کد خبر: ۲۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
با برگزاری نشست شورای شهر کرمان؛
منصور کمالی نامزد تصدی شورای شهر گفت: اگر شهردار شوم یکی از معاونان و یکی از شهرداران مناطق خانم خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی برای پست‌های قائل نخواهم شد.

گفتار نو/ گروه جامعه:

نامزد تصدی شورای شهر گفت: اگر شهردار شوم یکی از معاونان و یکی از شهرداران مناطق خانم خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی برای پست‌های قائل نخواهم شد.

منصور کمالی نامزد تصدی شورای شهر افزود: اگر شهردار شوم یکی از معاونان و یکی از شهرداران مناطق خانم خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی برای پست‌های قائل نخواهم شد.

منصور کمالی بابیان اینکه شهر پاک، شهر شاد و شهر هوشمند را به‌عنوان شعار خود برگزیده‌ام، اظهار کرد: باید از پروژه محوری خارج شویم و برنامه محوری را مدنظر قرار دهیم و برنامه من به عالم زاده دیگر نامزد شهرداری کرمان بسیار نزدیک است.

وی احداث تراموا را از گزینه‌های مثبت برای حل مشکلاتی از شهر کرمان دانست و بابیان اینکه باید مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه کنیم، عنوان کرد: این نیست که بخواهیم عادت‌های مردم را تغییر کنیم بلکه باید عادت‌ها را به این سمت‌ها سوق دهیم.

وی به احداث زیرگذر در نزدیک گنبد جبلیِه اشاره کرد و ادامه داد: یک شهر هوشمند از بسیاری کارهای اشتباه جلوگیری می‌کند و اکنون باوجود تکنولوژی می‌توان پروژه‌ها را هم از راه دور مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: برنامه 100 روزه خود را در 100 روز عملی خواهم کرد و لازم است تا همه مشارکت کنند.

کمالی بیان کرد: اگر شهردار شوم یکی از معاونان و یکی از شهرداران مناطق خانم خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی قائل نخواهم شد.

چناریان عضو شورای شهر گفت: لازمه اجرای برنامه‌ها تأمین اعتبار و درآمد لازم است و شما به راه‌های جذب اعتبار را در برنامه‌تان اشاره نکردید

وی افزود: چندین ایده نو در برنامه‌تان مشاهده کردم که از این بابت از شما تشکر می‌کنم.

کمالی بابیان اینکه بها دادن به بافت تاریخی ایجاد درآمد می‌کند، خاطرنشان کرد: یک خط‌کشی سفید و زرد در خیابان‌های شهر وجود ندارد که راننده را شاداب کند و جذاب باشد، تابلوهای راهنما در سطح شهر هم کهنه هستند و اگر ترمیم شود خود درآمد می‌آورد.

این نامزد شهرداری ادامه داد: شهر خودگردان است و اگر همه‌چیز باهم پیش رود آن زمان برنامه‌های مدنظر محقق خواهد شد. همچنین بانک شهر و اوراق مشارکت وجود دارد ولی می‌توان مردم را تشویق کرد و همین‌طور خودروسازان و پسته داران را تا در شهر سرمایه‌گذاری کنند و می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

علی بهرامی نایب‌رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: آیا گروه مدیریتی که اگر شما شهردار شدید شهردار از کرمان انتخاب می‌کنید و یا از تهران می‌آورید.

کمالی در پاسخ به این سؤال گفت: من تیمی همراه خود نخواهم آورد البته چند مشاور در تهران خواهم داشت تا من را کمک خواهند کرد و اکنون در نوشتن همین برنامه هم من را یاری کردند، من به‌هیچ‌عنوان گروه نخواهم آورد ولی اکنون با مشاهده وضعیت احساس می‌کنم چند فرد قوی باید در کنارم در شهرداری حضورداشته باشند.

این نامزد شهرداری اضافه کرد: باید افراد و کارکنان شهرداری را آموزش داد، امروزه شهردار باید یک دیپلمات باشد و دیگر زمان برداشتن بی‌سیم و بالای سر پروژه ایستادن تا پیمانکار بترسد و کار کند گذشته است.

سید مصطفی معین زاده میرحسینی عضو دیگر شورای شهر هم گفت: یک غیربومی برای شهرداری کرمان اعلام آمادگی کرده است جای تقدیر ئ تشکر دارد، برنامه جامع و کاملی بود و شما براساس این برنامه به بحث آموزش شهروندی اشاره کردید و به آن بها دادید که بسیار در شهرداری مؤثر است و جالب این است که در پایان هم برنامه زمان‌بندی دارید.

وی بیان کرد: با توجه به تراکم جمعیت هزینه، خدمات در کرمان سه برابر شهرهای دیگر است و به‌اصطلاح شما، شهر چاق است؛ راهکار شما درزمینهٔ چیست.

علی‌اکبر مشرفی خاطرنشان کرد: برنامه جامع و کاملی ارائه کردید نیاز به یک منابع مالی و امکانات و .. دارد، به‌عنوان‌مثال وقتی وارد شهرداری شدید می‌بینید که با منابع مالی محدود پروژه‌های زیادی وجود دارد و مشکلات خود را نشان می‌دهند و بر این اساس کل برنامه با مشکلات مالی که وجود دارد قابل‌اجرا نخواهد بود و باید به برنامه‌هایتان اولویت دهید، این اولویت‌ها چه خواهد بود.

