کد خبر: ۲۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
به دستور رئيس‌جمهور :
رئيس‌جمهوري روز گذشته در جلسه هيئت دولت، با ابراز تأسف از سانحه واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگاني، گفت: «خبر ناگوار سانحه رانندگي که به جان‌باختن و مصدوميت تعدادي از دختران دانش‌آموز انجاميد، همه ملت ايران را اندوهگين کرد.
رئيس‌جمهوري روز گذشته در جلسه هيئت دولت، با ابراز تأسف از سانحه واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگاني، گفت: «خبر ناگوار سانحه رانندگي که به جان‌باختن و مصدوميت تعدادي از دختران دانش‌آموز انجاميد، همه ملت ايران را اندوهگين کرد. 

اين نخستين بار نيست که استعدادهاي آينده کشور قرباني حوادث جاده‌ها مي‌شوند و نمي‌توان از کنار آن به‌سادگي گذشت و به ابراز تأسف بسنده کرد».حجت‌الاسلام حسن روحاني، افزود: «لازم است دستورالعمل اردوهاي دانش‌آموزي ما عبرت‌آموزي از اين حوادث، تا يک ماه از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت راه‌و‌شهرسازي بازبيني جدي شود و به تصويب برسد و تا آن زمان حرکت شبانه اتوبوس‌هاي اين‌گونه اردوها ممنوع شود».

او گفت: «بايد مقررات مربوطه درباره ايمني و استاندارد وسايل نقليه و رانندگان براي حمل‌ونقل دانش‌آموزان به دقت اعمال شود. اين‌گونه اردوها بايد در سطح گسترده‌تر و محلي برنامه‌ريزي شود و از مسافت‌هاي طولاني اجتناب شود. همچنين لازم است اطلاعات مربوطه به طور کامل در اختيار اوليای دانش‌آموزان قرار گيرد و با رضايت و همکاري آنان اجرا شود».

در ادامه جلسه، سازمان اداري و استخدامي کشور گزارشي درباره «وضعيت راهبردي نظام اداري» به هيئت وزيران ارائه داد. در اين گزارش، ضمن مروري بر پيشينه اصلاحات نظام اداري در برنامه‌‌هاي توسعه، به تلاش‌ها و اقدامات انجام‌گرفته در دولت‌هاي گذشته در‌اين‌باره اشاره شده است. ارائه نقشه راه و برنامه جامع اصلاح نظام اداري و ميزان تحقق اهداف آن، از ديگر موضوعاتي بود که در اين گزارش به آن پرداخته شده بود. 

از‌جمله اصلاحات پيشنهادي در برنامه‌هاي راهبردي نظام اداري مي‌توان به مهندسي نقش و ساختار دولت اشاره کرد که بر کاستن از تصدي‌ها و مداخلات دولت و تقويت نقش ستادي و اعمال حاکميت آن، تمرکززدايي از اداره امور و تقويت نقش و اختيارات مديريت‌‌هاي استاني و منطقه‌اي و نيز کوچک‌سازي و اصلاح ساختارهاي سازماني تأکيد دارد.

 همچنين توسعه دولت الکترونيک و هوشمندسازي اداري، از ديگر اصلاحات پيشنهادي برنامه راهبردي نظام اداري است.ارائه خدمات عمومي در فضاي رقابتي با تأکيد بر ارتقاي کيفيت و کاهش هزينه‌هاي تمام‌شده خدمات دولتي در مقايسه با بخش خصوصي و نيز مديريت سرمايه انساني با تأکيد بر بهبود نسبت‌هاي نيروي انساني دولت، تربيت مديران کارا و توانمند براي آينده و توسعه مشارکت زنان و جوانان در مديريت و کاهش نيروي انساني با هدف چابک‌سازي دولت، از ديگر محورهاي پيشنهادي اصلاح برنامه راهبردي نظام اداري هستند.
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)