کد خبر: ۲۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی کرمان:
سید مهدی طبیب زاده گفت: با توجه به اینکه رتبه نخست ذخایر معدنی کشور به استان کرمان اختصاص یافته است اما سهم این استان از GDP کشور در این بخش پایین است.
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان روز شنبه در نشست صمیمی استاندار کرمان با اعضای هیات نمایندگان و کادر اجرایی اتاق کرمان افزود: اتاق بازرگانی کرمان رتبه دوم کشوری را در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی به خود اختصاص داده است.

وی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان موسسه غیر انتفاعی یاد کرد که هیچگونه کمک مالی از دولت دریافت نمی کند و ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی کرمان یکی از طرح های موثر و ابتکاری استاندار کرمان در راستای توسعه این استان است.

وی ارائه مشاوره را یکی از وظایف اتاق بازرگانی نام برد که اکنون اتاق بازرگانی فراتر از وظیفه خود ظاهر شده است یادآورشد: تهیه نقشه راه انرژی، مطالعات کویر، وضعیت حمل و نقل و غیره از جمله اقدامات اتاق بازرگانی کرمان در راستای توسعه استان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: برای توسعه استان باید به دغدغه ها و پتانسیل ها بیش از پیش توجه کرد.

طبیب زاده بهبود فضای کسب و کار را از دیگر وظایف اتاق بازرگانی کرمان نام برد و گفت: فرایند سرمایه گذاری در ایران طولانی است که با بررسی ها یک مدلی تحت عنوان 'مدل پنجره واحد سرمایه گذاری' طراحی و نرم افزاری برای این مهم در حال تهیه است.

وی از تهیه مدل بانک اطلاعات اقتصادی در استان خبر داد و افزود: هر آنچه اطلاعات فعالان اقتصادی بیشتر باشد، می توان توانمندتر در عرصه های اقتصادی حضور یافت، بنابراین آموزش های لازم به فعالان اقتصادی داده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به کسب رتبه دوم استان کرمان در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خاطرنشان کرد: توانمندسازی و توسعه در شهرستان جیرفت از سال گذشته به عنوان معین اقتصادی این شهرستان از سوی اتاق بازرگانی کرمان به گونه ای آغاز شد که از پتانسیل خوب شهرستان جیرفت برای حضور در بازارها استفاده شود.

طبیب زاده با اشاره به فعالیت تشکل های اقتصادی فعال در استان کرمان تصریح کرد: کرمان تنها استانی است که به آسیب شناسی در راستای تشکیل تشکل ها اقدام کرده و از تشکل های صادراتی، تجاری، فنی و مهندسی حمایت کرده است.

وی توسعه بازار داخلی و خارجی را یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی کرمان برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی کرمان در استخراج، اکتشاف و فرآوری معادن به صورت علمی عمل نکرده است و با توجه به اینکه رتبه اول از ذخایر معدنی کشور به استان کرمان اختصاص یافته است اما سهم این استان از GDP کشور در این بخش پایین است.

** معرفی نمایندگانی از اتاق بازرگانی کرمان برای هیات های حل اختلاف مالیاتی
رئیس کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیات اتاق کرمان نیز با اشاره به مشکلات عدیده بنگاه های اقتصادی در بحث منابع افزود: از سال گذشته 310 میلیارد تومان منابع مالی برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص یافته است که امید می رود این اعتبارات در سال جاری افزایش یابد.
جلیل کاربخش از معرفی نمایندگانی از اتاق بازرگانی کرمان برای هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.

** لزوم برداشتن هزینه های روشنایی از دوش صنعتگران
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر لزوم اینکه دانشگاه ها باید دید اقتصادی پیدا کنند و در سود و زیان پروژه ها سهیم باشند خاطرنشان کرد: با پیگیری های کمیسیون صنعت و معدن برای نخستین بار واحدهای صنعتی استان در اداره کار استان کرمان نمایندگانی دارند.

عباس جبالبارزی با بیان برخی از مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی از قبیل روشنایی، خواستار همکاری لازم برای برداشتن هزینه های روشنایی از دوش صنعتگران شد.
وی از انتخاب 23 مشاور در بخش صنعت و معدن برای سرمایه گذاران این بخش به صورت رایگان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون پنج نفر به این مرکز مشاوره مراجعه کرده اند.

** تشکیل نخستین کانون آفرود در کرمان
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اقدامات این کمیسیون گفت: مسابقات ابر مارتن کویر، تور دوچرخه سواری کویر، برگزاری پاراگلایدر، اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی و اولین جشنواره عکس از جمله اقداماتی است که در حوزه رونق گردشگری استان انجام شده است.

