کد خبر: ۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در دو ماه گذشته استان کرمان شاهد رشد 55 درصدی فقط در تورهای خارجی نسبت به سال 93 بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سال گذشته حدود 17 هزار گردشگر خارجی از استان کرمان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا محمد جهانشاهی روز یکشنبه در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان کرمان افزود: در دو ماه گذشته استان کرمان شاهد رشد 55 درصدی فقط در تورهای خارجی نسبت به سال 93 بوده است.

وی سال 95 را سال سفر به کرمان دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمان در سال های اخیر در زمینه گردشگری از رشد قابل توجهی برخوردار شده است که باید به صورت جدی تر آن را تقویت کرد.

وی گفت: پروژه سلام گردشگر در جهت نزدیک کردن افکار عمومی با بخش گردشگری در سطح استان کرمان و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در حال اجراست و برنامه های متنوعی در این خصوص تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان ادامه داد: پروژه ای هم تحت همین هدف با عنوان پنجشنبه های گردشگر به صورت تورهای یکروزه و دو روزه در سطح استان کرمان و بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

وی به پروژه احیای باغ فتح آباد کرمان اشاره کرد و افزود: نیاز به کارهای بیشتری همچون این پروژه در سطح استان کرمان و در راستای رونق صنعت گردشگری داریم.

جهانشاهی تصریح کرد: پیگیر کاهش تصدی گری های بخش دولتی در زمینه گردشگری هستیم و اگر انجمن های گردشگری فعال تر شوند و با چارچوب مشخص تری عمل کنند این کار زودتر شروع خواهد شد.


** سفیران آلمان و روسیه به کرمان می آیند

وی گفت: سفیران کشورهای آلمان و روسیه در آینده نزدیک به کرمان می آیند که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی به سفر سفیر ژاپن در چند روز گذشته به کرمان اشاره کرد و گفت: وی بعد از سفر خود به کرمان اعلام کرد از نظر ما شرایط سفر به استان کرمان فراهم است و ما در این زمینه مشکلی نمی بینیم.


جهانشاهی با انتقاد از آمار موجود در بخش گردشگری کرمان عنوان کرد: از برنامه های بالادستی و چشم انداز 20 ساله فاصله داریم و می طلبد که استان کرمان و ظرفیت های آن بیشتر شناسانده شود و این همه ظرفیت گردشگری باید در خدمت توسعه استان باشد.

وی افزود: هر مسافر قطار گردشگری که سال گذشته به کرمان آمد حدود یک ساعت و نیم در باغ گردشگری شاهزاده ماهان با عنوان یک باغ گرشگری قرن نوزدهمی به دیدن پرداخت و از بابت آن 100 یورو پرداخت کرد.

جهانشاهی افزود: تفاهم نامه ای با بانک مهرکارآفرین به امضا رسیده است که با معرفی آژانس ها تا سقف یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و امکانات از سوی این بانک وام داده می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)