کد خبر: ۲۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون جدید گردشگری کشور با تاکید بر این‌که برنامه‌هایش نفی‌کننده رویه پیشین نیست، گفت:‌ نیامده‌ام که دوباره چرخ را اختراع کنم.
معاون جدید گردشگری کشور با تاکید بر این‌که برنامه‌هایش نفی‌کننده رویه پیشین نیست، گفت:‌ نیامده‌ام که دوباره چرخ را اختراع کنم.

محمد محب‌خدایی که همزمان با ورود "علی‌اصغر مونسان" به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت گردشگری را تحویل گرفت، مهم‌ترین برنامه‌اش را اجرای طرح مفهومی «شهر گردشگر» با رویکرد تغییر رویه‌ی مدیریت شهری اعلام کرده است، همان ایدئولوژی که مونسان در روز معارفه‌اش مطرح کرد.

او برنامه‌های دیگری هم دارد، از جمله استقرار نظام جامع آماری، تدوین بسته‌های سفرهای تلفیقی داخلی بر اساس مسیرهای گردشگری، توسعه گردشگری دریایی، فعال‌سازی ظرفیت گردشگری کودکان، ایجاد مانیتورینگ گردشگری کشور، ایجاد سامانه نظارت الکترونیک کشور، توجه جدی به حمایت از استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های گردشگری، توسعه جاذبه‌ها و خدمات مبتنی بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک، برگزاری جشنواره ملی و استانی «هنر ایرانی، نمای جهانی»، جلب مشارکت شبکه‌های تلویزیونی درون و برون مرزی در معرفی جاذبه‌های گردشگری، توجه و اهمیت به برندسازی انواع موضوعات گردشگری و معرفی ایران به گردشگران جهانی، ترویج نام تجاری گردشگری داخلی، توجه به استفاده از شیوه‌های نوین بازاریابی از جمله فناوری‌های ارتباطی، برنامه‌ریزی و برگزاری سفرهای آشناسازی. که البته جرقه‌ی بیشتر آن‌ها سال‌هاست در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زده شده، اما هنوز به پایان خط نرسیده. درباره‌ی برخی از آن‌ها هم همیشه فقط خوب سخنرانی و نظریه‌پردازی شده است، مثل نظام جامع آماری که پاشنه‌ی آشیل گردشگری است و جزو برنامه‌ی تمام معاونان گردشگری بوده، اما ثمری نداشته است.

حال، معاون گردشگری تازه منصوب شده‌ی این سازمان که به نظر می‌آید بیشتر برنامه‌هایش را بلندمدت تنظیم کرده، در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا قرار است طرح‌های جدیدی را پیاده کند یا همان رویه و برنامه‌های قبل را در پیش می‌گیرد؟ به این خبرگزاری گفت: طبیعی است که یکسری برنامه‌ها از گذشته وجود داشته باشد و برنامه‌هایی هم است که در عرصه جدید بهینه‌سازی می‌شود، نه این‌که نفی شود.

او با تاکید بر این‌که هیچ یک از برنامه‌های قبلی گردشگری را نفی نمی‌کند، بیان کرد: قرار نیست ما چرخ را دوباره اختراع کنیم. قرار است رویه‌های قبلی را با روش جدید و براساس شرایط روز همسوسازی کنیم تا به نتیجه بهتر برسیم.

وی گفت: عملا در راستای تسهیل و تسریع پیش می‌رویم تا بازدهی خوب در حوزه‌ی اقتصاد گردشگری داشته باشیم و این اعتقاد را در سرمایه‌گذاران گردشگری ایجاد کنیم که توسعه در این بخش بیشتر است.

محب خدایی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره‌ی این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار بود حساب اقماری و برنامه جامع آماری را تا پایان سال ۹۶ تعیین تکلیف کند، با توجه به اشاره‌ای که در رئوس برنامه‌های جدید به چنین برنامه‌ای شده، آیا در مدیریت جدید همان رویه‌ی قبلی در پیش گرفته می‌شود یا شما با اصول و تعاریف خود، برنامه‌هایی که سرفصل مشترک دارند را پیگیری می‌کنید؟ گفت: ممکن است روش‌های جدیدی را استفاده کنیم که کار تسریع شود. ما هیچی را از صفر را شروع نمی‌ کنیم. زمانی هم که در کیش بودیم آمارها را سال‌های قبل استخراج کردیم و در منحنی‌ها قرار دادیم تا علت افت و خیزها را بدست آوریم و بر آن اساس، رویه‌ای را درنظر گرفتیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)