کد خبر: ۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزير ارتباطات از ارايه ليستي حاوي ٨٠٠٠ كانال تلگرامي به اين وزارتخانه خبر داد و گفت: با بررسي‌هاي انجام شده برخي از اين كانال‌ها كه حاوي مسائل غيراخلاقي هستند، مسدود مي‌شوند.
وزير ارتباطات از ارايه ليستي حاوي ٨٠٠٠ كانال تلگرامي به اين وزارتخانه خبر داد و گفت: با بررسي‌هاي انجام شده برخي از اين كانال‌ها كه حاوي مسائل غيراخلاقي هستند، مسدود مي‌شوند. 

محمدجواد آذري جهرمي با تاكيد بر اينكه يكي از بهره‌برداران فناوري كوانتوم وزارت ارتباطات است، افزود: بر اين اساس بايد اولويت‌هاي پژوهشي تعريف و اين اولويت‌ها به مراكز پژوهشي وابسته با وزارت ارتباطات ارايه شود. وزير ارتباطات وظيفه اين وزارتخانه را در ارتقاي فناوري ذكر كرد و يادآور شد: به منظور حركت از فناوري فعلي به سمت فناوري‌هاي تعريف شده بايد پروژه‌هايي تعريف و از آن حمايت كنيم.

 او اضافه كرد: به منظور كاربردي كردن فناوري كوانتوم در عرصه‌هاي فناوري ارتباطات با سازمان انرژي اتمي نشستي برگزار خواهيم كرد و در اين زمينه تلاش مي‌كنيم از طريق مراكز تحقيقاتي و وزارت ارتباطات از پروژه‌هاي اين حوزه به عنوان طرح‌هاي زيرساختي حمايت كنيم.

رسيدگي به كانال‌هاي غير اخلاقي تلگرام
 وزير ارتباطات با اشاره به وضعيت كانال‌هاي تلگرامي حاوي محتواي مخالف با ارزش‌هاي كشور اظهار كرد: ملاحظات فرهنگي در فضاي مجازي بسيار حايز اهميت است، از اين رو بايد در عرصه فضاي مجازي حاكميت كشور لحاظ شود. وي با تاكيد بر اينكه كشيدن موضوعاتي مانند تعداد كانال‌هاي در دسترس و همچنين تعداد كانال‌هاي بسته شده در رسانه‌ها كمكي به حل مسائل نمي‌كند، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد به جاي دعوا كردن در عرصه رسانه در عرصه اجرا نيز هماهنگي‌هايي صورت گيرد.

 در حال حاضر در اصول و قوانين، اختلافي ميان مديران دستگاه‌هاي قضايي و دستگاه‌هاي اجرايي وجود ندارد و ما تلاش خواهيم كرد تا براي صيانت از فرهنگ اقدام كنيم. دراين راستا ليستي از سوي دادستاني كشور به وزارت ارتباطات ارسال شده كه در آن اعلام شده بايد نسبت به ۸۰۰۰ كانال برخورد لازم صورت گيرد. وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه بررسي ۸۰۰۰ كانال در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته است يادآور شد بررسي‌ها نشان داد كه برخي از اين تعداد داراي مصاديق غيراخلاقي بودند كه نسبت به مسدود كردن اين كانال‌ها اقدام و گزارش آن به دادستاني اعلام شده است. ما همه تلاش خود را خواهيم كرد تا اين حوزه ساماندهي شود و در اين عرصه از قوه قضاييه كمك خواهيم گرفت. 

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه اختلاف نظري درباره فيلترينگ وجود ندارد، گفت: براي فيلترينگ يا نياز به حكم مستقيم قاضي وجود دارد يا مصوبه كارگروه تعيين مصاديق و در اين مساله كسي اختلاف نظري ندارد. وي در عين حال با بيان اينكه در برخي از موارد نيز اختلاف نظراتي وجود دارد، ادامه داد: يكي از موارد اختلاف راي‌گيري آن اين است كه آن هم اقتضاعات خود را طلب مي‌كند و در كارگروه تعيين مصاديق نشست‌هايي براي حل اختلافات در حال برگزاري است. 

وي همچنين به ممنوعيت اپليكيشن‌هاي ايراني در اپل اشاره كرد و توضيح داد: وقتي كشور حركت خود را به سمت رشد و توسعه آغاز كرد نقطه قوت آن توسعه علم است ولي دشمن به سمت منع و محروم كردن مردم از فرآيندها مي‌كند و اين همان اقدام اخيري است كه دولت امريكا با فشار بر شركت اپل انجام داده است. 

حذف اپليكيشن‌هاي ايران از سيستم اپل درست نبوده است و به نوعي مقابله با حركت جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري و ايجاد خدمات بوده است. وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه اين مساله پيگيري مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين موضوع از سوي وزير امور خارجه و از سوي وزارت در حال پيگيري است و اميدواريم مساله موجود حل شود و مشكلاتي براي ارايه‌دهندگان خدمات در عرصه‌هاي فناوري‌هاي فضاي مجازي ايجاد نكند. ما به مقررات بين‌المللي در اين مورد پايبنديم و اميدواريم آنها هم به مقررات بين‌المللي پايبند باشند. ‌اگر تعاملي دراين زمينه صورت نگيرد، وزارت ارتباطات دستش در اين زمينه خالي نيست.
منبع: اعتماد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)