کد خبر: ۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
پشت درهای تالار چه گذشت؟
پیش از آنکه درهای تالار باز شود پای دانشجویان به تالار باز شده بود. از چند ساعت قبل عده زیادی از دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه باهنر جمع شده بودند و انتظار جلسه ای را می‌کشیدند که قرار بود محمدرضا عارف ساعت یک و سی دقیقه ظهر در آن سخنرانی کند.

گفتار نو/ گروه سیاسی:

پیش از آنکه درهای تالار باز شود پای دانشجویان به تالار باز شده بود. از چند ساعت قبل عده زیادی از دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه باهنر جمع شده بودند و انتظار جلسه ای را می‌کشیدند که قرار بود محمدرضا عارف ساعت یک و سی دقیقه ظهر در آن سخنرانی کند.

به گزارش گفتارنو یک ساعت قبل از شروع مراسم نیروهای حراست تمام حاضرین در تالار را بیرون بردند تا از نو تک تک دانشجویان را این بار کنترل شده تر و دقیق تر وارد سالن کنند. پسرها در طبقه همکف و دخترها در بالکن بالا. جو امنیتی دانشگاه برای دانشجویان حس می‌شد. هم در ورودی دانشگاه و هم در ورودی تالار وحدت ورود بدون کارت دانشجویی غیر ممکن بود. حراست برای کنترل اوضاع حتی مامورین حراست دانشکده فنی را هم به دانشکده علوم آورده بود.

قبل از ورود به تالار چند مرحله کارت دانشجویی کنترل می‌شد و بازرسی بدنی هم به کنترل سختگیرانه حراست دانشگاه باهنر کرمان اضافه شده بود. توی تالار جو آرام بود اما شلوغ. یار دبستانی خوانده می‌شد و جمعیت پس از بازرسی بدنی یکی یکی صندلی ها را پر می‌کرد. قبل از آنکه عارف به جمعیت اضافه شود، تمام صندلی‌های تالار پر شده، راهروهای دسترسی مملو از جمعیت و تمام قسمت‌های انتهای تالار پر از دانشجویان ایستاده بود.

در میان سخنان عارف اما همهمه خفیفی از سمت ورودی تالار تمرکز حضار را به سمت چند دانشجویی برد که مشخصا به سختگیری مامورین حراست معترض بودند. پس از دو ساعت جلسه و در انتها اما همان چند دانشجو صدایشان بلند شد که «چرا به ما اجازه صحبت نمی‌دهید ما هم دانشجو هستیم.» اقدامی که واکنش جمعیت حاضر در تالار را برانگیخت تا در میان تشویق‌ها و هیاهو‌ها صدای اعتراض آن چند نفر به جایی نرسد.

حواشی دانشگاه باهنر اما به همین جا ختم نشد و پس از پایان مراسم و در محوطه دانشگاه شعارهای مرگ بر فتنه‌گر در مقابل شعارهایی در حمایت از رییس دولت اصلاحات جوی را برای دانشگاه رقم زد که دانشجویانی موبایل‌ها را بیرون آورده و سعی کنند فیلم بگیرند. جو برای دقایقی متشنج ماند و با رفتن عارف دانشجویان هر دو طیف هم محل را ترک کردند.

مراسم سخنرانی عارف در تالار خانه شهر اما هیچ گونه حواشی در پی نداشت. مانند جلسه صبح، تمام صندلی‌ها و راهروها پر از جمعیت نشسته و ایستاده بود و در لابی تالار و فضای باز بیرون آن جمعیت سخنرانی را با دوربین مدار بسته دیدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)