کد خبر: ۲۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنان رئیس جمهور در دفاع از وزیران کار، اقتصاد و راه با حاشیه همراه بود.
رئیس جمهور کشورمان در حالی به سخنرانی برای دفاع از کابینه دوازدهم پرداخت که این سخنان با حاشیه هایی همراه بود.

 جلسه علنی امروز حاشیه های جالبی داشت که آن را در ادامه می توانید بخوانید:

- محمدحسین فرهنگی مخالف بعدی بود و گفت: میانگین سنی کابینه با کابینه قبلی تفاوتی نکرده است امیدواریم این مورد اصلاح شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم.

- حسن کامران با یادآوری همشهری بودنش با محمد جواد ظریف در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم مطالبات کارگران از دولت را مطرح کرد و محبی نیا به او گفت «در موضوع صحبت کن» و کامران جواب داد «ما شش دوره است یاد گرفته ایم؛ در موضوع صحبت کنیم.»

- قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه یکی از چهره های فعال در صحن علنی است او در حال لابی با گروهی از نمایندگان فراکسیون امید و برخی اعضای هیات رییسه است.  این در حالی است که تحلیل ها موید رای بالای محمدجواد ظریف برای وزارت امور خارجه است و به نظر می رسد رای آوری او نیازی به لابی و گفت و گو با نمایندگان نداشته باشد.

- عارف که از وقت خانم ساعی برای موافقت با کابینه رفته بود ضمن موافقت با کابینه از عدم معرفی وزیر زن و نیز تاخیر در معرفی وزیر علوم انتقاد کرد اجرای جدی منشور حقوق شهروندی از تقاضاهای عارف از دولت دوازدهم بود. محمدرضا عارف از افرادی که به عنوان وزیر معرفی نشده اند تشکر کرد و گفت: در بین وزیران پیشنهادی چهره های با سابقه دیده می شود.

- مسعود پزشکیان رای گیری برای جلسه بعد از ظهر را اعلام کرد و تصویب شد که تا زمان رأی اعتماد به وزیران دولت دوازدهم مجلس شورای اسلامی بعد از ظهرها نیز از ساعت دو و نیم تا هفت و نیم بعد از ظهر جلسه داشته باشد.

- حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان مخالف گفت: مردم ما از شنیدن شعارهای تکراری مبارزه با فساد، اشتغال و بیکاری خسته شده اند.

- قاسم احمدی لاشکی به عنوان موافق کلیات هیئت دولت اظهار داشت: گزینه های معرفی شده از بدنه همان وزارت خانه ها هستند و کارکشته هستند

- محمد جواد ابطحی مخالف بعدی بود و گفت: آقای روحانی گفت من تحت فشار نبودم، اما شنیده ها چیز دیگری می گویند.

- محمدرضا صباغیان به عنوان مخالف اول گفت: هرکجا دزدی شد دست داروغه را قطع کردند، اما در کشور ما کسی داروغه ها را بازخواست نمی کند

- مصطفی کواکبیان خطاب به هیأت رئیسه گفت: ماده 205 را شما می دانید. در رسانه ها اعلام شد که مجلس بعد از ظهر جلسه دارد. شما باید برای این موضوع از نمایندگان رأی بگیرید. لاریجانی پاسخ داد: رأی می گیریم. (با خنده). آیین نامه می گوید صبح و بعد از ظهر و برای بعد از ظهر باید رأی بگیریم و آخر جلسه رأی می گیریم.

-رییس جمهور بعد از سخنرانی خود جلسه را ترک کرد این در حالی بود که  26 دقیقه از وقتشان باقی مانده بود. وقت رئیس‌جمهور به درخواست وی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اختصاص خواهد یافت.

- روحانی زمان دفاع از وزیر فرهنگ گفت: اجازه دخالت در وظایف و اختیارات دولت را نمی دهیم. اگر بناست کسی در وظایف دولت دخالت کند بهتر است مجلس این امور را به مداخله گران واگذار کند.
- محمدرضا پور ابراهیمی  گفت: نکته ای که محبی نیا مطرح کردند در مورد ارائه لیست به نظر می رسد اگر در آیین نامه هم نیازمند اصلاح هستیم باید این اصلاح را انجام دهیم. به نظر می رسد این رویکرد مطلوبی نیست. لاریجانی پاسخ داد: الآن ما نقصی در آیین نامه نمی دهیم.  پور ابراهیمی گفت: این مبنای برای کشور مشکل ایجاد می کند. لاریجانی: استنباطی که از قانون اساسی داریم این است که اگر چند وزیر معرفی نشوند به معنی این نیست که دولت آغاز نشود. بنابر این اشکال قانون اساسی و آیین نامه ای ندارد.

