کد خبر: ۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست بررسی پروژه‌های هجده‌گانه‌ی شهر کرمان صورت گرفت
با حضور استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های هجده‌گانه‌ی شهر کرمان بررسی شد و شرکت صاروج پارس به علت تاخیر در اجرای پروژه‌ی گودال خشت‌مال‌ها از استاندار کرمان کارت قرمز گرفت.

گفتار نو/ گروه اقتصاد:

با حضور استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های هجده‌گانه‌ی شهر کرمان بررسی شد و شرکت صاروج پارس  به علت تاخیر در اجرای پروژه‌ی گودال خشت‌مال‌ها از استاندار کرمان کارت قرمز گرفت.

به گزارش خبرنگار گفتار نو، علیرضا رزم حسینی، شرکت صاروج پارس را نمونه یک سرمایه گذار بهانه جو دانست و گفت:  اگر سرمایه‌گذار هرچه زودتر کار خود را آغاز نکند، به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

شهردار کرمان اما در ادامه با بیان این که ما معامله را به هم نمی‌زنیم، گفت: به سرمایه‌گذار یک هفته وقت داده‌ایم تا تعیین تکلیف کند. 

ابوالقاسم سیف الهی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز، نسبت به ساخت و سازها و تصرف اراضی منابع طبیعی در حاشیه کمربند سبز هشدار داد.

 محیط زیست خوب عمل نمی کند

استاندار کرمان نیز با انتقاد از برخورد دوگانه سازمان محیط زیست با سرمایه گذاران و قانون شکنان گفت: محیط زیست خوب عمل نمی کند. جلوی سرمایه گذار می ایستد، اما از اراضی ملی آن جا که باید دفاع نمی‌کند.

رزم‌حسینی با تقدیر از تلاش های شهردار کرمان، افزود: کُندی که در مسیر اجرای برخی پروژه‌ها به وجود می‌آید، به‌دلیل حجم بالای پروژه‌ها و برخی هماهنگی‌هایی است که باید بین دستگاه‌های مختلف اجرایی ایجاد شود.

او تغییرات مدیریتی در  اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از دلایل کُندی برخی پروژه‌ها دانست و گفت: این تغییرات مدیریتی به سازمان میراث و استان ضربه می‌زند.

استاندار کرمان به قوانین دست‌و‌پاگیر میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت:  تاکنون با هم‌کاری شهرداری و میراث فرهنگی کارهای قابل توجهی در شهر کرمان انجام شده و یا در دست اجراست.
رزم‌حسینی اظهار امیدواری کرد: با هم‌کاری شهرداری و میراث فرهنگی تا پایان امسال با به‌سازی محور گردشگری بافت تاریخی، بافت قدیم شهر کرمان دگرگون شود.

وی از اداره‌کل میراث فرهنگی خواست برای به‌سازی محور گردشگری بافت تاریخی شهر کرمان و اجرای زیرگذر گنبد جبلیه با شهرداری کرمان هم‌کاری لازم را داشته باشد.

رزم‌‌حسینی از کُندی اجرای پروژه‌ی جمع‌آوری آب‌های زیرسطحی نیز انتقاد کرد و با اشاره به منابعی که سال گذشته از سوی استانداری به شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تخصیص پیدا کرده است، خواستار سرعت‌بخشیدن به این پروژه شد.

نقش مثبت قرارگاه خاتم

شهردار کرمان نیز در ادامه نقش قرارگاه خاتم را در توسعه شهر مثبت دانست و گفت:  از 80 نفر نیروی انسانی که هم‌اکنون توسط قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه‌های نُه‌گانه مشغول به کار شده‌اند، 11 نفر از تهران و مابقی نیروهای بومی و کرمانی هستند.

ابوالقاسم سیف‌الهی با بیان این‌که در راستای اجرای این پروژه‌ها 4000 نفر در کرمان به کار گرفته می‌شوند، بیان کرد: قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه‌های نُه‌گانه از پیمان‌کاران کرمانی استفاده می‌کند و هم‌چنین مصالح مورد نیاز خود را نیز از کرمان تهیه خواهد کرد که موجب رونق اقتصادی در شهر کرمان خواهد شد.

سیف‌الهی بیان کرد: قرارگاه خاتم اکنون از برنامه‌ی زمان‌بندی جلوتر است و آمادگی دارد طی 2.5 ماه آینده، کار ساخت هفت پل دیگر را آغاز کند؛ ضمن این‌که تقاطع ابوذر نیز تجهیز کارگاه شده است.

شایان ذکر است، در این نشست آخرین وضعیت پروژه‌های محور گردشگری بافت قدیم، طرح شش دروازه‌ی میدان شهدا، مدرسه‌ی حیاتی، بام کرمان، تله‌کابین و جاده‌ی دسترسی، بیمارستان باهنر، بولوار کوثر، پروژه‌های نُه‌گانه‌ی قرارگاه خاتم، پروژه‌ی صاروج پارس ، باغ فتح‌آباد، کمربند سبز، سامان‌دهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده، مجتمع تجاری و تفریحی آدینه، زیرگذر تقاطع گنبد جبلیه، سامان‌دهی روستای الله‌آباد و جمع‌آوری آب‌های زیرسطحی (فاضلاب شهر کرمان) مورد بررسی قرار گرفت و برای هر یک تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)