کد خبر: ۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی مس ایران عنوان کرد:
احمد مرادعلیزاده باشاره به آغاز توسعه همه جانبه شرکت ملی صنایع مس ایران در دولت تدبیر و امید افزود: با روندی که طی چهار سال اخیر در این مجموعه نهادینه شد، توفیقات زیادی به دست آمد در غیر اینصورت شرکت ملی صنایع مس با مشکلات عدیده ای مواجه می شد.
احمد مرادعلیزاده با اشاره به آغاز توسعه همه جانبه شرکت ملی صنایع مس ایران در دولت تدبیر و امید افزود: با روندی که طی چهار سال اخیر در این مجموعه نهادینه شد، توفیقات زیادی به دست آمد در غیر اینصورت شرکت ملی صنایع مس با مشکلات عدیده ای مواجه می شد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی به طور عام در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت مس در همه حوزه های کاری نسبت به مباحث توسعه ای حساسیت زیادی دارند که بتوانند تا جایی که امکان دارد این مجموعه را مقرون به صرفه تر کنند و با این رویکرد، قیمت تمام شده مس از چهار هزار و 900 دلار به سه هزار و 500 دلار کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به روند رو به رشد شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: طرح های توسعه ای متعددی را در دستور کار داریم که برای اتمام آنها به 14 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.
وی اظهار کرد: امروز به ازای هر نفر در مجموعه مس 14 تن و 500 کیلوگرم مس تولید می شود در حالی که سال 92 تنها 9 هزار و 700 کیلوگرم مس تولید می شد.
مرادعلیزاده عنوان کرد: طی چند سال اخیر بیش از سه هزار میلیارد تومان در بخش های ذوب، پالایشگاه و زیر ساخت های فنی مجموعه مس هزینه شده است .

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به مسیر رو به رشد توسعه معادن کشور پس از برجام خاطرنشان کرد: متاسفانه سال های زیادی در حوزه اکتشاف، ضعیف عمل می کردیم اما با تدابیر دولت و نتایج مثبت مذاکرات توانستیم از ظرفیت شرکت های معتبر بین المللی برای توسعه امور اکتشافی استفاده کنیم و همچنین توانستیم از دانش فنی کشورهای دیگر بهره مند شویم.

وی بیان کرد: با تلاش و اراده ای که در این مجموعه به وجود آمده، تا پایان سال 98 به تولید 400 هزار تن مس دست خواهیم یافت و این میزان برداشت در همین پهنه های موجود تا 30 سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی در زمینه گردش مالی شرکت مس نیز گفت: در گذشته به واسطه وجود تحریم ها و کاهش قیمت مس، درآمد آنچنانی حاصل نمی شد و همان مقدار هم به محض ورود به حساب، بابت حقوق پرسنل و هزینه های دیگر برداشت می شد اما امروز درآمد شرکت بیشتر از گذشته شده و مطمئنا گردش مالی حاصل از این درآمد در استان کرمان خواهد بود. 

وی همچنین به پرداخت 120 میلیارد تومان حقوق دولتی شرکت مس اشاره و عنوان کرد: برای مشکلات ناشی از آلایندگی، سالانه 45 میلیارد تومان پرداخت می شود اما با تدابیری که طی سه سال اخیر در زمینه کنترل آلودگی اتخاذ شده تا 2 سال آینده به صنعت سبز نمونه کشور تبدیل خواهیم شد.

در این دیدار مدیر منطقه مس کرمان هم با تشریح اقدامات و فعالیتهای انجام شده در مس سرچشمه ،خاتون آباد و شهر بابک افزود: هم اکنون بیش از 15هزار نفر بطور مستقیم در این مجتمع مشغول بکار هستند.

محمد حسنی افزود: در حوزه زیستمحیطی و مسئولیت های اجتماعی نیز این مجتمع اقدامات خوبی را به سرانجام رسانده است .
در این دیدار که به دعوت مجتمع مس سرچشمه برگزار شده بود، رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان از بخش های مختلف معدن و کارخانه های تولید مس سرچشمه بازدید کردند و علیرضا فصیحی پور پاریزی از کارمندان با سابقه این مجتمع، بخش های مختلف و چگونگی فعالیت آنها را برای خبرنگاران تشریح کرد.

سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و همچنین 42 نوع ماده معدنی از 380 معدن این استان استخراج می شود که مس، سنگ آهن، زغال سنگ ،کرومیت و تیتانیوم از جمله مواد معدنی شاخص این استان است. 
خبرنگار: کمیل بهشتیان
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)