محمدجواد کامیاب هم بیان کرد: اولویتی برای پروژه‌ها نیمه‌تمام در برنامه 100 روزه شما وجود ندارد و همین پروژه‌های نیمه‌تمام خود معضلی برای شهر کرمان است، لطفاً در این خصوص این پروژه‌های نیمه‌تمام در کجای برنامه شما جای دارند.

کمالی نامزد تصدی شهرداری کرمان بیان کرد: من متولد کرمان نیستم اما غیربومی هم نیستم و رفت‌وآمد دارم و اقوامی از من در کرمان سکونت می‌کنند و مدتی که در وزارت کشور بودم برنامه‌های کرمان را به‌صورت ویژه رصد می‌کردم.

وی افزود: درزمینهٔ تراکم هم این را بگویم که نباید به مردم بگوییم پول بدهید تا یک کاغذ به نام پروانه به شما بدهیم باید در این زمینه مشارکت کرد.

وی ادامه داد: ما باید به برنامه محوری برگردیم زیرا فرمت دنیا به این سمت رفته است و باید در هر کاری می‌کنیم به علم و دانش برگردیم. در اینجا باید بگویم که اکنون بخشی از ناراحتی ما مردم همین پروژه‌های نیمه‌تمام است.

دادخدا غضنفری دیگر نامزد شهرداری کرمان هم با تشریح برنامه‌های خود بابیان اینکه بانک جامعی از اطلاعات نداریم، گفت: برنامه‌های من در قالب 7 گروه 55 استراتژی تهیه‌شده است.

در پایان ارائه برنامه آخرین نامزد شهرداری کرمان اعضای شورا سؤالات خود را بیان کردند

ماه‌بانو معصوم زاده بابیان اینکه غضنفری از یک موقعیت بسیار اکادمیک یعنی دانشگاه کاندید شهرداری شده‌اند، اظهار کرد: شما چندین بار به پارکینگ اشاره کردید و امروز از مشکلات شهر ما نبود پارکینگ ادارات دولتی است و لازم بود تا این را در اولویت می‌گذاشتید، زیرا ادارات بدون پارکینگی داریم که مردم مراجعه می‌کنند و به علت پارک ماشین خود در یک مکان جریمه می‌شوند.

این عضو شورای شهر گفت: در بافت قدیم کرمان با ارتفاع پایین ساخت‌وساز هیچ سرمایه‌گذاری ورود نخواهد کرد و به گفته سیف الهی شهردار سابق کرمان دو سه نفر از مدیران شهری بیایند و در این بافت خانه بخرند و یا بسازند و اولویت داشته باشند برای حضور در بافت تاریخی و شاید آن‌وقت این بافت قدیمی کرمان رونق بگیرد.

منصور ایران‌منش هم بیان کرد: شما اشاره به صندوق توسعه مسکن داشتید، لطفاً برنامه‌های خود را در این زمینه تشریح کنید.

زهرا ایران‌منش خاطرنشان کرد: شهردار می‌تواند با استفاده از مشاوره فعالیت کنید و کارهای خود را به‌پیش ببرد.

این عضو شورای شهر که دغدغه زنان و بانوان شهر کرمان را دارد، ادامه داد: دیدگاه شما برای خانم‌ها که نیمی از جمعیت هستند چیست، آیا از اینکه باید امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی جداگانه‌ای داشته باشند اعتقاددارید.

چناریان هم اشاره کرد: شما یک برنامه کاربردی نزدیک به واقعیت ارائه کردید و توجه به مسائل کاربردی در برنامه شما به‌طور واضح مشهود بود، اما در برنامه‌هایتان و مواردی که در ارتباط با مسائل اجرایی بود توجه و اشاره‌ای به پروژه‌های نیمه‌تمام و نیمه‌کاره شهر نکردید. نظر شما و برنامه شما در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام سطح شهر چیست.

علی بهرامی هم خاطرنشان کرد: در صورت شهردار شدن شما گروه مشاوره‌ای که باید در آینده در کنار شما قرار گیرد کرمانی خواهد بود؟ و اینکه شهرداری چگونه اداره می‌شود.

محمد فرشاد رئیس شورای شهر هم برنامه دادخدا غضنفری را یک برنامه جامع و کامل دانست و بیان کرد: خستگی باعث بی‌عدالتی نخواهد شد و ما تا ارائه برنامه آخرین نامزد شهرداری کرمان به کار خود ادامه خواهیم داد و استفاده می‌کنیم.

علی خدادادی هم بیان کرد: خوشبختانه برنامه شما از خودتان بود و نرفتید در اینترنت جستجو کنید و اینکه نشان می‌دهد برنامه را خود نوشتید. همچنین شما در برنامه‌تان در خصوص ترافیک این شهر اشاره نکردید درصورتی‌که امروز ترافیک از معضلات شهر کرمان است و این تقاطع های غیر هم‌سطح ترافیک را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرده است و شهرداری از معضلاتش همین پروژه‌های نیمه‌تمام است، برنامه دقیق شما چیست.

معین زاده میرحسینی دیگر عضو شورای شهر هم گفت: شما به گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای توسعه استان کرمان اشاره کردید. برای احیای برنامه‌های خود منابع مالی در نظر گرفتید و از کجا تأمین خواهد شد.

علی‌اکبر مشرفی هم اظهار کرد: تأمین منابع مالی جدید به‌سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود، در ابتدای شروع به کار خود برای اجرای برنامه‌تان با توجه مشکلات شهرداری و نبود منابع مالی کافی امکان‌پذیر نیست. اولویت برنامه‌های شما چیست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)