کد خبر: ۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تجمعات اخیر در دانشگاه‌ها درخصوص مذاکرات هسته‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تجمعات اخیر در دانشگاه‌ها درخصوص مذاکرات هسته‌ای، توضیحاتی ارائه کرد.

ضیاء هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تحصن  و تجمعات اخیر در دانشگاه‌ها در اعتراض به روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: دیدگاه ما این است که هرگونه اظهارنظر دانشگاهیان درخصوص مسائل مختلف کشور در چارچوب قوانین مورد استقبال مدیریت دانشگاه‌هاست.

وی افزود: امکان طرح دیدگاه‌های مختلف دانشگاهیان باید فراهم شود؛ چراکه طرح دیدگاه‌ها را اصولا مثبت می‌دانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: در عین حال همواره تاکید کرده‌ایم که فعالیت‌ها باید در چارچوب قوانین و ضوابط باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه از اساتید، دانشجویان و تشکل‌ها توقع داریم که به ضوابط احترام بگذارند، گفت: آنچه که در دانشگاه شیراز اتفاق افتاد، براساس اطلاعاتی که داریم، آن تحصن با مجوز صورت گرفته بود، اما اجرای برنامه با اشکالات و تخلفاتی رو به رو بوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از اقداماتی که در دانشگاه شیراز انجام شد، خارج از ضوابط بوده است؛ به این صورت که برای اصل برنامه تقاضای مجوز شده بود و دانشگاه هم همراهی خوبی داشته است، اما بخشی از اقدامات و روش کار خارج از چارچوب مجوز صادر شده بود.

وی ادامه داد: این تجمع برای یک محدوده زمانی و مکانی مشخص با سخنرانان از قبل تعیین شده، صادر شده بود که در روند کار این موارد رعایت نشده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه جزییات دقیق باید توسط رییس دانشگاه شیراز تشریح شود، اظهار کرد: همواره مسئولان دانشگاه صرف‌نظر از جهت‌گیری‌ها، مساعدت می‌کنند و مجوزهای لازم را می‌دهند تا دیدگاه‌های مختلف در دانشگاه مطرح شود.

 هاشمی بیان کرد: پیرو این موضوع توقع داریم که عزیزان دانشگاهی ما به ضوابط پایبند باشند؛ به خصوص تشکل‌هایی که دغدغه‌های بیشتری را ابراز می‌کنند، توقع نداریم کم دقتی داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در تجمعات و تحصن‌های دانشگاهی نباید جمعیتی بدون اجازه از بیرون وارد دانشگاه شوند، تجمع نباید از زمان تعیین شده فراتر رود، در ارتباط با سخنرانان وقتی تقاضایی می‌شود باید همان سخنران تعیین شده باشد و نه غیر و سخنران دیگر نیاز به مجوز جدید دارد؛ اگر به این موارد توجه نشود، طبیعتا تخلف و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: توصیه می‌کنیم که اگر دانشگاهیان قانون را رعایت کنند، به نفع همگان خواهد بود و مصالح ملی بیشتر تامین می‌شود.

هاشمی در ادامه تاکید کرد که صرف‌نظر از جهت گیری‌ها، اصل تجمعات و تحصن‌ها را مثبت می‌دانیم.

وی همچنین با بیان اینکه امکانات بیت‌المال باید در چارچوب قانون و در خدمت منافع ملی صرف شود، گفت: نباید فکر کرد که بیت المال در خدمت گروه یا جناح خاصی قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)