کد خبر: ۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
با برگزاری نشست عصر امروز شورای شهر کرمان؛
مهران عالم زاده نامزد تصدی شهرداری کرمان گفت: باید تفویض اختیار شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و از موازی کارها جلوگیری کنیم، همچنین باید کارگروه‌هایی داشته باشیم تا با عضویت این نهادها، آنان را پای میز مذاکره و تعاملات درون‌سازمانی بیاوریم.این توقع می‌رود تا همه دستگاه‌های مربوط شرکت کنند و هدف این است تا هماهنگی‌ها را برای خدمات به حداکثر برسانند.
گفتار نو/ گروه جامعه:

نامزد شهرداری کرمان گفت: امروز برای بخش خصوصی امید به وجود آمده است و مجموع نگاه مدیریت در شهر و استان توجه خاصی به مدیران بخش خصوصی دارند که جای ارزش دارد.

مهران عالم زاده عصر امروز در نشست شورای شهر با تشریح برنامه‌های خود برای تصدی شهرداری مدیریت هماهنگ شهری را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: متأسفانه لایحه نظام مدیریت واحد و یکپارچه به‌جایی نرسیده است و پیشنهاد این است که می‌توان یک مدیریت هماهنگ را در شهر پیگیری کنیم و با تعامل آن را سروسامان دهیم و قطعاً شهرداری باید در این حوزه حکمروایی داشته و حکمرانی هم کند. 

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید نهادها و سازمان‌های مرتبط با مدیریت شهری را شناسایی و وظیفه‌های قانونی‌شان را داشته باشیم و شناسایی کنیم و هماهنگی‌های لازم را در جهت توسعه و رونق شهری انجام دهیم.

باید از موازی کاری‌ها جلوگیری کنیم

وی عنوان کرد: باید تفویض اختیار شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و از موازی کارها جلوگیری کنیم، همچنین باید کارگروه‌هایی داشته باشیم تا با عضویت این نهادها، آنان را پای میز مذاکره و تعاملات درون‌سازمانی بیاوریم.این توقع می‌رود تا همه دستگاه‌های مربوط شرکت کنند و هدف این است تا هماهنگی‌ها را برای خدمات به حداکثر برسانند.

شهرداری حاکمیت خود را مدنظر قرار دهد

وی ادامه داد: حکمروایی شهری به معنای حاکمیت شایسته شهری است، در برخی موضوعات  ازجمله در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و کاربردی  شهرداری باید حکمروایی کند و رسیدن به حکمروایی مدرن عاری از فساد، خلاق، تخصصی محور  و مشارکت پذیر شهرداری باید نهایت تلاش خود را برنامه‌های منظم و کاربردی داشته باشد.

برای شفافیت سازی در شهرداری تلاش می‌کنم

وی بابیان اینکه در نقاط مختلف شهر مشکلات فراوانی داریم، اضافه کرد: کاهش تصدی‌گری و تلاش در جهت شفافیت باید از برنامه‌های شهردار باشد.

عالم زاده تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری نمی‌تواند خارج از بافت باشد و باید دغدغه جدی بافت قدیم شهر کرمان را داشته باشند و باید دفتری را شهرداری و میراث فرهنگی در بافت قدیم داشته باشد.

باید از چه کنم چه کنم ها جلوگیری کنیم

این نامزد شورای شهر اظهار کرد: نباید زمانی به بحران رسیدیم بگوییم چه کنم چه کنم  و باید قبل از آن فکری کنیم.

ایران‌منش: برنامه نامزدهای شهرداری مورداستفاده قرار گیرد 

منصور ایران‌منش عضو شورای شهر در این نشست گفت: به نظر می‌رسد خدمات شهری و روزمره شهرداری بایستی بیشتر از این موردبحث قرار می‌گرفت و نتیجه‌گیری‌ای از این موضوع می‌توان کرد این است که در حوزه خدمات شهری برنامه‌هایتان خیلی جالب بود و قطعاً باید از شهردار آینده بخواهیم از سایر برنامه‌های نامزدهای شهرداری  که برای تهیه آن زحمت کشیدند استفاده شود.

زهرا ایران‌منش: برنامه‌های شما برای بانوان جامع نیست

زهرا ایران‌منش عضو دیگر شورای شهر اظهار کرد: برنامه‌های شما که با یک دید علمی بررسی و بیان کردید بسیار جالب بود اما باز نگاه به بانوان در برنامه‌های شما همچون دیگر نامزدهای شهرداری بسیار کم بود، آیا واقعاً در شهر ما امکانات برای دوچرخه‌سواری بانوان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: برداشت من این بود که شما به تقویت حاشیه‌نشینی با این وسعتی که اکنون شهر کرمان به خود گرفته برنامه دارید، فکر می‌کنم شهردار کرمان باید برنامه‌ای برای مقابله با حاشیه‌نشینی و گسترش آن داشته باشد.

چناریان: باید به درون شهرداری توجه کرد

چناریان اظهار کرد: عالم زاده یک متخصص در حوزه معماری و شهرسازی است و در کرمان زندگی کرده و برنامه خوبی ارائه داد، اما یک دغدغه‌ای وجود دارد که تاکنون شما ارباب‌رجوع بودید و اگر بنا باشد شهردار باشید پذیرش شما با چنین برنامه‌ای نیازمند این است که برنامه ویژه‌ای برای ساماندهی در دوره شهرداری داشته باشید. همچنین به سهم خودم از برنامه جامع شما و موضوعات فرهنگی و اجتماعی که به آن اشاره کردید تشکر می‌کنم.

