کد خبر: ۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان:
صادق‌زاده توضیح داد: حتی اگر سن کودک به ۳سال برسد، خانواده می‌تواند او را با هزینه‌ای کمتر از هزارتومان، به مرکز تست بینایی ببرد و با هزینه‌ای کمتر از ۵۰ هزارتومان، که بابت خرید عینک هزینه می‌‌کند، جلوی نابینایی فرزندش را بگیرد؛ و در افراد ناشنوا می‌توانیم با کاشت حلزون جلوی ناشنوایی آن‌ها را بگیریم ».
مدیرکل بهزیستی استان گفت: شاید خیلی‌ها فکر کنند برای جلوگیری از به دنیا آمدن فرزند معلول بایستی مبلغ گزافی هزینه کرد، اما این‌طور نیست، با کمترین اقدام و هزینه می‌‌توان جلوی به دنیا آمدن فرزند معلول را گرفت، و فرزند سالم به دنیا آورد.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات  کرمان، عباس صادق‌زاده در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان افزود: در جامعه با این همه تکنولوژی، هنوز شاهد به دنیا آمدن نوزادان معلول هستیم و این‌ها را خانواده‌ها به دنیا نمی‌آورند، بلکه ما مسوولین در زاد و ولد این معلولین مقصریم؛ چراکه به عنوان مسوول مثلا در جنوب استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم که این اتفاق نیفتد و این را با صراحت باید عرض کنم که باید شرمنده باشیم که هنوز نوزادانی ناشنوا و نابینا به دنیا می‌آید.»


وی ادامه داد:« شاید خیلی‌ها فکر کنند برای جلوگیری از به دنیا آمدن فرزند معلول بایستی مبلغ گزافی هزینه کرد، اما این‌طور نیست، با کمترین اقدام و هزینه می‌‌توان جلوی به دنیا آمدن فرزند معلول را گرفت، و فرزند سالم به دنیا آورد.

صادق‌زاده توضیح داد: حتی اگر سن کودک به ۳سال برسد، خانواده می‌تواند او را با هزینه‌ای کمتر از هزارتومان، به مرکز تست بینایی ببرد و با هزینه‌ای کمتر از ۵۰ هزارتومان، که بابت خرید عینک هزینه می‌‌کند، جلوی نابینایی فرزندش را بگیرد؛ و در افراد ناشنوا می‌توانیم با کاشت حلزون جلوی ناشنوایی آن‌ها را بگیریم ».

مدیرکل بهزیستی استان نقش رسانه‌ها را در اطلاع رسانی مهم دانست و گفت:« گره کار این است که این پیشگیری‌ها اجباری نیست، در حالی که باید باشد؛ و چنانچه مطبوعات از توانایی‌شان در امر اطلاع رسانی استفاده کنند، برای این پیشگیری‌ها نیاز به اجبار نداریم، و به نوعی خانواده مربی فرزندش می‌شود تا او را از آسیب‌های احتمالی نجات دهد».


صادق‌زاده با اشاره به صنعتی شدن اروپا و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن‌جا، نسبت به ایران، ادامه داد:« این یک امر طبیعی است که هرچه به سمت صنعتی شدن پیش برویم، مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود؛ اما چرا در اروپا تکدی‌گری به حداقل حالت ممکن کاهش پیدا کرده است؟ در جواب باید بگویم به‌عکس ما؛ اروپایی‌ها چندکار را انجام داده اند؛ اول این‌که آن‌ها به خوبی مردم را نسبت به این معضلات و مشکلات آگاه کرده‌اند و مهمتر این‌که خانواده‌ها برای فرزند خود، نقش معلم را ایفا می‌کنند؛ در حالی که ما بیشتر نقش سیر کردن شکم را ایفا می‌کنیم».

وی عنوان کرد:« متاسفانه ما در سیستم اداری، مدیر علمی کم داریم و امیدوارم دولت، با تدبیر خودش چاره‌ای برای این امر پیدا کند».

مدیرکل بهزیستی ادامه داد:« ما فرهنگ چندهزار ساله داریم و این برای ما خیلی زشت است که در حال حاضر مراکزی داشته باشیم که مسوول نگه‌داری از دختران فراری و بچه‌های بزهکار باشند و وجود این مراکز، برایمان یک شکست است».

صادق‌زاده خاطرنشان کرد:« این روزها نمایش «به خاطر یه لقمه نون» که در آن بازیگران ناشنوا هنرمندی می‌کنند در حال اجرا است و استقبال مردم از این نمایش، نشانه خوبی است که معلولین می‌توانند وارد فعالیت‌ها شوند و بایستی به این سمت برویم؛ برای مثال، ما هنرمند تحویل جامعه دهیم؛ همانطور که ورزشکاران زیادی را معرفی کردیم».

مدیر خانه مطبوعات استان کرمان، در این دیدار اظهار کرد:« یکی از جذابترین حوزه‌های مد نظر رسانه‌ها، حوزه بهزیستی است. اگرچه این حوزه از درد و مصیبت و گرفتاری‌های جامعه حکایت‌ها دارد، اما نهایتا از کوشش‌های بی‌شمار افرادی که برای خروج از مشکلات اجتماعی تلاش می‌کنند، سخن‌های زیادی دارد».

وی در ادامه افزود:« جای خرسندی است که بهزیستی استان فعال و پرکار است، اما این مساله ناراحت کننده هم است؛ چراکه پرکاری اداره‌ای چون بهزیستی، نشان از وجود دردها و آسیب‌های اجتماعی زیاد دارد».

لطیف‌کار با انتقاد از شرایط اجتماعی گفت:« در حقیقت بسیاری از معضلات، مصیبت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، به شرایط اجتماعی جامعه برمی‌گردد و امیدواریم شرایط اجتماعی ما به سمت مطلوب شدن برود، تا این معضلات کمتر گریبانگیر جامعه بشود».

مدیر خانه مطبوعات با توضیح روند فعالیت خانه مطبوعات ادامه داد:« خانه مطبوعات استان کرمان یک نهاد صنفی و مستقل است و  نقش تسهیل‌گر و خدمات دهنده  دارد؛  و در برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه خدمات رفاهی و مشاوره‌ای، و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در جهت بهبود فضای رسانه‌ای استان می‌کوشد.

لطیف‌کار خاطرنشان کرد:« خوشبختانه بهزیستی استان با رسانه‌ها در بحث اطلاع رسانی اخبار، تعامل بسیار خوبی دارد، اما این خانه می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه‌ی خبرنگاران حوزه جامعه و آسیب‌های اجتماعی؛ به بهبود توانایی‌ رسانه‌ها در این حوزه مدد برساند».

گفتنی است در این دیدار، که حسین شهابی ریئس هیات مدیره خانه، بتول ایزدپناه نایب ریئس، و احسان جمالی‌زاده بازرس خانه نیز حضور داشتند و مقرر شد، از این پس سطح تعامل میان اداره کل بهزیستی و خانه مطبوعات استان گسترده‌تر شود و به همین منظور تفاهم‌نامه‌های لازم میان طرفین به امضا برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)