کد خبر: ۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به فعال بودن ۸۰ درصد واحدهای شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: ۵۰ درصد این واحدها زیر ظرفیت اقتصادی خود فعالیت می کنند.
مهدی حسینی نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح پروژه های هفته دولت در استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: پروژه  ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی با اعتبار چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ۵۴۵ نفر اشتغال زایی و پروژه  ۲.۵ میلیون تن گندله آهن با اعتبار پنج هزار  و ۲۰۰ میلیلرد ریال و با ۳۹۵ نفر اشتغال در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ۲.۵ میلیون تن گندله آهن در کرمان با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و با ۳۹۵ نفر اشتغال به بهره برداری می رسد، گفت: فاز اول پروژه ۱۰۰ هزار تن مس کاتد در خاتون آباد با اعتبار پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفری و پروژه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره آهن در شهرستان زرند با اعتبار یک هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال اعتبار و ۱۹۰ نفر اشتغال به بهره برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه سعی شده است در شرکت های صنعتی و معدنی استان کرمان خام فروشی نداشته باشیم، افزود: پروژه های قابل بهره برداری مربوط به تکمیل زنجیره ارزش افزوده در سنگ آهن، مس و کرومیت است که تلاش کرده ایم در جهت کاهش خام فروشی محصولات معدنی گام برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: ۱.۱ میلیارد تن به ذخایر اکتشاف در پهنای بزرگ اضافه شده است و این در حالی بود که قبلا ۲۱ درصد ذخایر اکتشافی در پهنای بزرگ بوده است و امروزه ۴۶ هزار کیلومتر در ۲۵ پهنا واگذار شده است.

وی با اشاره به عملکرد شهرک های صنعتی در استان کرمان، اظهار کرد: ۳۰ درصد از واحدهای شهرک های صنعتی در استان بالای ظرفیت اقتصادی و ۵۰ درصد از واحدهای شهرک های صنعتی زیر ظرفیت اقتصادی  خود فعالیت می کنند و ۲۰ درصد این واحدها تعطیل هستند.

وی بیان داشت: در راستای رونق تولید در قانون رفع موانع تولید در سال ۹۰ قانون هدفمندی یارانه ها مصوب شد اما در سال ۹۵ هیچ یارانه ای برای رونق تولید پرداخت نشد بنابراین امسال طرح رونق تولید با ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرایی می شود.

حسینی نژاد با تاکید به اینکه نیروی انسانی مازاد در حوزه زغال سنگ استان کرمان داریم که  ۷۰ درصد قیمت تمام شده زغال سنگ را شامل می شود، گفت: استان کرمان بیش از ۳۶ درصد حقوق دولتی معادن کل کشور را به خود اختصاص داده است که باید ۱۵ درصد آن برای هزینه زیرساخت های معدنی به خزانه برگشت داده شود که صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه سهم جی پی ایران در حوزه معدن ۱.۳ درصد است، عنوان کرد: استان کرمان ۵۰ درصد از این سهم را در کشور به خود اختصاص داده است که ۹۹.۶ درصد آن مربوط به پنج شرکت معدنی بزرگ استان است و این در حالی است که استان کرمان بیش از ۴۰۰ معدن دارد.

وی یادآور شد: سنگ های تزئینی در افزایش سهم جی پی معدنی ما نقشی ایفا نمی کنند.

وی گفت: طرح زیست محیطی پتروشیمی فجر در کرمان مصوب شده است و که اجرای این طرح در دستور کار است.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)