کد خبر: ۲۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: این اداره کل در حوزه راهداری و حمل و نقل استان 16 هزار و 66 شغل ایجاد کرده است.
خداداد مقبلی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت هفته دولت با بیان اینکه حمل و نقل تاثیر به سزایی در حوزه اشتغال کشور دارد گفت: 15 هزار دستگاه در ناوگان باربری استان کرمان و 12 هزار راننده وجود دارد که اشتغالزایی خوبی است.

وی تصریح کرد: در حوزه ناوگان عمومی 509 دستگاه اتوبوس (سه درصد کشور)، 671 دستگاه مینی بوس (2 درصد کشور)، سه هزار و 528 دستگاه سواری کرایه بین شهری (هشت درصد کشور) در استان کرمان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه شبکه ارتباطی استان کرمان در حال هوشمندسازی است گفت: 66 تردد شمار سال 94 به 75 دستگاه تردد شمار در مسیرها رسیده است و رشد 14 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: 130 دستگاه دوربین ثبت سرعت متوسط (برابر با 2 هزار کیلومتر از مسیرهای پرتردد) در حال راه اندازی است و پیمانکار در حال نصب فنداسیون است و به زودی به بهره برداری می رسد.
مقبلی بیان کرد: در مسیرهایی که دوربین نصب شده 68 درصد کاهش تلفات جاده ای را شاهد بودیم و با نصب 130 دستگاه دوربین کاهش خوبی در تلفات خواهیم داشت.

وی گفت: ناوگان راهداری به 344 دستگاه در سال 95 رسیده که کار گشت زنی و عملیات راهداری را در جاده ها انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: سامانه ثبت حوادث و سوانح جاده ای از هشت مورد در سال 94 به 875 مورد در سال 95 رسیده و رشد 9 هزار درصدی داشته است. 
وی با بیان اینکه بار خارج از سرویس مشکلات فراوانی برای آسفالت ایجاد می کند افزود: سامانه کنترل بار wim در سه مسیر استان نصب شده و درخواستی برای نصب در چهار مسیر دیگر نیز ارائه شده است.

مقبلی اظهار کرد: 20 هزار کیلومتر راه خاکی و آسفالت، 27 راهدارخانه (کرمان رتبه دهم کشور)، 28 دوربین نظارتی، 32 دوربین کنترل سرعت، چهار پایانه بار، 9 پاسگاه پلیس راه (رتبه نهم کشور)، پنج مرکز معاینه فنی (رتبه 14 کشور) در استان کرمان وجود دارد.

وی گفت: 13 هزار و 500 دستگاه کامیون در استان 3.7 درصد کامیون ها و رتبه نهم کشور را دارد.
وی افزود: برخی از راه های اصلی و بزرگراهی منابع اعتباری ملی دارند که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابلاغ و تخصیص داده می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به 20 هزار کیلومتر راه خاکی و آسفالت در استان کرمان خاطرنشان کرد: هم اکنون 20 هزار میلیارد تومان ارزش راه های استان است.

وی با بیان اینکه به فعالیت در زمینه ایمن سازی راه ها، نصب تابلو و شانه سازی به صورت مستمر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون شانه سازی 400 کیلومتر و روکش 105 کیلومتر از آسفالت با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده است.

مقبلی افزود: درزگیری 125 کیلومتر، قیرپاشی سطح جاده 200 کیلومتر، 38 هزار کیلومتر تیغ زنی سطح جاده های روستایی، تعمیر 13 دستگاه پل، 17 هزار مترمکعب رسوب برداری و تنظیم بستر رودخانه ها، راه اندازی 2 راهدارخانه در حوزه استحفاظی کرمان، ساخت سه آشیانه ماشین آلات در پنج ماه گذشته در استان کرمان داشتیم که در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: 115 نقطه پر حادثه در استان کرمان شناسایی شده و به سازمان راهداری کشور جهت تامین اعتبار ارسال شده و 20 نقطه حادثه خیز ابتدای سال با اعتبار سه میلیارد تومان برطرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه برخی از نقاط با نصب تابلو و اقدامات زودبازده آشکار سازی شده است گفت: به تایید پلیس 75 درصد تصادفات در بزگراه ها و بر اثر واژگونی بوده لذا شیب شیروانی را یک به 6 کردیم.

وی افزود: خط کشی هفت هزار کیلومتر در جاده های استان انجام شده است و سالانه 10 هزار کیلومتر خط کشی در استان کرمان می شود و هم اکنون سه پیمانکار در حال خط کشی جاده ها هستند.

** افتتاح 60 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت کرمان
مقبلی گفت: هم اکنون به ارزش 78 میلیارد تومان پروژه برای نگهداری راه های استان کرمان در حال اجرا است و 13 پروژه در هفته دولت به ارزش 60 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت سیرجان - حاجی آباد، کمربندی سیرجان، سیرجان - بافت، بافت - سیرجان، بافت - کرمان، رابر - بنگان، تعمیر اساسی پل های بردسیر سیرجان، تعمین هفت دستگاه پل ورودی بم، اصلاح و ساماندهی آسفالت مسیر کرمان - بردسیر، روکش باند برگشت شهربابک - رفسنجان، احداث راهدارخانه ماهان، سیرچ و ارزوئیه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: این اداره کل در پنج ماه گذشته 28 مورد فعالیت در حوزه ایمنی راه ها با هزینه 17 میلیارد و 600 میلیون تومان داشته است.
وی گفت: خط کشی جاده ها، اجرای شیار لرزاننده (6 هزار متر طول)، تهیه و نصب گاردریل (4 کیلومتر)، تعمیر گاردریل (3کیلومتر)، تعمیر پایه پل (500 متر طول)، تهیه و نصب چشم گربه ای ازجمله این فعالیت ها در حوزه ایمنی است.

مقبلی افزود: اقدامات حوزه ایمنی راه ها عمدتا از محل اعتبارات 95 بوده است و با اعتبارات سال 96 اقدامات موثری در کاهش تلفات جاده ای می توان انجام داد.

وی همچنین از اعطای تسهیلات به متقاضیان برای حوزه نوسازی و تکمیل حوزه مسافری در استان کرمان خبر داد و گفت: وام 6 درصد به متقاضیان تعویض خوروهای مسافربری بین شهری فرسوده برای تعویض خودرو تعلق می‌گیرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده زیر نظر این سازمان و وزارت راه و شهرسازی است.
هم اکنون 10 هزار کیلومتر راه آسفالته و 10 هزار کیلومتر راه خاکی در استان کرمان وجود دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه بمناسبت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است .
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)