کد خبر: ۲۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.
جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

پذیرفته‌شدگان‌ نهایی آزمون‌ ورودی‌ کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باید برای ثبت نام به توضیحات سازمان سنجش درباره بخش اول : پذیرفته‌شدگان کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم: پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی توجه کنند.

ثبت نام تنها در یک کدرشته دولتی یا آزاد امکان پذیر است

تذکر مهم: داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

بخش اول: مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی)

اسامی قبول شدگان نهایی ۱۲ کدرشته های امتحانی ذیل و برخی از کدرشته محل های مربوط به دانشگاه های (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی با هماهنگی ارگان های مربوطه متعاقبا استخراج و اعلام خواهد شد.

۱۲ کدرشته مربوطه شامل کد ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، کد ۱۱۴۹ (مدیریت دفاعی«۱» ارتش جمهوری اسلامی ایران )، کد ۱۱۵۰ (مدیریت دفاعی«۲» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، کد ۱۱۵۱ (مجموعه فرماندهی مدیریت انتظامی)، کد۱۱۵۳ (مدیریت اطلاعاتی)، کد ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع») است.

همچنین کدرشته های کد ۱۱۵۶ (آماد دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد ۱۱۵۷ (مدیریت بحران دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل«۱» دانشگاه جامع امام حسین«ع»)، کد ۱۱۵۹ (پدافند غیرعامل«۲» دانشکده علوم و فنون فارابی)، کد۱۲۲۰ (مجموعه علوم اطلاعاتی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی) که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون کد رشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است.

آغاز ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۱۳ شهریور

داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کدرشته محل‌های‌ تحصیلی اعلام‌ شده‌ است‌، برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه، پذیرفته‌شدگان لازم است که در یکی از روزهای دوشنبه ۱۳ شهریور، سه شنبه ۱۴ شهریور، چهارشنبه ۱۵ شهریور با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط:

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گزینش نهایی هر یک از کدرشته محل ها با توجه به این قانون ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش هر کدرشته محل به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی لازم (درسهمیه رزمندگان حداقل ۸۰ درصد و درسهمیه ایثارگران حداقل۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد)  اختصاص داده شده است.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در بعدازظهر روز دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶ قابل دسترسی خواهد بود.

هرگونه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به این گونه درخواست‌های داوطلبان ترتیب اثر داده نمی شود.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ پذیرفته شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی:

اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ قید شده‌ باشد.

تبصره ‌۱: پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس) نیستند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

تبصره ‌۲: آن‌دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (۲۱ تا ۲۸ خرداد ۹۶) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ فارغ‌التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر را از موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ دریافت و آن را هنگام ثبت‌نام ارائه کنند.

تبصره ۳: براساس مصوبه جلسه ۳۶۸ مورخ ۳ بهمن ۱۳۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ دانش آموخته می‌شوند برای یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند.

این دسته از داوطلبان در صورت قبولی نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی موسسه محل قبولی هستند. ضمنا داوطلبان مربوط باید در زمان ثبت نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند.

تبصره ۴- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل هستند لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمونهای مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۱۵ تیر ۹۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.

تبصره ۵: براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۶ آبان ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت کرده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ شده و لازم است مطابق بند یک فوق و یا تبصره آن عمل کنند.

اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.

شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌. ۱۲ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ برای برادرانی که با توجه به ضوابط پس از ثبت نام در موسسه آموزش عالی برای آنان معافیت تحصیلی صادر می شود.

مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای آزمون ورودی‌ کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).

حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

معرفی‌نامه‌های‌ ذیل ‌لازم‌ است‌ حداکثر تا قبل‌ از انتخاب‌ واحد برای‌ نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ ۹۷-۱۳۹۶ توسط ارگانهای ذیربط‌ از محل مربوط صادر و به‌ موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ ارسال شده باشد، ‌در غیر اینصورت‌ از ثبت‌نام داوطلبانی که فرم آنان ‌در موعد مقرر واصل نشده باشد، برای ‌نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ جاری‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولی‌ آنان‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ می‌شود.

تبصره‌- براساس‌ هماهنگی‌ های‌ انجام‌ شده‌، گواهی‌ های‌ مربوط به‌ ردیف ۱-۶ توسط ارگانهای‌ ذیربط بطور یکجا به‌ موسسه‌ آموزش‌عالی‌ محل ‌قبولی‌ پذیرفته‌ شدگان‌ ارسال‌ خواهد شد.

