کد خبر: ۲۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سرکنسول سفارت پاکستان در سفر به کرمان:
سرکنسول سفارت پاکستان در ایران گفت: به شدت مشتاق گسترش روابط با ایران در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی هستیم.
سرکنسول سفارت پاکستان در ایران گفت: به شدت مشتاق گسترش روابط با ایران در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی هستیم.

محمد رفیع پیش از ظهر امروز شنبه در نشست بررسی راهکارهای اقتصادی کرمان و پاکستان اظهار داشت:  ظرفیت های گسترده ای برای افزایش روابط بین ایران و پاکستان وجود دارد.

وی ادامه داد: این روابط تاکنون تا حد مورد نظر به سرانجام هنوز نرسیده است و امیدواریم هر چه زودتر به بالاترین سقف مورد نظر تجاری بیت دو کشور برسیم.

سرکنسول سفارت پاکستان در ایران افزود: به شدت مشتاق گسترش روابط با ایران در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه گسترش روابط تجاری مشترک فرصت هایی برای سرمایه گذاری مشترک تجار دو کشور به وجود آورد، گفت: هدف ما افزایش سرعت و کارآیی مشترک به ویژه در مناطق مرزی بین ایران و پاکستان است.

رشد 420 درصدی روابط ریلی ایران و پاکستان در دولت یازدهم

ایرنا، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران هم گفت: روابط ریلی ایران و پاکستان در دولت یازدهم رشد پرشتابی به خود گرفت به گونه ای که این روابط طی یک سال گذشته 420 درصد افزایش یافت.

نظرمحمد رانجها افزود: کشور پاکستان همچون ایران دارای منابع غنی زیادی نیست اما مردم این کشور اصرار دارند که روابط تجاری و اقتصادی خوبی با کشور دوست و برادر خود، ایران داشته باشند. 

وی ادامه داد: بازرگانان پاکستان نیز به دولت فشار می آورند که ارتباط با ایران را افزایش دهد و من در اینجا از بازرگانان ایران می خواهم نسبت به افزایش این روابط جدیت بیشتری به خرج دهند. 

وی با بیان اینکه مردم پاکستان عشق خاصی به مردم ایران دارند اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که در سخت ترین شرایط، بهترین عملکرد را داشت و این موضوع در مقابله با تحریم ها، خود را نمایان کرد و ایران توانست به خوبی، شرایط تحریم را مدیریت کند. 

وی با بیان اینکه تجارت بین 2 کشور از یک میلیارد دلار عبور کرده است عنوان کرد: طی یک سال گذشته، روابط تجاری بین ایران و پاکستان به بیش از 30 درصد افزایش یافت و باید تلاش کنیم تا این روابط را به سقف پنج میلیارد دلار برسانیم. 

وی با اشاره به اهمیت روابط آزاد تجاری بین 2 کشور دوست و همسایه خاطرنشان کرد: در این راستا طی 2 روز گذشته کمیسیون مشترک تجارت مرزی در زاهدان تشکیل و مسائل و مشکلات بررسی شد. 

نظرمحمد با اشاره به ظرفیت بالای کرمان در حوزه گردشگری افزود: مناطق بسیار زیبایی در پاکستان وجود دارد و فکر می کنم که مردم کرمان می توانند برای بازدید از این مناطق تاریخی به پاکستان سفر کنند. 

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 500 هزار نفر زائر پاکستانی برای زیارت به ایران سفر می کنند که نسبت به ظرفیت های گردشگری ایران اطلاع چندانی در دست ندارند و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت ها در 2 کشور تقویت شود. 

وی همچنین به ظرفیت بالای پاکستان در حوزه های نساجی و برخی از محصولات غذایی اشاره کرد و گفت: پاکستان صنعتی بسیار قوی در حوزه محصولات ورزشی دارد به گونه ای که بیش از 18 درصد توپ های بازی های جام جهانی در این کشور تولید می شود اما صادرات ناچیزی از این محصولات را به ایران داریم. 

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران با تاکید بر لزوم حل مسائل تروریستی در مرزهای پاکستان و ایران اظهار کرد: مردم ایران و پاکستان اعضای یک خانواده و با هم برادر هستند، از این رو باید روابط مستحکمی برقرار شود. 

نظرمحمد رانجها با اشاره به حضور پررنگ بانوان کرمانی در این نشست اقتصادی خاطرنشان کرد: از حضور بانوان در این جلسه بسیار شگفت زده شدم و اگر عکس این نشست را به من بدهند، آن را به تمام دنیا نشان خواهم داد تا همه بدانند ما برای به کارگیری بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و مدیریتی هیچ محدودیتی نداریم. 
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)