کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه رفسنجان:
امام جمعه رفسنجان با اشاره به تعامل با کارگزاران نظام اسلامی افزود: برای کارگزاران و مسئولان خیرخواه باشیم و مشارکت سیاسی در کارها و برنامه‌های مسئولان نظام داشته باشیم.
امام جمعه رفسنجان گفت: رفع موانع سرمایه‌گذاری از ضروریات است.

به گزارش فارس  حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار داشت: آنچه بین ما و خدا فاصله می‌اندازد، معصیت است.

وی با اشاره به ثواب برخی اعمال در روز جمعه افزود: امام صادق (ع) فرمودند « صدقه دادن در شب و روز جمعه و صلوات بر پیامبر و آل پیامبر (ص) در روز جمعه ثواب‌های بی‌شماری دارد» و این روایت در کتاب ارشاد القلوب آمده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تعامل با کارگزاران نظام اسلامی افزود: برای کارگزاران و مسئولان خیرخواه باشیم و مشارکت سیاسی در کارها و برنامه‌های مسئولان نظام داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند« از جمله حقوق من بر شما این است که خیرخواه من باشید چه در حضور من و چه در پنهان و‌ با حضور خالصانه و همه جانبه خود در اداره مملکت خیرخواه باشد».

رمضانی‌پور متذکر شد: پیروی از حاکمان‌، خیرخواهی و دعا برای پیروزی و صلاح آنها از حقوق حاکمان بر گردن مردم است.

وی با تأکید بر استفاده از دوره‌های مشاوره مذهبی برای زوج‌های جوان افزود: بعضی مراکز مشاوره چون دروس و اطلاعات خود را از غربی‌ها گرفته‌اند در جامعه شیعی و اسلامی ما کاربردی ندارد، برخی این مشاوران راحت افراد را به طلاق دعوت می‌کنند در صورتی که اسلام این دستور را نداده و این مبنا را ندارد.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: مشاوره بدین معناست که افراد را به هم نزدیک کنید و برخی خانواده‌ها فکر می‌کنند گفته فلان مشاور وحی منزل است و بلافاصله حکم می‌کنند که باید جدا شوید، مسئولان مربوطه برخی این مشاوره‌ها را غیرمجاز اعلام و رد صلاحیت کنند.

رمضانی‌پور  ادامه داد: مشاوران آموزش و پرورش افرادی خبره و زبر دست هستند که در این زمینه می‌توانند کمک باشند تا اختلافات را  اصلاح کنند و فتنه طلاق در جامعه برچیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب بجا و شایسته مجلس خبرگان رهبری در سال 68 پس از رحلت امام راحل اظهار کرد: آنها فردی مدیر و مدبر‌، هوشمند‌، زیرک‌، توانمند و عالم به زمان را به عنوان رهبر فرزانه انقلاب شکوهمند اسلامی انتخاب کردند و در این 26 سال ولایت این شخص ولایت و امامت را به بهترین وجه شاهد بودیم.

امام جمعه رفسنجان توضیح داد: در هیچ جای کره زمین رهبری به این مدیر و مدبری نمی‌توانیم پیدا کنیم و افراد کارشناس دنیا این رهبری را بی‌نظیر اعلام کرده‌اند.

رمضانی‌پور با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد 42 که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی شد، افزود: ‌امروز یادآور روز زندانی کردن امام خمینی (ره) نیز هست که حدود یک سال در زندان بودند.

امام جمعه رفسنجان با تبیین قیام 15 خرداد خاطر‌نشان کرد: سیزدهم خرداد امام سخنرانی آتشینی در مدرسه فیضیه داشتند و به دنبال آن امام را زندانی کردن‌، زندانی کردن امام به چند ساعت نکشید و جمع زیادی از مردم قم ‌و تهران و‌ همچنین اهالی روستای پیشوای ورامین توسط ماموران رژیم شاه قتل عام شدند.

وی عنوان داشت: این سرآغاز انقلاب شکوهمند اسلامی شد که نتیجه آن را امروز می‌بینیم و باید سپاس‌گذار باشیم که این نعمت‌ها حاصل خون شهدا است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: 16 خرداد سال 68 مراسم با شکوه تشییع و نماز امام خمینی(ره) با حضور بیش از 10 میلیون نفر برگزار شد که بهت جهانی را همراه داشت و بیعتی با ولی امر مسلمین نیز بود.

وی اضافه کرد: امام فرمودند "مثل آقای خامنه‌ای پیدا نمی‌کنید‌" و همین اشارات امام بود که خبرگان رهبری این انتخاب را کردند.

رمضانی‌پور با اشاره به عزل بنی‌صدر در 20 خرداد سال 60 عنوان کرد: گرچه ما خسارت‌های زیادی دیدیم، اما بساط منافقان از کشور بر چیده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی از جمله اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی است در رفسنجان حرکت خوبی ایجاد شده و از مجموع  تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسیده  بخشی در حال اجرا و بخشی در حال افتتاح است.

امام جمعه رفسنجان در پایان ابراز داشت: کسانی که مسئول هستند باید رفع مانع کنند به ویژه در زمینه تسهیلات‌، هر مسئولی که گره‌های قانونی را رفع کند در کنار سرمایه‌گذار یک مجاهد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)