کد خبر: ۲۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از وقوع چند حادثه در روزهای پایانی هفته اول شهریور؛
شاید بتوان گفت هفته گذشته پرحادثه ترین هفته در شش ماه اول سال 96 بود، حادثه های بزرگ و به نسبت کوچک که تعدادی از هموطنان کوچکمان را به کام مرگ کشاند، در کرمان هم شاید آخرین حادثه ناگوار خبر فوت دختر 8 ساله ای بود که در عصر پنج شنبه از کوه های نزدیک مسجد صاحب الزمان (عج) سقوط کرد.
گفتارنو/ ماهان فرح بخش:

شاید بتوان گفت هفته گذشته پرحادثه ترین هفته در شش ماه اول سال 96 بود، حادثه های بزرگ و به نسبت کوچک که تعدادی از هموطنان کوچکمان را به کام مرگ کشاند، در کرمان هم شاید آخرین حادثه ناگوار خبر فوت دختر 8 ساله ای بود که در عصر پنج شنبه از کوه های نزدیک مسجد صاحب الزمان (عج) سقوط کرد. 

سقوط 3 نفر در فاصله کمتر از یک ساعت از کوه

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از سقوط 3 نفر در کوههای مسجد صاحب الزمان (عج) در کمتر از یک ساعت در عصر پنج شنبه نهم شهریور ماه خبر داد.
علی عسکری گفت که دختر بچه هشت ساله که پنج شنبه به جهت انجام  دعای عرفه به همراه خانواده خود به کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) رفته بود به علت بی احتیاطی دچاره حادثه و شدیدا مصدوم شد.

وی به حادثه دیگر که در ساعت 17 و 30 دقیقه همان روز در کوه های صاحب الزمان به وقوع پیوست اشاره کرد که بر اساس آن یک پسر بچه 5 ساله که به همراه خانواده به کوه های صاحب الزمان رفته بود، نیز دچار حادثه شد و توسط گروه امداد و نجات سازمان آتشنشانی به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل ارژانس شد.

وی همچنین به حادثه سوم که باز در همان روز اتفاق افتاد  اشاره کرد که بر اساس آن  در ساعت 17و 40 دقیقه پس از اطلاع از سقوط پسر 14 ساله ای، گروه امداد و نجات سازمان در محل حادثه حاضر شدند و این نوجوان مصدوم را به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل ارژانس داده شد.


بی احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی دو کودک را به کام مرگ کشاند

همچنین در خبر دیگری می خوانیم که مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان اظهار می کند که بی احتیاطی و عدم انتخاب مکان مناسب برای بازی و رعایت نکردن نکات کوچک ایمنی در هنگام رانندگی دو کودک را عصر و نیمه شب دهم شهریورماه در زرند به کام مرگ می کشاند.

سید محمد صابری با اعلام این خبر می گوید که عصر جمعه دهم شهریورماه بر اثر واژگونی پراید دختر بچه 5 و نیم ساله به علت نداشتن کمر بند ایمنی از خودرو به بیرون پرتاب و به علت آسیب شدید به سر، جان باخت.

وی به حادثه دوم اشاره می کند که نزدیک نیمه شب دختر بچه ده ساله که باهم بازی های خود در ریل راه آهن  ایستگاه جلال آباد زرند مشغول بازی بودند؛ براثر برخورد یک دستگاه درزی(Derezi) دچار آسیب شده و قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. «درزی قطاری کوچک دارای یک واگن است و به جهت تعمیر نمودن خط راه آهن در مسیر ها حرکت و فعالیت دارد».

مرگ 9 دانش‌آموز هرمزگانی درحادثه واژگونی اتوبوس/ علت حادثه خواب آلودگی راننده

اتفاقات ریز و درشتی در هفته گذشته در کرمان به وقوع پیوست که جان هم استانی هایمان را گرفت و به چند نمونه آن در بالا اشاره شد، اما خبری که دیروز جمعه و در روز عید قربان به سرعت در خبرگزاری و شبکه های اجتماعی چهره هموطنان را اندوهبار کرد، حادثه تصادف اتوبوس حامل 45 نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان مناطق رودان و منیاب استان‌ هرمزگان بود که برای شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شیراز بودند. این حادثه ساعت 5 صبح جمعه در نزدیکی جنت شهر داراب اتفاق افتاد که منجر به مرگ 10 تن و مصدومیت 35 نفر دیگر شد و خبرهای این حادثه تلخ هنوز ادامه دارد.


شاید در واکنش سید حسن خمینی در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی بتوان نهایت حادثه را دید آنجا که سیدحسن خمینی در پست اینستاگرامی خود می نویسد «خبر تلخ بود و کام همه را در روز عید قربان تلخ کرد. گل های پر پر شده ی سرزمینمان در سفری بی پایان به خاک افتادند. فرزندان امروز و مادران فردا. خدایشان بیآمرزد ...»

و یا شهروند تیتر و عکس یک روزنامه خود را به این حادثه اختصاص می دهد و می نویسد «نخبه کشی».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)