کد خبر: ۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در دیدار استاندار کرمان با سفیر آلمان مطرح شد
وی با اشاره به صنعت خودروسازی بم گفت: در شرکت خودروسازی بم شش نوع خودروی چینی با تولید 85 هزاردستگاه در سال گذشته مشغول به فعالیت است که علاقمندیم با همکاری با آلمانی‌ها بتوانیم تولید 40 هزار دستگاه خودروی آلمانی را در این کارخانه کلید بزنیم زیرا کرمان خودرو به دنبال افزایش کیفیت است.
استاندار کرمان در دیدار با سفیر آلمان خبر داد:
برگزاری سالگرد زلزله بم با حضور سفرای کشورهای خارجی/آمادگی کرمان برای همکاری با شرکت‌های خودروسازی آلمان


استاندار کرمان گفت: پنجم دی ماه سال جاری و همزمان با سالگرد زلزله بم، گردهمایی بزرگی با حضور کلیه سفرای خارجی مقیم تهران در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز یکشنبه 10 خرداد ماه در حاشیه بازدید سفیر آلمان در ایران از کرمان گفت: کرمان به دل عالم معروف است و این تشبیه را شاه نعمت‌الله ولی عنوان کرده است و از اینکه شما به کرمان سفر کرده‌اید، خوشحال هستیم.

وی افزود: از ابتدای مسئولیتم در استانداری کرمان تاکنون، سفیران کشورهای مختلف در ایران را به کرمان دعوت کرده‌ایم و در این راستا طی یکسال گذشته؛ وزیر فرهنگ ایتالیا، سفیران نروژ، ژاپن، مالزی، هند و ... به کرمان سفر کرده‌اند و تلاش داریم که این کار را همچنان ادامه دهیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هر دو یا سه هفته یکی از سفیران را به کرمان دعوت خواهیم کرد، گفت: در دی ماه سال جاری یک گردهمایی بزرگ در سالگرد زلزله بم برگزار می‌کنیم که همه سفیران مقیم تهران به آن مراسم دعوت خواهند شد تا به همه دنیا پیام دهیم که بم همچنان زنده است.

وی افزود: ایران و آلمان در گذشته روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند به‌طوری‌که در یک زمان رتبه اول بازرگانی ایران با کشور آلمان بود اما متاسفانه در چند سال گذشته این روابط کمتر شده بود که خوشبختانه در سال گذشته این روابط تقریبا مناسب شد و وزرای صنعت، معدن و نیرو و هیات‌هایی به منظور بهبود روابط ایران و آلمان به کشور آلمان سفر کردند.

آلمان یکی از باراندازهای فرش کرمان
رزم حسینی با اشاره به اینکه، یکی از مقاصد کالاهای صادراتی استان کرمان دپوی کالایی در هامبورگ آلمان است، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی و فرش، آلمان یکی از باراندازهای فرش کرمان بوده است ضمن آنکه پسته کرمان نیز یکی از محصولات صادراتی است که می‌تواند به کشور آلمان ارسال شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان معدنی است، تصریح کرد: 40 درصد معادن ایران در استان کرمان قرار دارد به‌طوری‌ که 52 نوع ماده معدنی در استان کرمان وجود دارد و باید این نکته را مدنظر داشت که در حوزه اکتشاف معادن، از 40 سال قبل هیچ اکتشافی در این استان صورت نگرفته است و اگر اکتشافات جدید انجام گیرد تعداد ماده‌های معدنی این استان بیشتر خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه، در دولت نهم کار اکتشاف در استان کرمان آغاز شده است، گفت: در حوزه انرژی با توجه به طرح‌های فولاد، مس و صنایع پایین دستی، حدود 5000 مگاوات برق در آینده نیاز داریم که اکنون حدود 3000 مگا وات با شرکت‌های چینی و دیگر شرکت‌های وابسته قرار داد بسته شده است.


آمادگی همکاری با آلمانی‌ها در زمینه تولید انرژی نو
وی افزود: اخیرا به دنبال ایجاد انرژی‌های نو در کرمان هستیم و دوست داریم با کشور آلمان در این بخش همکاری کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه، در این دولت ورود گردشگران خارجی به ایران نسبت به سنوات گذشته دو برابر شده است، اظهار کرد: در بخش گردشگری و میراث فرهنگی، استان کرمان رتبه بالایی در این حوزه در کشور دارد و امیدواریم شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی به استان کرمان باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر گردشگران ما از کشورهای آمریکایی، کانادا و اروپایی بوده اند و هفته گذشته نیز سفیر ژاپن در دیدار از استان کرمان گفت که به کشورم پیامی ارسال خواهم کرد تا مردم ژاپن به استان کرمان سفر کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در منطقه کویری قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه این استان در منطقه کویری است اما 25 درصد باغات کشور متعلق به کرمان است و در 10 محصول کشاورزی استان، رتبه‌های اول تا سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌اند. به‌طور مثال رتبه اول پسته و خرما، رتبه دوم گردو و در مرکبات و صیفی‌جات رتبه سوم تا چهارم متعلق به استان کرمان است.