مهدی سیاوشی با اشاره به جداسازی کویر به مناطق سبز، زرد و قرمز سخن افزود: کمیسیون اصناف و گردشگری تشکیل شده است و در این کمیسیون حدود 30 نفر از مسئولان حضور داشته اند.

وی از افزایش اختیارات صندوق کارآفرینی امید از سقف 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان خبر داد و یادآورشد: در خصوص معطلی گردشگران در قرارگاه مرصاد، مکاتباتی با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهی نیروی انتظامی استان صورت گرفته و اکنون کانال عبور گردشگران به دو کانال تبدیل شده است تا گردشگران کمتر شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان به ناآشنایی مردم ایران با جذابیت ها و سنت های استان کرمان اشاره و تصریح کرد: اقداماتی برای افزایش آشنایی مردم ایران با جاذبه های استان کرمان انجام شده که یکی از این اقدامات دعوت از 2 گروه از مدیران آژانس های بزرگ ایران به کرمان بوده است. 

سیاوشی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی در اتریش طی هفته گذشته و ارائه پیشنهادات اساتید اتریشی برای راه اندازی دانشکده گردشگری در استان کرمان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان در حال پیگیری است، همچنین پلیس گردشگری پیشنهاد شده که هم اکنون کار کارشناسی در این زمینه در حال انجام است.

وی ضمن ارائه پیشنهاد درس گردشگری در دروس مدارس گفت: نخستین کانون آفرود در کرمان تشکیل شده است، نقش گردشگری و برند گردشگری استان در حال پیگیری است.

** مالیات زیاد تولید فرش، یکی از معضلات از صنعت در کرمان
رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای ثبت جهانی شهرستان راور به عنوان شهر جهانی فرش مکاتباتی انجام شده است گفت: به دلیل مالیات زیاد فرش، تولیدکنندگان فرش ها را در انبارهای منازل نگهداری می کنند بنابراین نمی‌ توان، فرش کرمان را به شکل محسوس در بازار مشاهده کرد.

فخری الله توکلی احیای صنعت فرش و صنایع دستی را یکی دغدغه های استاندار کرمان برشمرد افزود: با ثبت رسمی انجمن فرش استان کرمان، از ماه آینده فعالیت این انجمن به صورت رسمی آغاز می شود.

وی به اقدامات کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره، قرار دادن محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه اینترنتی و همایش صنایع دستی، همکاری در چاپ دو جلد کتاب و برگزاری جلسه در محل فرمانداری‌ها از جمله اقدامات است.

رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان از تشکیل انجمن زنان سرمایه‌ گذار صنایع ‌دستی و گردشگری توسط کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: مسابقه عکس فرش دستباف در دکوراسیون داخلی توسط کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد که یک هزار قطعه عکس به این مسابقه ارسال شده و نفرات برتر از پنج استان انتخاب شده‌ اند.

** رفع مسائل اقتصادی به همت عالی نیاز دارد
رئیس انجمن ملی خرمای ایران با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد استان از بحث اقتصاد ایران جدا نیست، خاطرنشان کرد: رفع مسائل اقتصادی به همت عالی نیاز دارد که در این راستا محصول خرما در سال گذشته بهترین سال را داشت.

رشیدفرخی با طرح این سئوال که ' چرا دولت به خرید تضمینی خرما می پردازد در حالی که صادرات خرما به خوبی در حال انجام است'، گفت: اگر تدبیر نشود، طی چهار یا پنج سال آینده محصول خرما به سرنوشت پسته دچار می شود و بازارهای جهانی این محصول را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات از جمله نبود سردخانه لازم، افزود: هر گونه توسعه عجولانه در کشت جایگزین باید جلوگیری شود زیرا باغداران افزایش در واحد سطح را دیگر نمی پذیرند.

** گام های انجمن پسته ایران به سمت قیمت تمام شده محصول
دبیرکل انجمن پسته ایران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای افزایش راندمان پسته در سطح استان اقداماتی قابل قبولی انجام شده است افزود: آموزش باغداران پسته را با هدف ارتقای کیفیت محصول، معرفی سموم، تجمیع باغات و افزایش راندمان محصولات پسته در سطح دنبال شده است.

سید محمدابراهیم علوی یکی از آسیب شناسی افزایش قیمت تمام شده را به شیوه های مختلف خبر داد و گفت: به سمت کاهش قیمت تمام شده پسته گام برداشته ایم تا بتوانیم در بازارهای جهانی به رقابت بپردازیم.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)