کد خبر: ۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که هفته‌نامه صدا (به سردبیری مسئول کمیته سیاسی این حزب) امروز خبر از برگزاری اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان داده است. آیا این نهاد به تازگی در بین اصلاح‌طلبان تشکیل شده است؟ گفت: خبر دوستانم در هفته‌نامه صدا را تایید نمی‌کنم.
 تسنیم نوشت:
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که هفته‌نامه صدا (به سردبیری مسئول کمیته سیاسی این حزب) امروز خبر از برگزاری اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان داده است. آیا این نهاد به تازگی در بین اصلاح‌طلبان تشکیل شده است؟ گفت: خبر دوستانم در هفته‌نامه صدا را تایید نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نهاد جدیدی در بین اصلاح‌طلبان شکل نگرفته است، افزود: رئیس دولت اصلاحات بر حسب ضرورت‌هایی، افرادی را برای رایزنی، مشورت و همفکری دعوت می‌کند و این جلسه هم با عنوان بررسی مسائل مهم کشور، بررسی نحوه کمک اصلاح‌طلبان به دولت و مسائل مربوط به مجلس آینده برگزار شد.

مرعشی با بیان اینکه در این جلسه گفت‌وگوهای دوستانه‌ای صورت گرفت و این جلسه به هیچ عنوان به عنوان یک نهاد تشکیل جلسه نداده است، خاطرنشان کرد: ما دو نهاد مهم در اصلاحات داریم که یکی شورای مشورتی است که همچنان برقرار بوده و دیگری هم شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است که هر دوی این شوراها کارکردهای مشخصی دارند و با یکدیگر هماهنگ هستند.

عضو ارشد حزب کارگزاران تصریح کرد: شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب فعالیت‌های احزاب را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند و شورای مشورتی در حد سیاست‌های کلان جبهه اصلاحات مشورت می‌دهد. ما فقط این دو شورا را در بین اصلاح‌طلبان داریم.

وی تاکید کرد: جلسه‌ای که به آن اشاره می‌کنید یک جلسه دوستانه بوده که حدود یک ماه پیش برگزار شد و قرار نیست این جلسه به یک نهاد جدید تبدیل شود.

هفته نامه صدا نوشته بود:
اولين جلسه «نهاد عالي اصلاح طلبان» برگزار شد. نهاد عالي اصلاح طلبان، مجلس مشورتي است که در آن سران جريان اصلاحات و نمايندگان احزاب موثر حضور دارند. هدف اين نهاد همدلي بين اصلاح طلبان و اعتداليون است و غايت آن کسب پيروزي در انتخابات مجالس پيش رو است. در اولين جلسه «نهاد عالي اصلاح طلبان» رئيس دولت اصلاحات، عبدالله نوري، سيدمحمد موسوي خوئيني ها، محمدعلي نجفي، سيدهادي خامنه اي، مصطفي معين، محمدرضا عارف، سيدحسين مرعشي، محمدرضا خاتمي، محسن امين زاده، سيدعبدالواحد موسوي لاري و اکبر ترکان حضور داشتند. موسوي خوئيني ها به نمايندگي از مجمع روحانيون، هادي خامنه اي به نمايندگي از مجمع نيروهاي خط امام و شوراي هماهنگي اصلاحات، حسين مرعشي به نمايندگي از حزب کارگزاران سازندگي ايران و اکبر ترکان به نمايندگي از حزب اعتدال و توسعه در اين جلسه حاضر بودند.

در پايان همين جلسه، آنها قراري نيز با يکديگر گذاشتند: اول آنکه از دولت بخواهند از حقوق همه نامزدها دفاع کند، دوم راهبرد اصلاح طلبان نيز در انتخابات حمايت از دولت باشد. تاکيد سوم اعضا بر اين بود که فقط يک ليست در انتخابات منتشر شود و در شهرهايي که تک نامزدي هستند نيز فقط يک نامزد معرفي گردد. نکته چهارم اين بود که به تمام اصلاح طلبان ابلاغ و اعلام شود که عليه يکديگر مصاحبه نکنند. تندروها و جريان مخالف به اين موضوع نه تنها دل بستهاند، بلکه اميدشان براي تفرق اصلاح طلبان و بياثر کردن آنها اين است که اعضا عليه يکديگر مصاحبه کنند و راه و روش دولت و يا جريان اصلاحات را زير سوال ببرند. به موضوع چهارم در اين جلسه تاکيد اکيد شد.

قرار پنجم اين بود که سازوکار رابطه ميان سه شوراي مشورتي، شوراي هماهنگي و نهاد عالي از سوي همه پذيرفته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)