معرفی‌نامه ‌رسمی ‌از ستاد مشترک‌ سپاه ‌پاسداران‌ انقلاب ‌اسلامی‌ (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت‌ جهاد کشاورزی با امضاء و مهر هریک‌ از روسای‌ ارگانهای‌ مذکور که‌ در آن ‌قید شده‌ باشد داوطلب‌ باتوجه‌ به‌ ماده‌ ۱ و تبصره‌های‌ ۴ گانه‌ آن‌ در آیین‌نامه‌ اجرایی‌ قانون‌ ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌ داوطلب‌ بسیجی‌ به‌ دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و سایر شرایط مندرج‌ در آیین‌نامه‌ مذکور واجد شرایط استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ است.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند و ارگان صادر کننده فرم آنان به ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.

اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۷۷۸۹۷/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

تذکرات‌ مهم

حضور شخص پذیرفته برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

لزوم تعیین تکلیف برای دارندگان مغایرت معدل

معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده‌، و یا در مراحل بعد اصلاح کرده است، یکسان‌ باشد، بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به کلیه دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶ ابلاغ شده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) هستند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید.

لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه کنند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

داوطلبانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان آبان ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری کنند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان اقدام کنند. بدیهی است به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای غیر از سایت این سازمان پاسخ داده نخواهد شد.

از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ ۳۱ شهریور ۹۶ فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

در هر مرحله‌ از آزمون (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

موارد اصلاحی درخصوص دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶

۱- عنوان کدرشته محلهای ۲۰۱۱۳ و ۲۰۲۳۴ از کدرشته امتحانی ۱۲۵۷ دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل از مهندسی شیمی گرایش طراحی فرایند به «مهندسی شیمی بدون گرایش» اصلاح شد.

۲- کدرشته محل ۱۹۱۰۲ از کدرشته امتحانی ۱۲۵۱ (مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک) دوره مشترک به درخواست دانشگاه تهران حذف شد.

۳- نام موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی اسوه به «موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی اسوه معاصر تبریز» اصلاح شد.

۴- نام موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی هشت بهشت اصفهان به «موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی هشت بهشت پویا اصفهان» اصلاح شد.

۵- نام دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی- جامعه‌الزهرا (س)- قم (ویژه خواهران) به «دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی- وابسته به جامعه‌الزهرا (س)- قم (ویژه خواهران)» اصلاح شد.

۶- نام دانشگاه تهران- دانشکده ابوریحان در پاکدشت به «دانشگاه تهران – پردیس ابوریحان واقع در پاکدشت» اصلاح شد.

۷- آدرس جدید دانشگاه تهران – پردیس ابوریحان واقع در پاکدشت: استان تهران – پاکدشت – کیلومتر ۲۰ بزرگراه امام رضا(ع)

۸-  آدرس و شماره تلفن و شرایط جدید موسسه غیر دولتی – غیر انتفاعی دانا- یاسوج: استان کهگیلویه و بویراحمد- یاسوج- میدان انقلاب - بلوار انقلاب - روبروی ورودی شهرک امام حسین(ع)- خیابان امامت ۶- پلاک ۱۲ - تلفن : ۲-۰۷۴۳۳۳۳۵۲۲۱ – نشانی وبگاه www.dana.ac.ir  است.

شرایط: دارای خوابگاه خودگردان برای دانشجویان غیربومی، تخفیف شهریه به دانشجویان رتبه اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد.

۹-  آدرس و شماره تلفن جدید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی فناوری آبیدر: استان کردستان- بانه –ابتدای بلوار سقز تلفن: ۰۸۷۳۳۶۶۶۸۰۷

۱۰- پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه اصلاح کدرشته محلهای تحصیلی مندرج در دفترچه مذکور، دانشگاههای محقق اردبیلی در کدرشته‌محلهای ۱۰۲۱۳، ۱۰۲۲۳، ۱۰۲۶۳، ۱۰۲۹۳، ایلام در کدرشته محل ۱۵۰۳۰ و غیرانتفاعی خاتم در کدرشته محل ۲۵۹۰۵ نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو مبادرت کرده و برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نسبت به افزایش ظرفیت در برخی از کدرشته‌ محلهای خود اقدام کرده اند و گزینش نهایی بر اساس ظرفیتهای جدید انجام گرفته است.

تکمیل ظرفیت و رشته‌های جدید

در صورت اعلام رشته محلهای جدید از سوی موسسات آموزش عالی و تایید آنها از سوی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا اعلام تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی موسسات، درصورت وجود تکمیل ظرفیت موضوع طی اطلاعیه‌ای از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۹۶

با توجه به کنترل های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته و یا در خصوص انتخاب رشته‌ خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریورماه ۹۶ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت این سازمان اقدام کنند.

