کد خبر: ۲۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتار نو از رواج شایعاتی که بر ناسالم بودن آب شرب کرمان دامن می زند؛
در گفت و گو با تعدادی از همشهریان کرمانی که استفاده از دستگاه های آب تصفیه کن را امری ضروری می دانند این طور به نظر می رسد افرادی که نمایندگی فروش آب تصفیه کن ها را بر عهده دارند این ادعا را دارند که آب شرب لوله کشی کیفیت لازم برای مصرف ندارد...
گفتارنو/ ماهان فرح بخش:

کیفیت آب شرب کرمان همواره مورد دغدغه بسیاری از هم استانی ها بوده است، چند سال است که گروه های مختلف از جمله مسئولین و کارشناسان عنوان می کنند که کیفیت آب آشامیدنی شهر کرمان استاندارد لازم یک آب آشامیدنی را دارد و برخی هم ادعا می کنند که کیفیت آب شرب کرمان پایین است و استاندارد لازم را ندارد و برای صحبت های خود البته دلایلی هم دارند.

متاسفانه به نظر می رسد شایعه کیفیت پایین آب شرب کرمان از سوی برخی گروه ها تقویت می شود به گونه ای که با رواج این شایعه پولی به جیبشان خواهد رفت.

در گفت و گو با تعدادی از همشهریان کرمانی که استفاده از دستگاه های آب تصفیه کن را امری ضروری می دانند این طور به نظر می رسد افرادی که نمایندگی فروش آب تصفیه کن ها را بر عهده دارند این ادعا را دارند که آب شرب لوله کشی کیفیت لازم برای مصرف ندارد و این نکته را یادآور می شوند که املاح موجود در آب برای سلامتی انسان مضر است و ...

یکی از آزمایشاتی که این فروشندگان دستگاه های آب تصفیه کن به مشتریان خود توصیه می کنند این است که به کتری های خانه خود مراجعه کنند، کتری هایی که بعد از چند مرتبه درست کردن آب جوش رسوبات سفید رنگ و گچ مانند در آن باقی می ماند. 

از طرف دیگر مسئولین و تعدادی از کارشناسان بر این باورند که دستگاه های آب تصفیه کن جدای از هزینه ای که تحمیل می کنند دارای مضرراتی هستند و می توانند در برخی مواقع باعث آلوده شدن آب گردند.

حال از آنجا که کیفیت آب شرب لوله کشی استان کرمان مد نظر ما می باشد با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید:

آب شرب استان کرمان استاندارد لازم را دارد/ از شهروندان می خواهیم به شرکت آب و فاضلاب اعتماد کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گرچه بارها در جلسات، رسانه ها و نشست های خبری بر کیفیت آب شرب استان کرمان و استاندارد آن تاکید کرده است، در گفت و گو با خبرنگار گفتار نو خاطرنشان کرد: آب شرب موجود در شبکه ها تمام شاخص های یک آب شرب سالم و بهداشتی را دارد و از شهروندان می خواهیم به شرکت آب و فاضلاب اعتماد کنند.

محمد طاهری افزود: این شرکت هر کجا احساس کند که کیفیت آب شرب از استاندارد لازم پایین تر آمده است سریعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی بار دیگر تاکید کرد: آب شرب که مورد استفاده شهروندان و هم استانی ها قرار می گیرد پارامترهای لازم آب آشامیدنی را دارد و مردم هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی شهرستان های استان مشکل کیفی آب را حل کردیم و سامانه دوم راه اندازی شده و در تعدادی از شهرستان ها هم ایستگاه برداشت احداث شده است و طرح های آبرسانی جدید هم وجود دارد که یکی پس از دیگری افتتاح می شوند.

طاهری با بیان اینکه آب شرب مثل برق نیست و ما اکنون 71 شهر در استان کرمان داریم که از بیش از 71 منبع آب تغذیه می شوند، عنوان کرد: آب شرب در سفره های هر منطقه استان از یک کیفیت و ماهیت متفاوتی برخوردار است و از یک منبع تغذیه نمی شوند.

وی اضافه کرد: باید بگویم آب آشامیدنی در برخی قسمت های استان کرمان کیفیت آب معدنی را دارد و در قسمت هایی هم از استاندارد لازم آب آشامیدنی برخوردار است.

پروژه آبرسانی از سد نساء در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان در ادامه گفت و گو بیان کرد: در شهرستان بم آبرسانی از سد نساء بم برای مردم این شهرستان در حال انجام است و آب پشت این سد بهترین کیفیت آب شرب را دارد

طاهری بار دیگر بر کیفت و استاندارد لازم آب آشامیدنی استان تاکید کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر مردم مسئول است و مطمئن باشید که آب شرب هم استانی ها کیفیت لازم و استاندارد را برای مصرف دارد.

وی افزود: تامین آب شرب و کیفیت آن از دغدغه های استاندار کرمان است و با جلساتی که برگزار می شود و اقداماتی صورت می گیرد همواره بر این موارد تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برخی از همشهریان فکر می کنند که با استفاده از تصفیه کن های خانگی آب کیفیت آب بالا خواهد رفت و خرید این تصفیه کن ها امروزه رواج پیدا کرده اما باید تاکید کنم که نیازی به استفاده از تصفیه آب های خانگی وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)