-  قوامی پس از سخنان رئیس جمهور  طی تذکری در مورد ماده 206 قانون اساسی اظهار داشت: قانونگذار کار عبث نمی کند. وقتی کلیات مطرح می شود راجع به کلیات رأی گیری می شود و بعد وارد جزئیات می شود. لاریجانی پاسخ داد: چنین چیزی نداریم. ما مقید به نص آیین نامه هستیم؛ نص آیین نامه رأی گیری ندارد.

- وقتی روحانی از رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دفاع می کرد با اشاره به سختی های اداره این وزارتخانه و توقعات امامان جمعه و افراد تأثیرگذار استان ها تأکید کرد: «باید پیام لازم را از انتخابات گرفته باشیم»

- در میانه سخنان رییس جمهور تعدادی از نمایندگان نسبت به معرفی نشدن وزیر علوم اعتراض کرده بودند و این که باید کابینه کامل معرفی شود و رییس جمهور در پاسخ به آنها گفت: در قانون اساسی هم گفته شده است که چنانچه مجلس به یک یا چند وزیر رای اعتماد نداد یا وزارت خانه ای به هر دلیل وزیر نباشد، رئیس جمهور میتواند برای وزارت خانه سرپرست انتخاب کند.

این ماده هم بر می آید که لزومی ندارد همه وزرا معرفی شوند، اگر ایراد قانونی وجود داشته باشد هیئت رئیسه به ما تذکر میداد ما هم رعایت میکردیم. ایراد قانونی در معرفی کابینه وجود نداشته است.

- نادر قاضی پور طی تذکری اعتراض کرد که چرا از آذری ها در کابینه استفاده نشده است که لاریجانی در پاسخ گفت: اگر زنجانی ها را آذری بدانید در کابینه آذری هم داریم.

زمان دفاع از وزیر کار و رفاه اجتماعی، رئیس مجلس سخنان رئیس جمهور را قطع کرد و پرسید: «وزیری که از آن دفاع می کنید هست؟» رئیس جمهور هم در پاسخ گفت: «از این به بعد وزیری که نباشد را بگویید دفاع نکنم تا تنبیه او باشد.»

 - وقتی رئیس مجلس به روحانی یادآوری کرد که طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، دو ساعت و نیم وی برای معرفی وزرای پیشنهادی و دفاع از آنان فرصت دارد و می‌تواند در دو بخش از این فرصت استفاده کند و گول زمانی را که مانیتور مقابل نشان می‌دهد نخورد، رئیس‌جمهور با مکثی توأم با نگاه طنزآلود به نمایندگان که رایزنی‌ها و رفت‌‌وآمدهای‌شان ادامه داشت، گفت: من دوست دارم از همه فرصت خود استفاده کنم، اما «مستمع، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد».

- رییس مجلس اعلام کرد که علی ربیعی- وزیر معرفی شده برای وزارت کار - طی نامه ای خبر داده است که تصادف کرده است. البته علی ربیعی بالاخره توانست خود را به مجلس برساند.
- وقتی که رئیس جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید به این اشاره کرد که در روز انتخاب علی طیب نیا به عنوان وزیر گفتند که ایشان در راه اصفهان است و روز انتخاب آقای کرباسیان هم گفتند که ایشان در راه اصفهان است؛ گفتیم که برگردد. مثل اینکه قانون و شانس وزارت اقتصاد و دارایی بر این مبنا سرشته شده است.» (با لبخند)

- روحانی برای دفاع از عباس آخوندی نیز گفت: «یکی از مشکلات آقای آخوندی شهرداری بود، ایشان میگفتند شهرداری فلان جا را بر خلاف قانون ساخت یا خراب کرد، انشاالله این مشکلات را دیگر نخواهیم داشت.»

- در ابتدای سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی برای معرفی برنامه‌های دولت دوازدهم، نمایندگان با ایجاد گعده‌هایی در حال رایزینی درباره وزرای پیشنهادی و همچنین ثبت‌نام برای اعلام مخالفت و موافقت با کلیات برنامه‌های دولت بودند که علی لاریجانی به عنوان رئیس جلسه با تذکرات پی‌درپی از وکلای ملت خواست تا در صندلی‌های خود مستقر شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)