کد خبر: ۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
یاسر هاشمی در آیین زادروز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در زادگاهش:
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان ابعاد شخصیتی پدرش گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی 70 سال عمرش را صرف خدمت به مردم، اعتلای کشور، رفاه و توسعه مردم کرد و نگاه عالمانه ای به اتفاقات داشتند.
 فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان ابعاد شخصیتی پدرش گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی 70 سال عمرش را صرف خدمت به مردم، اعتلای کشور، رفاه و توسعه مردم کرد و نگاه عالمانه ای به اتفاقات داشتند. 

یاسر هاشمی دوشنبه شب در آیین زادروز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: دوران تشییع و مرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی نقطه عطف زندگی ایشان است که وی را برای همیشه زنده نگه می دارد.
 
وی افزود: دوران زندگی ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب، دوران سازندگی، اصلاحات و دوران اعتدال از مهمترین دوران زندگی وی به شمار می آید. 

وی تصریح کرد: در طول عمر وی، به نقاط عطفی می توان اشاره کرد نقاطی که برای کشور تهدید بود ولی با درایت ایشان آن نقاط به فرصت تبدیل و موجب رشد و تعالی کشور شد. 

یاسر هاشمی افزود: دوران زندگی ایشان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، دوران سازندگی، اصلاحات و دوران اعتدال از مهمترین دوران زندگی وی به شمار می آید ولی دوران تشییع و مرگ ایشان یکی از دوران های مهم زندگی و نقطه عطفی در زندگی وی به شمار می آید که ایشان را برای همیشه زنده نگه می دارد. 

وی به دوران طلبگی و حضور پدرش در جوار امام راحل (ره) نیز اشاره کرد و گفت: وی در دوران قبل از انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب بسیار زحمت کشید و زمانی ایشان در زندان بود به عنوان مفسر قرآن شناخته می شد. 

وی ادامه داد: نوشتن کتاب معروف ایشان در زمینه سیاست در دوران تبعید که توجه دنیا به این کتاب معطوف شد و آثار و خدمات دیگری که از ایشان به جا مانده است ایشان را ماندگار کرده است. 

یاسر هاشمی به بینش سیاسی پدرش اشاره کرد و افزود: وی با تکیه بر مردم و با حضور مردم در همه دورانهای خدمت همیشه موفق بوده است و تنها شخصیت سیاسی بود که خود را در رأی مردم قرار داد و اعتدال را جناح نمی دانست. 

وی خاطرنشان کرد: امروز ترکیب اسلامیت و محوریت جمهوری اسلامی مطرح است لذا ترکیب این دو مولفه می تواند ما را به اهداف برساند که امیدواریم با زنده نگه داشتن رهنمودهای شخصیت هایی چون هاشمی رفسنجانی در راستای ارتقای کشور و توسعه آن قدم برداریم. 

در این آیین رونمایی از کتابخانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در موزه ریاست جمهوری رفسنجان با حضور رئیس شورای شهر و یاسر هاشمی انجام شد که طبق وصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی کتابخانه شخصی ایشان با هفت هزار جلد کتاب در اختیار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان قرار گرفت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)