درصد به کل کشور مربوط بوده است. در این زمینه 95 درصد پرونده‌ها تعیین‌تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه تخلف تعرفه‌ای مواردی دیده شده که چون تعرفه های مصوب امسال افزایش یافته، مردم احساس کرده‌اند که بیشتر از تعرفه قانونی پول داده‌اند، که در این زمینه پیگیری‌های لازم و پاسخگویی به مردم انجام شد.

جهانگیری تأکید کرد: آنچه مسلم است، هرگونه دریافت پول در مطب تخلف بوده و این موارد را بررسی کرده‌ایم و از مردم می‌خواهیم وجهی در مطب نپردازند و در صورت بروز، به ما اطلاع دهند. باید در بیمارستان و با صدور صورتحساب، وجه رد و بدل شود.

تخلف 5 پزشک زیرمیزی‌بگیر در تهران و صدور حکم برای آنها

وی افزود: در مواردی که ثابت شده پزشکان در مطب وجه از بیماران دریافت کرده‌اند، در تهران 5 مورد از پزشکان بوده که تخلف آنها مشخص و میزان محرومیت از طبابت برایشان تعیین شده است.

17مورد تخلف از سوی پزشکان زیرمیزی‌بگیر و13 مورد تخلف از سوی موسسات درمانی

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: به صورت کلی، در مورد دریافت غیر متعارف تعرفه و دریافت وجه در مطب، 17 مورد در کل کشور ثابت شده که برای برخی از آنها حکم صادرشده و در سایر موارد در حال بررسی آن هستیم.

جهانگیری ادامه داد: 13 پرونده نیز در مورد دریافت تعرفه غیرمجاز از سوی مؤسسات درمانی بوده که پول دریافت‌ کرده‌اند که این مبالغ به مردم عودت داده شده و پرونده آنها در حال بررسی است.

وی افزود: مردم باید بدانند در قبال وجهی که می‌پردازند حتماً باید رسید دریافت کنند و تمام این اقدامات به منظور قطع رابطه مالی پزشک و بیمار است و به دنبال شفاف‌سازی این مسائل هستیم و نباید کوچکترین وجهی را خارج از مصوبات در مطب‌ها بپردازند.

وی افزود: 85 میلیون بار مراجعه در سال 93 فقط در تهران انجام شده که از این تعداد، پیش‌بینی خطا و تخلف نیز وجود دارد و علاوه بر اینکه به این خطاها رسیدگی می‌شود، باید خدمات خوبی که از سوی پزشکان ارائه می‌شود را نیز نادیده نگرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)