کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اطلاعیه اصلاح طلبان استان کرمان به مناسبت 14 و 15 خرداد
اصلاح طلبان استان کرمان با صدور اطلاعيه اى با گراميداشت 15 خرداد و سالروز ارتحال حضرت امام با ارمان هاى بنيانگذار جمهورى اسلامى تجديد ميثاق کردند.
اصلاح طلبان استان کرمان با صدور اطلاعيه اى با گراميداشت 15 خرداد و سالروز ارتحال حضرت امام با ارمانهاى بنيانگذار جمهورى اسلامى تجديد ميثاق کردند.

به گزارش گفتارنو متن کامل اطلاعيه شوراى اصلاح طلبان استان کرمان به شرح ذيل است:


15خرداد 42 و 14 خرداد 68 اگرچه به ظاهر دو روز متفاوت در تقویم تاریخ به شمار می‌آیند اما پیام و محتوای یگانه‌ای دارند. 

در 15 خرداد 42 مردم ایران با قیام خود محوریت حضرت روح‌الله برای مبارزه با رژیم پهلوی را پذیرفته , انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کردند . استقبال تاریخی ملت از امام خمینی (ره) در 12 بهمن 57 عمق مهر و دوستی مردم ایران به رهبری مبارزات را نشان داد. 

ده سال پس از آن با وجود خسارت‌های جانی و مالی، محدودیت‌های اقتصادی و تحریم‌ها و ویرانی‌های دوران دفاع مقدس, مراسم تشییع پر شکوه پیکر مطهر امام خمینی(ره) که به گواه تاریخ از مراسم استقبال امام بیشتر بود نشان داد که مردم به «راه و راهبر» خویش فوق تصور تحلیل‌گران اعتماد و اعتقاد دارند.

تاریخ در 14 خردادماه 68 با چشمان خویش دید هنگامی که امام چشم از جهان فروبست علاقه و دلبستگی مردم به او و راه او بیش از زمانی بود که پس از پانزده سال تبعید به کشور گام نهاد.

درقرون گذشته علمای بزرگواری بوده‌اند که نقش مهمی در مبارزات ملت ایران ایفا کرده‌اند اما هیچ‌گاه تا بدین حد تاثیر گذارنبوده اند. همچنین رهبران سیاسی فراوانی بوده‌اند که حرکت‌های اعتراضی را به صورت مقطعی رهبری کرده‌اند اما آنها نیز توفیقی حاصل نکردند. 

بدون تردید امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه نوگرا با نگاه متفاوتی به فقه شیعه و اسلام از پایگاه مرجعیت دینی دست به قیام زد و این اولین تفاوت وی با سایرین بود. از طرف دیگر اهمیت و نقشی که حضرت امام برای مردم قائل بود زمینه گسترش نهضت در لایه‌های پایین جامعه را تقویت نمود. و این دو شاخصه یعنی دینی بودن نهضت و مردمی بودن آن توانست امام را از سایر رهبران متمایز نماید و تبلور این اعتقاد امام را می‌توان در جمهوری اسلامی یافت.

امسال سالروز وفات حضرت امام خمینی (ره) با ایام ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر اروحنا فداه مصادف شده است. بدون تردید مهدویت یکی از محوری‌ترین اندیشه‌هایی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کرد و از پایه‌های فکری نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

اکنون و پس از 26 سال از درگذشت امام خمینی (ره) به روان پاک آن عزیز سفر کرده و همه شهدای انقلاب اسلامی از خرداد 42 تا کنون درود و صلوات می‌فرستیم.

 اصلاح‌طلبان کرمان در سراسر استان ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) یاد و نام آن رهبر فقید را گرامی داشته وبا آرمان‌های ایشان تجدید میثاق می نمایند.

همچنین در شهر کرمان نیز اصلاح‌طلبان  در مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) که صبح روز پنجشنبه چهارده خرداد ماه ساعت ده در حسینیه ثارالله کرمان و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات برگزار می‌شود حضور یافته و همچنین از عموم مردم شریف کرمان برای شرکت در این مراسم دعوت بعمل می آورند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)