وی اظهار کرد: جنوب کرمان به هند کوچک معروف است به‌طوریکه در چهار فصل سال در این منطقه محصولات کشاورزی کشت می‌شود و خوشبختانه اکنون از فرودگاه جیرفت پرواز مستقیم به تهران برقرار شده است تا بتوان جنوب استان را مستقیم به مرکز کشور وصل کرد.

20 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و انرژی استان
رزم حسینی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری‌هایی که در دوران تحریم در استان کرمان شده است، اظهار کرد: 20 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و انرژی استان در حال اجرا است که امیدواریم با رفع تحریم‌ها این سرمایه‌گذاری‌ها روز به روز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: در جنوب کرمان تونل باد وجود دارد به‌طوری‌که چهار ماه در سال بادهای بسیار خوبی در آن منطقه می‌وزرد و همچنین روزهای آفتابی زیادی در جنوب استان وجود دارد که می‌تواند در زمینه انرژی‌های نو به خوبی کار کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: استان کرمان حرف‌های زیادی برای گفتن در آلمان دارد، در گذشته آلمان در بازارهای ایران فعال و شناخته شده بود که اکنون یک وقفه در این روابط رخ داده است و اکنون چین بیشتر در بازارهای ایران حضور دارد.

رزم حسینی تصریح کرد: در بخش خودرو سازی فولکس واگن آلمان در کرمان فعال بود اما به دلیل تحریم‌ها وقفه‌ای در این همکاری ایجاد شد و آلمان این فرصت را از دست داد و چینی‌ها وارد بازار شدند.

وی با اشاره به صنعت خودروسازی بم گفت: در شرکت خودروسازی بم شش نوع خودروی چینی با تولید 85 هزاردستگاه در سال گذشته مشغول به فعالیت است که علاقمندیم با همکاری با آلمانی‌ها بتوانیم تولید 40 هزار دستگاه خودروی آلمانی را در این کارخانه کلید بزنیم زیرا کرمان خودرو به دنبال افزایش کیفیت است.

رزم حسینی ادامه داد: در دو دهه اخیر استان کرمان با بحران آب مواجه بوده است و اکنون سه طرح انتقال آب به استان کرمان در دست اقدام است که یک طرح آن انتقال آب از خلیج فارس به کرمان است که در مرحله اول برای مصارف صنعتی و در سه سال آینده نیز 110 میلیون مکعب آب را به شمال استان کرمان منتقل خواهد کرد.

2 میلیارد دلار طرح در حوزه آبی استان
وی اظهار کرد: در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که در کنار این خط انتقال، برای انتقال آب شرب از خلیج‌فارس به استان کرمان نیز مطالعاتی صورت گرفته است.

استاندار کرمان گفت: دو طرح مطالعاتی دیگر برای انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان کرمان و فلات مرکزی ایران صورت گرفته است که این طرح‌ها برای مصارف شرب و صنعت صورت خواهد گرفت.

رزم حسینی اضافه کرد: حدود دو میلیارد دلار در حوزه آب طرح داریم که مطالعات آنها به اتمام رسیده است و در حال مناقصه برای فایناس و اجرای پروژه است و آلمان می‌تواند در این پروژه‌ها شرکت داشته باشد. ضمن آنکه دو پروژه پتروشیمی با هامبورگ نیز شروع شده بود که به دلیل تحریم‌ها به سمت دیگر کشورهای اروپایی و چینی رفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 3000 میلیارد دلار سر جمع سرمایه‌گذاری‌های استان کرمان بوده است، افزود: با توجه به اینکه در 10 سال آینده 60 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان جابجا خواهد شد، این آمادگی را داریم که در پروژه‌های خط ریلی با شرکت VOTP (ویس) که در زمینه خط ریلی سابقه دیرینه دارد همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: یکی از کشورهایی که می‌تواند رابطه تجاری، صنعتی خوبی با ایران و به ویژه استان کرمان داشته باشد کشور آلمان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)