کد خبر: ۲۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:
علی ربیعی از تلاش وزارتخانه متبوعش برای پایدارسازی تدوین طرحی جامع در مورد پایدار سازی صندوق‌های بازنشستگی خبر داد.
 
علی ربیعی از تلاش وزارتخانه متبوعش برای پایدارسازی تدوین طرحی جامع در مورد پایدار سازی صندوق‌های بازنشستگی خبر داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تلاش وزارتخانه متبوعش برای پایدارسازی تدوین طرحی جامع در مورد پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی خبر داد.

ربیعی که صبح امروز به عنوان سخنران اصلی همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مرکز همایش‌های پژوهشگاه نفت برای بازنشستگان کشوری سخنرانی می‌کرد، گفت: نمی‌خواهم سخنی از بحران صندوق‌ها بگویم اما معتقدم پاک کردن صورت مساله باعث کاهش قدرت خرید بازنشستگان شده است.

وزیر رفاه ادامه داد: امروز در بحث امور مربوط به تامین معاش بازنشستگان با چالش‌های جدی روبروییم که امیدوارم آن را مدیریت کنیم.

وی در همین رابطه افزود: در تلاشم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به هیات دولت ببرم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را در پی داشته باشد.

وزیر رفاه با یادآوری مناسبت امروز که روز بازنشستگی نام دارد، گفت: برای قشر بازنشسته فقط مساله مالی و حقوق مطرح نیست و نیاز داریم فرهنگ استفاده از بازنشسته و شان و منزلت و نقش او در اداره کشور را نهادینه و پایه‌ریزی کنیم.

ربیعی افزود: وقتی صحبت از صندوق‌های بازنشستگی می‌شود، گویی اینها فقط صندوق‌های کارپردازی هستند در حالی که تلاش کردم در چندسال اخیر این موضوع را نهادینه کنم که صندوق‌ها محل زندگی اجتماعی بازنشستگان هستند و باید روزنی ایجاد کنیم تا بازنشسته‌ها مسیر زندگی اجتماعی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بازنشستگان وجود دارد و می‌توانیم ۱۰تا ۱۵ درصد رشد کشور را از طریق بازنشستگان دنبال کنیم، عنوان کرد: ۷۰درصد بازنشستگان ما سالمند محسوب نمی‌شوند و میانگین ورود به سن بازنشستگی در برخی صندوق‌ها ۴۸ سال است. ۳۰ میلیون سالمند در سال‌های نه چندان دور خواهیم داشت و نیاز است سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم خیلی راضی نیستم و هم خوشحالم، گفت: خیلی کارها باید انجام دهیم و عدم رضایتم برای این است که باید گام‌های بلندتری برداریم و خوشحالم که حداقل در این چهارسال توانستیم صورت مساله را بیان کنیم. ۳۵هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که امسال توانستیم ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن را جبران کنیم و هنوز راه درازی در پیش داریم.

ربیعی با بیان اینکه چهار سال گذشته سرمایه صندوق ۸۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: تصمیمات غلطی گرفته شده و صندوق‌ها موجودات بی‌گناهی هستند. ۴۰۰هزار ملیارد تومان در ۵۰سال هزینه تحمیل شده ناشی از این تصمیمات بوده که منابع آن دیده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت یازدهم پرده از مساله صندوق‌ها را کنار زدیم و امروز مساله‌ها و راه‌حل‌های آن مشخص شده و امید است در دور دوم دولت مساله‌ها حل شود.
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)