کد خبر: ۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
علی ربیعی عنوان کرد: محو فقر شدید و کنترل انواع فقر مطلق در دستور کار دولت دوازدهم هست.

 علی ربیعی عنوان کرد: محو فقر شدید و کنترل انواع فقر مطلق در دستور کار دولت دوازدهم هست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور که امروز در محل سالن اجلاس سران با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار تهران، رییس سازمان بهزیستی کشور، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان بهزیستی کشور، رییس اورژانس و تعدادی از مسوولان برگزار شد، گفت: در حال حاضر ترکیب فقر و نابرابری و سبک‌های زندگی در جامعه تغییر کرده‌اند به طوری که مشکل عصر صنعتی و پساصنعتی را  همزمان طی کردیم و به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: یک سازمان تخصصی همچون بهزیستی با نیروهای کارشناس می‌تواند در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌ها نقش مهمی بر جای گذارد. در شرایطی که ما با جامعه‌ای پر از تنش روبه‌رو هستیم این سازمان می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات راهگشا باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان آنکه در دولت نیز اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده، ادامه داد: در دولت آسیب‌ها را شناسایی کرده و در مورد آنها حرف زده شده است و ما سعی داریم با برنامه‌ریزی‌های مختلف در جهت رفع آسیب‌ها اقدام کنیم.

ربیعی در ادامه با تاکید بر آنکه امروز در جامعه با افرادی مواجه هستیم که در خانواده‌ها تنها هستند گفت: امروز در جامعه با افرادی روبه‌رو هستیم که افراد در آن تنها و رها شده زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: با جامعه‌ای پراز تنش روبه‌رو هستیم که البته با امید و اقداماتی که دولت به انجام رسانده است، بخش‌های بسیار زیاد این مشکلات کنترل شده و رو به کاهش هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر آنکه به دانش و سازمانی پر از تجربه احتیاج داریم که بتواند تخصصی کار کند، گفت: به همین دلیل آنچه که به دنبال آن هستیم آن است که بهزیستی را در خانه‌ها دنبال کنیم تا جایی که هر ایرانی در قبال افراد دیگر مسوولیت داشته، مددکار باشد و باید در این میان بهزیستی را بزرگ و تخصصی‌تر کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه جهانگیری معاون اول رییس جمهور تاکید کرده‌اند که در لایحه بودجه باید بخشنامه‌ای برای مبارزه با «فقر خشن» ایجاد شود، گفت: محو فقر شدید و کنترل انواع فقر مطلق در کشور در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: همانگونه که برای فقر درمانی و فقر آموزشی تلاش‌هایی کرده‌ایم، حل و کاهش «فقر معیشتی» را در دستور کار داریم. در زمینه فقر مسکن نیز با ایجاد مسکن‌های حمایتی توانستیم اقداماتی را انجام دهیم که البته امیدواریم بتوانیم با درمان فقر شدید و کنترل آن آرامش را به زندگی ایرانیان بازگردانیم.

 علی ربیعی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: وجود نزاع‌های خانوادگی، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری در کشور باعث آن شد که بر ضرورت توسعه اورژانس اجتماعی در کشور تاکید و آن را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی همچنین بر موارد خودکشی، طلاق و یا سایر آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مداخله‌های موثری داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر آنکه آسیب‌های اجتماعی کشور نیازمند مرکزی هستند که به فوریت بتواند به آنها رسیدگی کند و این مرکز همان اورژانس اجتماعی است، گفت: اورژانس اجتماعی در سال 95 با مداخلات موثر خود توانست از بیش از 4000 خودکشی جلوگیری کند که این رقم قابل توجهی است.

ربیعی خبر داد: در نظر داریم تا در سال جاری نیز میزان پاسخگویی اورژانس اجتماعی را به بیش از یک میلیون تماس برسانیم. این در حالی است که در صورت نیاز تماس‌ها را به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان آنکه آثار خدمات اورژانس اجتماعی در کشور مثبت بوده است، گفت: امروز جامعه به اورژانس اجتماعی اعتماد و اطمینان پیدا کرده است و امیدواریم مداخلات ما منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)