کد خبر: ۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از محور هفت باغ علوی
سیاووشی در ادامه از عدم سرویس دهی شرکت‌های برق، گاز، آب و فاضلاب به محور گردشگری هفت باغ علوی سخن به میان ‌آورد و گفت: هزینه‌ی تمامی خدماتی که در محور هفت باغ علوی ارایه می‌شود، توسط شرکت هفت باغ علوی پرداخت می‌شود.
گفتار نو/ گروه اقتصاد: 

مدیرعامل شرکت هفت باغ علوی با اشاره به عدم همکاری شهرداری کرمان و ماهان  نسبت به نظافت و پاکیزگی این محور نمونه گردشگری گفت: در حالی که پول پروانه ساخت و ساز و هزینه تفکیک را شهرداری کرمان و شهرداری ماهان دریافت می‌کنند، حاضر نیستند هیچ گونه خدماتی به این محور گردشگری ارایه دهند.


«مدیر باید ریسک کند.» این نکته را یکی از مدیران سابق اجرایی استان که اینک در جبهه بخش خصوصی فعالیت می‌کند، با تاکید می‌گوید. مهدی سیاووشی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه هفت باغ علوی البته انتقادش را در لفافه باقی نمی‌گذارد و با صراحت از این که طرح‌های گردشگری محور هفت باغ علوی به بهانه قرار داشتن روی زون آب، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش بر آب می‌شوند، انتقاد کرد. 

مدیرعامل شرکت هفت باغ علوی به صراحت خطاب به تصمیم گیران و تصمیم سازان میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: اگر چنین مساله‌ای هست، باید سراغ راه حل رفت، نه این که سرمایه گذاران را از استان پراند.  

سیاوشی به صراحت می‌گوید: پروژه‌ی هفت باغ علوی اجرا شده است، باید نواقصش را با دید مثبت به مسایل، رفع کنیم. 

او در ادامه با بیان این که  طرح زیست محیطی محور هفت باغ علوی زمان گرفتن سند، تحویل داده شده است، گفت: هزینه اجرای سیستم کامل فاضلاب در این محور با ارقام یک سال پیش، 30 میلیارد تومان برآورد شده است. 

سیاووشی به پیشنهاد ایجاد سیستم فاضلاب در محور هفت باغ علوی اشاره کرد و گفت: مقرر شده است 8 کیلیومتر اول محور هفت باغ به سیستم فاضلاب شهر کرمان و هشت کیلومتر اخر محور به سیستم فاضلاب شهر ماهان وصل شود. بخش وسط محور هم سرمایه‌گذاران تعهد محضری می‌سپارند که سیستم فاضلاب را خودشان اجرا کنند. 


سیاووشی در ادامه از عدم سرویس دهی شرکت‌های برق، گاز، آب و فاضلاب به محور گردشگری هفت باغ علوی سخن به میان ‌آورد و گفت: هزینه‌ی تمامی خدماتی که در محور هفت باغ علوی ارایه می‌شود، توسط شرکت هفت باغ علوی پرداخت می‌شود. 

مدیرعامل شرکت هفت باغ علوی در ادامه به عدم همکاری شهرداری کرمان و ماهان  نسبت به نظافت و پاکیزگی این محور نمونه گردشگری گفت: در حالی که پول پروانه ساخت و ساز و هزینه تفکیک را شهرداری کرمان و شهرداری ماهان دریافت می‌کنند، حاضر نیستند هیچ گونه خدماتی به این محور گردشگری ارایه دهند. 


سیاووشی یادآور شد: هزینه غرس درختان، آبیاری درختان، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، زیباسازی، نظافت و ... توسط شرکت هفت باغ علوی تامین می‌شود. 

او با بیان این که هزینه‌های جاری محور ماهانه 200 تا 300 میلیون تومان است، اظهار داشت: شرکت باید هزینه‌ها را از محل فروش زمین پرداخت کند. 

سیاوشی از برخوردهای سلیقه‌ای برخی دستگاه‌ها با طرح های گردشگری انتقاد کرد و گفت: مجوز فعالیت واحدها را پیش از این سازمان میراث فرهنگی صادر می کرده است، اما اینک می‌گویند آن مجوزها اعتباری ندارد و باید از اصناف مجوز بگیرید.

پروژه‌ی هفت باغ علوی اگر چه به عنوان یک سبزراه منحصر به فرد، در دل کویر کرمان توسط بشر ایجاد شده است، با این حال به عنوان یک پروژه‌ی اقتصادی، مورد هجمه‌ی سیاسیون قرار گرفته است؛ چه آن زمان که به صراحت از خاموش کردن چراغ های هفت باغ علوی سخن گفته می‌شد و چه آن زمان که به بهانه‌های مختلف پای مدیران این پروژه را به دادگاه‌های متعدد باز می‌کردند. شاید به همین دلیل است که سیاوشی تاکید دارد: این پروژه سرمایه‌گذار و سهامدار حقیقی ندارد و صاحبان سهام آن خیریه مولی الموحدین، خیریه جوادالائمه، شهرداری جوپار، شهرداری کرمان و شهرداری ماهان هستند. 

سیاوشی از این که در دولت قبل 48 بار به دادگاه و نیروی انتظامی فراخوانده شده است، سخن به میان آورد و گفت: دولت قبل از ما شکایت‌های زیادی کرد که در همه آنها تبرئه شدیم. 


او در ادامه گفت: منابع طبیعی از ما شکایت و تقاضای 50 میلیارد تومان خسارت کرده است، که خوشبختانه ما در دادگاه تبرئه شدیم. 

مدیرعامل شرکت هفت باغ علوی با بیان اینکه اگر تصادفی در محور هفت باغ علوی صورت گیرد، من را شخصا به عنوان مدیرعامل شرکت احضار می‌کنند، گفت: به طور متوسط روزانه 18 هزار ماشین از این محور پرتردد عبور می‌کنند. به هر دلیل مثل خواب‌آلودگی راننده، سرعت زیاد و ... ممکن تصادف حادث شود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان در ادامه به چالش مدیریت محور هفت باغ اشاره کرد و گفت: تا قبل از استانداری اقای رئوفی، محور هفت باغ علوی توسط شرکت هفت باغ علوی اداره می‌شد. از زمان ایشان مدیریت محور از شرکت گرفته شد و یک بخش آن به شهرداری کرمان، یک بخش به شهرداری ماهان مدیریت بخشی از محور هم به بخشداری مرکزی کرمان سپرده شد. 


او به تبعات این تصمیم هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه تفکیک‌های خرد و غیر منطقی توسط بخشداری مرکزی صورت گرفت.

سیاوشی در پاسخ به این سوال که چرا در برابر ساخت نماهای ناهمگون بناها در این محور، سکوت کرده اید، از نداشتن قدرت اجرایی لازم برای برخورد با چنین اقداماتی سخن به میان آورد، گفت: ما هیچ اهرمی برای نظارت نداریم، که نمای هفت باغ واحد و یکسان شود؛ از استاندار محترم کرمان در این زمینه درخواست همکاری کرده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
1
سلام سهامی که از کارخانه ها وادارات. به کارمنان شان داده اند مگر حقیقی نیست پس تکلیف ان ها چی می شود که اقای سیاووشی کفته. هیچ فرد حقیقی سهامدار نیست متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)