کد خبر: ۲۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا خبر داد:
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، به پیگیری های استاندار کرمان برای عرضه پسته در بورس کالای ایران اشاره و اظهار کرد: در این رویداد مهم ارتقای تجارت پسته و رساندن بیشترین منفعت به تولیدکنندگان مدنظر است و البته انتظار نداریم در سال اول عرضه این محصول در بورس به مرحله تکامل نهایی دست یابیم.
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، به پیگیری های استاندار کرمان برای عرضه پسته در بورس کالای ایران اشاره و اظهار کرد: در این رویداد مهم ارتقای تجارت پسته و رساندن بیشترین منفعت به تولیدکنندگان مدنظر است و البته انتظار نداریم در سال اول عرضه این محصول در بورس به مرحله تکامل نهایی دست یابیم. 

محمد اسکندری در نشست بررسی عرضه محصولات کشاورزی استان کرمان به ویژه پسته در بورس کالا تصریح کرد: اگر بورس برای تجار داخلی خود مزیت ایجاد نکند نباید انتظار استقبال از بورس را داشت.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا در ادامه بازار فیزیکی به عنوان بازار حراج یک طرفه عرضه کننده محور، را معمولی ترین بازار در بورس ایران بیان کرد و گفت: در بازار فیزیکی بورس ایران می توان بخشی از پسته را عرضه کرد اما این عرضه باید به صورت عمده صورت گیرد. 

اسکندری، خاطرنشان کرد: در این بازار اگر مباشران محصولات دیگران را عرضه کنند باید درصدی از درآمد برای آنها در نظر گرفته شود که البته مباشران به عنوان امانت فروش یا خریدار باید افرادی خوشنام و از نظر لجستیکی قوی باشند و فروشنده باید تضمین لازم را بدهد.

وی در ادامه به بازار گواهی سپرده کالایی به عنوان یکی دیگر از بازارهای بورس ایران اشاره کرد و افزود: در این بازار، انبار نزد بورس پذیرش می شود، کشاورز محصول خود را به انبار تحویل می دهد و به جای آن اوراق بهادار قابل معامله در بورس دریافت می کند. 

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا تصریح کرد: در این بازار انباردار تضمین های لازم را ارائه می دهد و می تواند در سیستم بورس دارایی ایجاد کند.

 اسکندری، به راه اندازی صندوق های کالایی در بورس کالای ایران به عنوان نهادی که قیمت محصول را کنترل و روحیه سرمایه گذاری را در باغداران و کشاورزان تقویت می کند، اشاره و بیان کرد: این صندوق ها فقط می توانند اوراق بهادار جابه جا کنند و به همین دلیل بحث راه اندازی انبارها بسیار اهمیت دارد. 

وی در پایان سه خواسته مهم خود از بخش خصوصی را کمک به راه اندازی انبارها، معرفی مباشرها و استفاده از صندوق های کالایی دانست.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)