کد خبر: ۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان
استاندار کرمان که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل نداشتن رسانه، خود به مساجد خواهد رفت و از دستاوردهای دولت در کرمان سخن خواهد گفت، شامگاه دوشنبه 4 خرداد ماه همراه با معاونین خود در جمع نمازگزاران کرمان در مسجدالرسول حاضر شد و به دفاع از دستاوردهای 18 ماهه خود پرداخت.

بالاترین مقام اجرایی استان اذعان کرد: بودجه دولتی ناچیز است و سالانه حدود 85 درصد کل بودجه کشور صرف هزینه های جاری کشور می شود و تنها 15 درصد بودجه کشور صرف پروژه های عمرانی می شود به گونه ای که 100 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد که اگر نرخ تورم و اصطلاک پول را هر ساله حساب کنیم هرگز پروژه های ناتمام کشور به مرحله بهره برداری نخواهند رسید.


تکمیل 17 درصد از پروژه‌های نیمه تمام استان

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی اضافه کرد: در سال گذشته 470 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان بوده است که نسبت به سال گذشته بودجه عمرانی استان، 2 برابر افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه در سال گذشته میزان 17 درصد از پروژه های ناتمام استان یعنی از 3 هزار پروژه ناتمام استان، در حدود 800 پروژه در سال گذشته و ابتدای سال جاری به اتمام و مرحله بهره برداری رسیده است.

رزم حسینی با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان  نشان داد می‌توان 75 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه‌گذاری کرد اذعان کرد: تاکنون ار 75 هزار میلیارد تومان انعقاد تفاهمنامه سرمایه گذاری،  5 هزار میلیارد تومان هم اکنون در حال اجرا می باشد و و اصرار داریم که مردم از طریق رسانه‌ها پیگیر سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان باشند و از این پروژه ها اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان کرمان برابر بودجه 10 سال عمرانی استان است افزود: یکی از چالش های مورد بحث استان مسئله کم آب است که امروز با بحران جدی در این زمینه روبرو هستیم، به گونه ای که دشتهای استان هم اکنون در حال خشک شدن است و در سال گذشته فقط در شهرستان ارزوییه از 800 حلقه چاه موجود، 120 حلقه چاه خشک و همچنین سفره های آب زیرزمینی در حال نشست می باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید به سمت صرفه جویی آب در بخش کشاورزی حرکت کنیم تصریح کرد: هم اکنون 6 میلیارد متر مکعب آب استخراجی در استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می شود و تنها حدود 5 درصد آب استخراجی از منبع زیرزمینی استان صرف شرب می گردد. 

وی با اشاره به طرح همیاران آب در استان کرمان اظهار کرد: طرح همیاران آب یک طرح 10 ساله ای است که در استان در حال اجرا می باشد که در سال گذشته با همکاری کشاورزان توانسته ایم صرفه جویی هایی در این بخش داشته باشیم.

رزم حسینی با اشاره به 3 مصوبه انتقال آب به استان کرمان گفت: هم اکنون 2 طرح انتقال آب از خلیج فارس و سد صفارود به منظور کاهش بحران آب در استان کرمان در حال اجرا می باشد.

مقام عالی دولت در استان کرمان از اجرای طرح‌های مطالعاتی انتقال آب از دریای عمان به فلات ایران خبر داد و اظهار کرد: سد صفارود بافت 60 درصد پیشرفت داشت و در این دولت اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از سد صفارود با احداث تونل 38 کیلومتری تامین شد و طی سه سال آینده آب شهر کرمان از این مسیر تامین می‌شود.


برای ما  خراب کردن سخت بود 

استاندار کرمان تصریح کرد: در این شهر مسئولین قبلی کارهایی برای این استان انجام داده اند اما سطح شهر کرمان بی رویه و به صورت بدقواره گسترش یافته است این در حالی است که تراکم جمعیتی استان پایین تر از متوسط کشوری می باشد.

وی افزود: حاشیه نشینی در استان کرمان در حدود یک هزار و 500 هکتار گسترش پیدا کرده است که بخش عمده نامنی ها متن شهر به علت حاشیه نشینی‌های اطراف شهر است. ما برای خدا و برای آینده شهر شروع به از بین بردن حاشیه نشینی کردیم و این کار را تا پایان حاشیه نشینی با قدرت ادامه خواهیم داد.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه، می دانستیم که مخالفان زیادی در مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی خواهیم داشت تصریح کرد: ما برای تخریب نیامده ایم و برای ما نیز خراب کردن سخت بود اما اگر با این معضل مبارزه نمی کردیم این کار ادامه پیدا می کرد و تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر جامعه کرمان می گذاشت.

رزم حسینی تصریح کرد: کمربند سبز کرمان به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی طراحی شده است که هم اکنون 10 کیلومتر آن در حال اجرا و 15 کیلومتر آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.


ساخت 12 پل و زیرگذر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در کرمان

وی با اشاره به اینکه، در هیچ جایی برای انجام پروژه‌ای، سرمایه گذاران نمی آمدند کار کنند و سپس پول خود را بگیرند ادامه داد: اما قرارگاه خاتم الانبیا 12 طرح ساخت پل و زیر گذر در شهر کرمان را متعهد شده است که با اجرای این طرح ها هم شهر کرمان به زیبا سازی بی نظیری دست پیدا خواهد کرد و هم بار ترافیکی آینده شهر کرمان کاهش پیدا خواهد کرد.
  

رزم حسینی با اشاره به پروژه های در حال اجرا در سطح شهر کرمان نیز اذعان کرد: افتتاح نمایشگاه بین المللی در کرمان، تصویب ترمینال جدید فرودگاه کرمان و باغ فتح آباداز جمله پروژه های بزرگ و قابل توجه در شهر کرمان است که عملیات اجرایی آن ها آغاز شده است.

استاندار کرمان با اشاره به بهره برداری از باغ فتح آباد کرمان در عید سعید فطر گفت: باغ فتح آباد  یک مرکز تاریخی در 14 هکتار وسعت آماده بهرهه برداری است. این در حالی است که در چند سال گذشته این باغ مرکز خلافکاران بوده اما اکنون به عنوان یک مرکز گردشگری و منحصر به فرد در استان کرمان معرفی خواهد شد و در این باغ بیش از 100 گیاه کشت شده است ضمن آنکه این باغ به عنوان پایلوت طرح همیاران آب در استان کرمان می باشد.

وی افزود: بازسازی بازار کرمان، فلکه مشتاقیه، 8 هزار میلیارد تومان پروژه فولاد و صدور مجوز پتروشیمی کرمان از دیگر فعالیتهای دولت تدبیر و امید در استان کرمان می باشد که امیدواریم با رفع قوانین مزاح بتوانیم سرعت اجرا کردن پروژه های سرمایه گذاری را بیشتر کنیم.


بروکراسی اداری کار توسعه استان را کند کرده است

استاندار کرمان تصریح کرد: ساختار اداری ما از  100 سال پیش همچنان باقی مانده است و این بروکراسی اداری کار توسعه استان را کند می کند و یک مصیبتی برای مردم شده است ضمن آنکه اختیارات مدیران استانی بسیار کم و متناسب با مسولیت آنها نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)