کد خبر: ۲۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارتباطات :
محمدجواد آذری جهرمی از آغاز مذاکره وزارت خارجه برای حل مشکل تحریم‌ اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های جهانی اپلیکیشن خبر داد و گفت: مخالفتی با لایو اینستاگرام وجود ندارد.
وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران از پیگیری برای محدودیت‌های به وجود آمده در حوزه دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی در بازارهای جهانی اپلیکیشن از جمله «اپ‌استور» و «گوگل‌پِلی» خبر داد و گفت: تمامی تلاش این است که این موضوع به صورت کلی حل شود. بر این اساس وزارت امور خارجه رایزنی‌های خود را آغاز کرده و مباحث در حال انجام است که در صورت به دست آمدن نتیجه، آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت تبادلات مالی روی «اپ‌استور» و «گوگل‌پلی» برای بازی‌های موبایلی نیز وجود دارد، ادامه داد: موضوع پرداخت آنلاین برای بازی‌های خارجی، یکی از مواردی است که باید آن را با مذاکره با بانک مرکزی حل کنیم.

عضویت جهرمی در چهار شبکه اجتماعی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در کشور گفت: از روز گذشته حساب کاربری خود را در شبکه‌های «سروش»، «بیسفون پلاس»، «کلوب» و «تبیان» آغاز کرده‌ام و امیدوارم با حضور فعال خود در این شبکه‌ها، پاسخگوی سؤالات مردم باشم و همچنین در ترویج استفاده از شبکه‌های سرویس‌های داخلی مؤثر واقع شوم.

آذری جهرمی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه حضور در شبکه‌های داخلی به معنای محدودیت شبکه‌های خارجی خواهد بود، گفت: نه این موضوع درست نیست و ما نگاه سلبی در این حوزه نداشته و حضورمان به معنای حمایت از شبکه‌های داخلی صورت می‌گیرد و نه محدودیت.

وی با اشاره به فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران همچون توئیتر گفت: استفاده از فیلترشکن غیرقانونی است و من به عنوان وزیر ارتباطات، مجوز ورود بدون فیلتر به اینترنت دارم و از این جهت از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم.

مخالفتی برای سرویس پخش زنده اینستاگرام وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در مورد اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، تأکید کرد: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.

وی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام نیز به مهر گفت: مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم که آن را اعلام کنیم.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان وام به بازی های داخلی

وزیر ارتباطات با تاکید بر حمایت مالی و معنوی از بازی های رایانه ای در کشور گفت: هم اکنون حوزه بازی های رایانه ای مورد توجه در دنیا است و ما نیز باید برای افتخارآفرینی جوانان ایرانی تسهیلات به این بخش اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش این است که سرویس های مورد نیاز بازی های رایانه ای در ایران با کیفیت بالا طراحی شود، اضافه کرد: امروز تاخیر طبیعی در بازی های آنلاین حدود ۱۰۰ میلی ثانیه است، اما ما شاهد هستیم که برخی از این بازی های خارجی بالغ بر ۴۰۰ میلی ثانیه در شبکه کشور تاخیر دارند که با استاندارد جهانی فاصله دارد و کارآیی بازی را از بین می برد، به همین دلیل طراحی فنی شبکه به سمت اینکه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که کاربران ایرانی بتوانند در بازی های آنلاین بین المللی شرکت کنند، مدنظر ما قرار دارد.

واعظی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان وام در قالب تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به تولیدکنندگان بازی های آنلاین در سال گذشته خبر داد و گفت: از آنجایی که بازی رایانه ای یکی از صنایع سودآور است، وزارت ارتباطات با حمایت از بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر تقویت این صنعت تاکید دارد.

تشکیل کارگروه ساماندهی گیم با حضور وزارت ارشاد و معاونت علمی و وزارت ارتباطات

جهرمی در مورد ساماندهی بازی های رایانه ای در کشور گفت: گیم یکی از چهار حوزه پرطرفدار در میان کاربران فضای مجازی در دنیا است و انتقال مفاهیم، فرهنگسازی و تربیت از طریق بازی های رایانه ای در دنیا رایج است، بر این اساس ما نیز نگاه ویژه ای به این بخش داشته و یکی از محورهای اصلی شبکه اطلاعات را به این موضوع اختصاص داده ایم.

وی افزود: در همین حال قرار است کمیته ای با همکاری وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و معاونت علمی رئیس جمهور در راستای ساماندهی بازی های خارجی در کشور و تقویت بازار بازی های داخلی تشکیل شود.

هماهنگی با وزارت ارشاد برای انتقال سرور بازی های خارجی به ایران

وزیر ارتباطات همچنین در مورد انتقال سرور بازی های آنلاین خارجی پرطرفدار به ایران توضیح داد: در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت ارشاد انجام شده است و مذاکراتی نیز با ارائه کننده های بازی های خارجی صورت گرفته که تاکنون دو مورد نیز تقریبا به تایید رسیده است.

وی ادامه داد: برخی بازی ها رایگان بوده و انتقال سرور و ایجاد یک نود در کشور ما از سوی سرویس دهنده های خارجی به راحتی قابل انجام است که در این زمینه در حال مذاکره هستیم، اما برخی بازی ها نیز از نظر وزارت ارشاد با ایراداتی همراه است که باید مذاکرات خود را برای این بازی ها انجام دهیم و تغییر چارچوب ها و پارامترهای موردنیاز ما متناسب با فرهنگ جامعه صورت گیرد که این موضوع در حال پیگیری است.

واعظی گفت: وزارت ارتباطات برای ارائه سرویس باکیفیت به کاربران بازی های رایانه ای نیاز به هماهنگی با وزارت ارشاد ندارد، اما فعالیت محتوایی بازی ها باید از سوی وزارت ارشاد صورت گیرد.

تنظیم لایحه مالکیت فکری و معنوی در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات همچنین از پیگیری اجرایی شدن قانون کپی رایت در این حوزه خبر داد و گفت: موضوع مالکیت فکری و معنوی و نیز حفظ حریم خصوصی کاربران فضای مجازی یکی از نیازهای حمایتی کسب و کارهای نوپا محسوب می شود و در این زمینه کارگروه حقوقی وزارت ارتباطات در حال بررسی برای بازتعریف این قانون است.

وی گفت: قصد داریم لایحه ای تنظیم کنیم که حوزه مالکیت فکری و معنوی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و این لایحه را به دولت ارائه داده تا برای تصویب به مجلس دهد. در این خصوص با مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی مجلس در حال همکاری هستیم.

به گزارش مهر، در بازدید وزیر ارتباطات از سومین لیگ بازی های رایانه ای، فینال لیگ فوتبال رایانه ای (لیگ pes) برگزار شد و وزیر ارتباطات جایزه این مسابقات را به برنده آن اهدا کرد.

قرار است برنده این بازی ها به مسابقات قهرمانی جهان در فوتبال رایانه ای معرفی و اعزام شود.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)