کد خبر: ۲۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پیش نویس جدید این شورا تدوین شده است و در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور به بحث گذاشته می شود و در صورت تایید به تمامی مراکز استان ها ابلاغ می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پیش نویس جدید این شورا تدوین شده است و در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور به بحث گذاشته می شود و در صورت تایید به تمامی مراکز استان ها ابلاغ می شود.

سید محمد رضا موالی زاده دیروز پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان که با حضور امام جمعه جیرفت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان و دیگر مسئولان در شهرستان جیرفت برگزار شد، افزود: کاهش آسییب های اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی و تجلیل از مفاخر اسلامی از رویکردها و سرفصل های اصلی این پیش نویس هستند.

وی عنوان کرد: تاکید بر موضوعات و مشکلات اساسی هر منطقه از کشور و فعالیت اعضای این شورا برای حل مشکلات این مناطق دیگر سرفصل های این پیش نویس ارا تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه مشارکت عمومی مردم مهمترین عامل برای رشد و فرهنگ تعالی در کشور محسوب می شود افزود: مشارکت افراد نخبه و رسانه و همچنین برقراری اعضای شورای فرهنگ عمومی با دستگاه قضا و مسئولان استانی و کشوری از مواردی هستند که در این پیشنویس به خوبی تاکید شده است.

وی اظهار کرد: در این پیشنویس یک پیوند با مشارکت نخبه ها و مسئولان فرهنگ عمومی در تمامی مناطق برقرار می شود و شورایی جدید متشکل از نمایندگان مختلف نهادها و مردم و نخبگان جایگزین این شورا خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: بستر سازی لازم جهت تحرک میدانی هرچه بیشتر یکی از رویکردهای دیگر این پیشنویس است.

وی در ادامه بیان کرد: آسیب شناسی خوبی در مشکلات شورای فرهنگ عمومی تمام مناطق کشور انجام شده است و نحوه همکایر نهادها و ارگان ها برای چاره جویی این مشکلات هم در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف فرهنگ تعاون و کار و فرهنگ اجتماعی از مشکلات کنونی جامعه می باشند که در این پیش نویس برای ارتقای این فرهنگ های خرد به خوبی به آنها پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از همایش ها در کشور ما به خوبی و با محتوی برگزار نمی شود که لازم است تا در این زمینه چاره جویی شود و نحوه برگزاری و سطح تاثیرگذاری این مجالس و همایش ها در این پیشنویس بیان شده است.

 آسیب های اجتماعی کنونی در جامعه ما برازنده یک کشور اسلامی نیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: آسیب های اجتماعی در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد و رشد این آسیب ها برازنده حکومت اسلامی ما نیست.

سید محمد رضا موالی زاده از طلاق به عنوان یکی از معزل های اساسی در جامعه نام برد و گفت: لازم است تا در این زمینه تحقیقات و تلاش هایی انجام گیرد تا این آسیب ها درمان شوند.
وی ادامه داد: فرهنگ کار، سخت کوشی و کار جمعی از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی می باشند و اگر بخواهیم در این زمینه رشد کنیم نیاز است تا این فرهنگ ها را هم ارتقا دهیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با مدیریت صحیح فرهنگ مصرف انرژی و اشتیاق برای خرید کالای ایرانی و تلاش برای تولید فرهنگ کیفی کالای ایرانی صورت می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: بایستی رویکردی جامعه نگر به مباحث اجتماعی داشته باشیم و ساماندهی باورها و رفتارها را در چارچوبی درست انجام دهیم.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی به دنبال ایجاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه بر اساس فرمایشات رهبری است، چرا که با این سابقه فرهنگی در کشور می توانیم خواستگاه تبلور سبک یک زندگی در جهان باشیم که بر اساس یک فرهنگ عمومی بالنده تعریف شود.

وی با بیان اینکه این شورا در برخی از زمینه ها هم ریزش و هم رویش داشته است، گفت: فرهنگ شهادت طلبی در کشور ما به خوبی نهادینه شده است و لازم است در جهت ارتقای سایر فرهنگ ها نیز تلاش شود.

وی گفت: مشارکت مردم در تکلیف سیاسی یکی از موارد رشد فرهنگ عمومی در این کشور است و حضور گسترده مردم در انتخابات نشان از رشد این فرهنگ دارد.

موالی زاده حفظ کیان خانواده را یکی دیگر از نشانه های رشد بالنده فرهنگ عمومی در این کشور بیان کرد و گفت: برخی مناسبت های اجتماعی در مناطق کشور بسیار با ارزش و قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: یک سری سنت های کشوری و یک سری منطقه ای داریم که هر دو مولفه با ارزش و قابل دفاع می باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور صبح دیروز(پنج شنبه) برای شرکت در همایش فرهنگ عمومی جنوب کرمان و بررسی شرایط فرهنگی این منطقه به جیرفت سفر کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)