کد خبر: ۲۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
کاندیدای شهرداری کرج با تأکید بر این‌که نگاه توسعه، اعتدال و اصلاحات با شیوه تخصصی مدیریت شهری نه با شیوه سیاسی و حزبی موجب توسعه پایدار شهری خواهد شد، گفت: طرفدار اعتدال و توسعه با نگاه اصلاحات برای مدیریت شهری هستم.

مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی و شهردار فعلي قزوین که یکی از دو کاندیداي شورای شهر کرج برای انتخاب به ‌عنوان شهردار شهر کرج است، در پاسخ به این سوال که آیا برای مدیریت درست یک شهر باید عضو یک حزب خاص بود؟ گفت: «هیچ کجای دنیا از شهردار انتظار داشتن جایگاه سیاسی ندارند.» او ادامه داد: «با ارتباط و دوستی که بین من و تعدادی از اعضای شورای شهر کرج برقرار شد، اعضای این شورا از من دعوت کردند تا برنامه‌ها و پیشنهاد‌های خود را به‌عنوان کاندیدای شهرداری کرج ارایه کنم؛ اعضای شورای شهر کرج از من سوال کردند که آیا تفکر اصلاحاتی و توسعه‌ای دارید و به توسعه پایدار برای اداره شهر کرج فکر می‌کنید؟ که من پاسخ‌ دادم نگاه من برای مدیریت شهری نگاه توسعه‌ای است و کسی که کار توسعه‌ای انجام می‌دهد، دایما باید نگاه و تفکر اصلاحاتی داشته باشد.» 

این دکترای مدیریت شهری با تأکید بر این‌که طرح‌های ارایه‌شده توسط او به اعضای شورای شهر کرج مورد توجه و پسند اعضا قرار گرفت؛ به نحوی که از میان هفت کاندیداي این مسئولیت، شورای شهر کرج به او و یک فرد دیگر بالاترین رأی را دادند، گفت: «نگاه و برنامه‌های من برای اعضای محترم شورای شهر ارزشمند بود. اکنون نظریه‌پردازان زیادی در سطح کشور وجود دارند، اما من هر حرفی که زدم و هر طرحی را که مطرح کردم، کارنامه آن را نیز ارایه کردم. 

تجربه‌های موفقی در عرصه بین‌المللی در شهرهای جهان وجود دارد و ما در مجمع جهانی شهرهای اسلامی به این برنامه‌ها دسترسی داریم و از آنها استفاده کرده‌ایم. کارنامه من در شهر قزوین مشخص است و بسیاری از اعضای شورای شهر کرج به قزوین آمدند و از اقدامات صورت‌گرفته بازدید کردند.» او تحقیقات و مشاهدات صورت‌گرفته توسط شورای شهر کرج را دلیل رأی‌دادن به خود در صحن این شورا اعلام کرد: «ما در شهر قزوین موفق شدیم دو مجمع بین‌المللی شامل: مجمع جهانی شهرهای اسلامی و مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم را تشکیل دهیم. این مجامع به‌عنوان ابزار مترقی در سازمان ملل برای تحقق اهداف توسعه پایدار محسوب می‌شوند و قابلیت این را دارند که به توسعه سایر شهرهای ایران نیز کمک کنند.»

نصرتی در ادامه به تشریح نگاه فرهنگی خود در حوزه مدیریت شهری پرداخت: «یکی از مشکلاتی که اکنون در کلانشهرها به‌ویژه در شهر کرج با آن مواجه هستیم نه صرفا کارهای عمرانی بلکه انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی و ایجاد احساس تعلق و یک نگاه آرمانی به آینده برای برقراری اتحاد و دوستی با شهروندان است.»