خدادای: کمیسیون ماده 100 راهی جز جریمه کردن ندارد

علی خدادادی عضو شورای شهر گفت: به اعتقاد من این برنامه مربوط به زمانی است که شهرداری بدهی نداشته باشد، تاکنون همه شهرداران به موضوعات فرهنگی پرداخته‌اند نظر شما در این خصوص چیست. در خصوص خانه‌های شیروانی که در سطح اجراشده و کمیسیون ماده 100 هیچ راهی جز جریمه کردن ندارد برنامه شما در این زمینه چگونه خواهد بود.

میرحسینی: چه بخش‌هایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سید مصطفی معین زاده میرحسینی بیان کرد: چه بخش‌هایی را می‌خواهید به بخش خصوصی واگذار کنید و در خصوص شهر الکترونیک بیشتر توضیح دهید.

مشرفی: در استفاده از اوراق مشارکت محدودیت وجود دارد

علی‌اکبر مشرفی هم گفت: من در چهار سالی که عضو شورای شهر بودم این‌گونه برنامه کامل و جامعی ندیدم و توقعی غیرازاین هم نداشتم اما ما یک شهری داریم  با واقعیت‌هایی که می‌بینیم و عمدتاً مشکل‌ها ریشه تاریخی دارند. در خصوص اوراق مشارکت هم که اشاره کردید محدودیت‌های زیادی وجود دارد و همچنین برنامه جامع شمارا با تمام ابعادش نمی‌توانیم یکجا آغاز  کنیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: با توجه به دانشی که شما دارید اولویت‌های برنامه‌تان را به کدام‌یکی از عناوین می‌دهید و دیگر اینکه بدنه‌ای در شهرداری داریم که عامل اجرایی اکثر کارها است که باید چابک سازی شود و برای چابک سازی این بدنه چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهید.

کامیاب: بایدها را با چه برنامه‌ای عملیاتی می‌کنیم

محمدجواد کامیاب عنوان کرد: با دقت کردن به همین برنامه‌هایی که ارائه می‌شود می‌توان برنامه جامع و کاملی داشت و همیشه دنبال آن هستم و دیروز هم مطرح کردم این است که این بایدها را بالاخره با چه برنامه‌ای می‌خواهیم عملیاتی کنیم.

این عضو شورای شهر بیان کرد: ممیزی شهر کرمان چندین سال به طول انجامیده و این ممیزی اتفاق نیفتاد، چقدر زمان پیش‌بینی کردید تا این ممیزی را کامل کنید تا شهرداری این درآمدی که مشخص نیست چه مقدار خواهد بود به دست بیاورد.

عالم زاده: اعتقاد بسیاری به حضور بخش خصوصی دارم/  پرداخت بدهی‌های شهرداری در سال اول

عالم زاده با طرح این سؤال که آیا زباله ارزشمند است یا خیر، گفت: اکنون در دنیا ثابت‌شده است که زباله ارزشمند است وی می‌توان از ارزش آن استفاده کرد و همچنین باید سرانه خدمات شهری را بالا ببریم و این کار را بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد.

این نامزد شورای شهر بیان کرد: دغدغه من همه اقشار جامعه هستند و باید به دنبال نظام عادلانه در همه بخش‌های جامعه باشیم. نباید فقط یک گروه خاص را دید بلکه باید خانوار را مدنظر قرارداد.

وی اظهار کرد:  کلیه سیاست‌گذاری‌هایی که در بخش فقرزدایی اتفاق افتاد به این سمت رفتیم و باید حداقل‌هایی را هم برای این موارد در نظر گرفت، اعتقاددارم که باید یک‌طرف میز بود و شهردار نمی‌تواند شهردار باشد و از آن‌طرف هم ذینفع باشد.

عالم زاده گفت: در سال اول باید شهرداری به دنبال این باشد که بدهی‌های خود را پرداخت کند و همین اقدام هم رضایت مردم را در پی خواهد داشت و باید برای اقدامات خود در این‌یک سال .. اول برنامه‌ریزی کنیم.  همچنین در خصوص برنامه‌های فرهنگی هم باید گفت که شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی به‌تنهایی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره به دلیل مشکلات دریافت وام بایستی با بخش خصوصی مذاکره کنیم و باید به دنبال بخش خصوصی برویم و خواهش کنیم تا بیایند و آنجا می‌توانیم موفق باشیم که زمینه برد را برای آنان فراهم کنیم و پول را به‌جای اینکه در بانک بگذارند در بخش‌های شهری هزینه کنند و همچنین باید از ظرفیت کشوری هم در این رابطه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوش‌بین به بخش خصوصی هستم و استفاده از بخش خصوصی در برنامه‌های من است   و اوراق قرضه هم از مواردی است که می‌توان از آن استفاده کرد و وزارت کشور از این اوراق پشتیبانی می‌کند.

این نامزد شهرداری کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بانک‌های ایده شکل بگیرد و مردم را در همه امور مشارکت دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)