کد خبر: ۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای کلیه فعالیتهای برگزاری مجامع، ثبت شرکت ها و رسیدگی به تخلفات به اتاق تعاون واگذار شد.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای کلیه فعالیتهای برگزاری مجامع، ثبت شرکت ها و رسیدگی به تخلفات به اتاق تعاون واگذار شد.

رضا اسماعیلی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون با بیان اینکه بیش از 5400 تعاونی در استان کرمان به ثبت رسیده است، اظهار کرد:  یک میلیون و 980 هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند و این تعاونی ها برای بیش از 55 هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.

وی سرمایه های ثبتی این شرکت ها را برابر با 2333 میلیارد ریال دانست و افزود: استان کرمان رتبه پنج کشوری را بیشترین تعداد تعاونی ها دارد و با بیش از 1900 تعاونی کشاورزی رتبه نخست تعاونی ها در استان مروبط به تعاونی های کشاورزی است. 

وی واگذاری فعالیتهای بخش تعاون به اتاق تعاون را در توسعه تعاونی ها بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های تعاونی ها در در استان صورت نمی گیرد مگر با کمک خود تعاونی ها و بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای کلیه فعالیتهای برگزاری مجامع، ثبت شرکت ها و رسیدگی به تخلفات به اتاق تعاون واگذار شد.


کرمان، رتبه اول کشور در واگذاری پروانه احداث ساختمان/تشکیل 6 تعاونی فراگیر ملی در استان کرمان


مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که نسبت به میانگین کشور استان کرمان رتبه اول در واگذاری پروانه احداث ساختمان دارد، مطرح کرد: در سال گذشته یک هزار و 200 واحد مسکونی و تعاونی و در سال جاری 700 واحد مسکونی تحویل اعضای تعاونی های مسکن شده است.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 736 تعاونی بانوان در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: تعداد کل تعاونی های مسکن در سطح استان 308 مورد است که 15 مورد آن در سال گذشته تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شهربابک با تشکیل 44 تعاونی در سال گذشته رتبه اول در تشکیل تعاونی ها در سطح استان را به خود اختصاص داده، افزود: در سال 95 حدود 200 تعاونی در استان کرمان تشکیل که در آنها 4 هزار و 388 عضوجذب شده، ضمن آنکه حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه در این شرکت ها به ثبت رسیده  است.

اسماعیلی از تشکیل 6 تعاونی فراگیر ملی در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: شرکت توسعه عمران شهری در استان تشکیل شده است که این شرکت ها در فعالیت های اقتصادی استان مشارکت دارند.

وی با بیان این مطلب که نسبت به میانگین کشور استان کرمان رتبه اول در واگذاری پروانه احداث ساختمان را به خود اختصاص داده است افزود: در سال گذشته یک هزار و 200 واحد مسکونی و تعاونی و در سال جاری 700 واحد مسکونی تحویل اعضای تعاونی های مسکن شده است.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اقداماتی که در هفته تعاون سال جاری صورت پذیرفته است، تصریح کرد: در هفته تعاون 45 طرح تعاونی با اعتباری بالغ بر 975 میلیارد ریال که برای 2 هزار و 739 فرصت شغلی ایجاد کرده، در استان کرمان افتتاح خواهد شد.

وی اتاق تعاون را نماد تعاون گران دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه فقط با مشارکت مردم ایجاد می شود، بنابراین بحث واگذاری فعالیت های بخش تعاون به اتاق تعاون در سال جاری را دستور کار قرار دادیم، همچنین در سال جاری برای نخستین بار رتبه بندی تعاونی ها را انجام دادیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)