او ادامه داد: «باید پل ارتباطی شهروندان با شهرداری برقرار شود و اگر این پل ارتباطی که شورای شهر است، شهروند‌ان را با حوزه مدیریت شهری درست پیوند داد و شرایط مهیا شد، کارها پیش می‌رود. شهر با شهروند معنی‌دار است و فیزیک و کالبد شهر به تنهایی نتیجه‌بخش نیست.» نصرتی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در دو ماه اخیر با اعضای شورای شهر کرج، بازدید‌های متعدد شورای شهر کرج از شهر قزوین و بررسی رزومه و اقداماتش در قزوین و ضمن تشکر از اطمینان شورای شهر کرج به او گفت: «تفکری که شورای شهر کرج به دنبال آن هستند، تفکر اصلاحات با نگاه توسعه در مدیریت شهری است. دوستان ما به دنبال این نیستند که یک شخصیت سیاسی انتخاب کنند بلکه به دنبال یک شخصیت اجرایی و توسعه‌ای می‌گردند و فکر می‌کنم با آنچه دیده‌اند و توضیحات من اقناع شده‌اند.»

او در واکنش به اظهارات برخی رسانه‌ها در خصوص جناح‌بندی‌های سیاسی در انتخابات شهردار کرج گفت: «روزنامه‌هایی که از بیرون وارد این بحث‌ها می‌شوند، شاید متوجه انتظارات مردم و اعضای شورا نشدند. تقاضای من این است که در نگاه خود بازنگری کنند؛ نگاه توسعه، اعتدال و اصلاحات با شیوه تخصصی مدیریت شهری نه با شیوه سیاسی و حزبی، موجب توسعه پایدار شهری خواهد شد. داشتن نگاه سیاسی و حزبی به درد زمانی می‌خورد که بخواهیم شخصیتی سیاسی مثل استاندار را انتخاب کنیم، برای انتخاب شهردار باید در حوزه مدیریت شهری نگاه توسعه، اعتدال و اصلاحات داشت.»

نصرتی افزود: «اگر ما به غیر از این عمل کنیم؛ یعنی بخواهیم وابسته به یکی از گروه‌های موجود در کشور باشیم، بخشی از انرژی خودمان را از دست می‌دهیم چرا که گروه دیگری در مقابل ما صف‌آرایی می‌کنند اما اگر همه ببینند تفکر مدیریت شهری توسعه و اعتدال است و نگاه اصلاحاتی برای اصلاحات شهر وجود دارد، هر دو گروه همراه می‌شوند و به هم کمک می‌کنند. من این کار را در شهر قزوین انجام دادم و کارنامه موفقی از نظر مردم دارم.» 

شهردار کنونی قزوین ادامه داد: «این مردم هستند که به ما نمره می‌دهند؛ من از نگاه حزبی هر دو گروه را محترم می‌شناسم و برای من اهمیت دارند و فکر می‌کنم عملکرد من یک فرد طرفدار اعتدال و توسعه با نگاه اصلاحات برای مدیریت شهری را نشان می‌دهد.» او به حمایت‌های دولت و رئیس‌جمهوری از عملکرد خود نیز اشاره کرد: «کارهایی که انجام داده‌ام، مورد حمایت قاطع دولت بوده و در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی که سوم اردیبهشت‌ماه ‌سال ‌جاری برگزار شد، شخص آقای رئیس‌جمهوری به اتفاق معاونان و وزرای خود در این اجلاس شرکت کردند و این نشانگر این است که آقای رئیس‌جمهوری و دولت به حوزه مدیریت شهری احترام می‌‌گذارند.» 

نصرتی ادامه داد: «همه سعی من این است که برای شهر کرج از تمام ظرفیت‌های ملی و فراملی و کارنامه‌ای که دارم، استفاده کنم. اگر مردم شهر کرج و اعضای منتخب این مردم تمایلی به بهره‌برداری از این تجربه‌ها داشته باشند، به ‌عنوان یک شخصیت حرفه‌ای در خدمت این عزیزان هستم تا فعالیت‌هایم را ادامه دهم. به‌ هر حال انتخاب با این دوستان خواهد بود اما باید فضا را برای یک انتخاب درست فراهم کنیم؛ ملتهب‌کردن فضای سیاسی مطمئنا به نفع مردم نخواهد بود.»
منبع: شهروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)