داوطلبان از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد ازتاریخ ۳۰ شهریورماه ۹۶ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بخش دوم: مربوط به کلیه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پرونده کلیه پذیرفته شدگان آزمون جهت احراز صلاحیتهای عمومی تحت بررسی است و نتیجه آن متعاقباً از طرف دفتر گزینش صلاحیتهای عمومی سازمان مرکزی دانشگاه به اطلاع محلهای دانشگاهی خواهد رسید.

سنوات تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به ویژه برای مشمولین ۳ سال است و به هیچ‌وجه قابل افزایش نیست.

 مشمولان خدمت وظیفه عمومی لازم است براساس مقرراتی که از سوی سازمان وظیفه عمومی اعلام شده و همچنین مندرجات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط مربوطه را رعایت و وظایف محوله را به موقع انجام داده باشند و دانشگاه در قبال عدم رعایت آن مسئولیتی ندارد.

از جمله آن که از زمان فراغت از تحصیل بیش از یک سال سپری نشده باشد و چنانچه بیش از یک سال از اتمام تحصیل آنان در دوره کارشناسی سپری شده باشد به موقع به خدمت اعزام شده باشند.

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است.

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند.

بدیهی است چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام و یا حین تحصیل، واجد شرایط بودن این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات نرسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت و به علت سوء استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران پیگرد قانونی آنها برای دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

زمان و محل ثبت‌نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد:

الف) پذیرفته‌شدگان نهایی کلیه رشته‌ها لازم است شخصاً در یکی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه ۹۶ با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت‌نام به واحدهای ذیربط که نشانی و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس www.sanjesh.iau.ac.ir و سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به آدرسiau.ac.ir  درج شده است، مراجعه کنند.

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

تبصره : پذیرفته‌شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران‌مرکزی، تهران‌جنوب، تهران شمال، پزشکی تهران، الکترونیکی، سنندج، نجف‌آباد، تبریز، کرج، قم، قزوین، پرند، بروجرد، شیراز و اراک جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت‌نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحدها مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته (فوق لیسانس) دانشگاه آزاد:

اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاههای معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی با قید معدل.

تبصره : پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) خود نیستند باید اصل گواهی تأیید شده دال بر فراغت از تحصیل را که توسط دانشگاه محل تحصیل با قید معدل صادر شده باشد، به همراه ریز نمرات تأیید شده ارائه کنند.

تذکر : فارغ‌التحصیلان مشمول دوره کارشناسی که با ارائه گواهی تأیید شده از محل تحصیل دوره مذکور ثبت‌نام می کنند، علاوه بر گواهی و ریز نمرات مذکور بایستی تصویر برگ  لغو معافیت تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه کنند.

همچنین چنانچه دوره مذکور را در مدتی بیش از شش سال از بدو ورود به اتمام رسانده‌اند بایستی تصویر مجوز افزایش سنوات  بدون ذکر غیبت را برای مدتی که مازاد بر شش سال تحصیل کرده‌اند ارائه کنند.

اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی خوانا از تمام صفحات (اصل شناسنامه برای تطبیق است).

اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی. (ارائه اصل کارت جهت برابر با اصل بودن تصویر کارت است).

۶ قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که اخیراً  تهیه شده باشد (برای برادران مشمول ۱۲ قطعه ).

مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران را مشخص کند.

تذکر: افرادی که از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت‌نام نیستند (از جمله دارای دفترچه اعزام به خدمت با غیبت می‌باشند و یا با غیبت به خدمت اعزام شده‌اند یا  در برگ اعزام آنان دانشجوی اخراجی یا انصرافی یا ترک تحصیل ذکر شده است) مجاز به ثبت‌نام نیستند.

تکمیل و ارائه سایر فرمهای ثبت‌نام که توسط واحد دانشگاهی در اختیار پذیرفته‌شدگان قرار داده می‌شود.

میزان شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد:

شهریه پذیرفته شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می شود.

علاوه بر دو مورد مذکور دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و فقط در نیمسال اول باید مبلغ یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال (۱۱۸ هزار تومان) به عنوان هزینه خدمات آموزشی، به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.

حق بیمه حوادث دانشجویی مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که هر پذیرفته شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص کرده واریز کند.

پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز بین المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

کارنامه نتایج نهایی داوطلبان در رابطه با کدرشته‌های انتخابی، از (بعدازظهر) روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۶ از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس قرار خواهد گرفت.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)