کد خبر: ۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان با اشاره به نام استان‌هایی که در آنها کار انتخاب شوراهای استانی به اتمام رسیده است، گفت: اصفهان، ایلام، یزد، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان‌جنوبی، قزوین و هرمزگان 12 استانی هستند که این روند در آنها طی شده است.
مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان با اشاره به نام استان‌هایی که در آنها کار انتخاب شوراهای استانی به اتمام رسیده است، گفت: اصفهان، ایلام، یزد، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان‌جنوبی، قزوین و هرمزگان 12 استانی هستند که این روند در آنها طی شده است.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسات کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: ما همواره تاکید داشته و داریم که اصلاح طلبان دارای ظرفیت‌های بالایی هستند و باید نسبت به مسائل مختلف کشور نقش خود را ایفا کنند. چراکه در همه اتفاقات کشور از زمان مشروطه و انقلاب اسلامی تا امروز تفکر اصلاح امور دنبال شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به مسائل مختلف کشور بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: حتی در شرایط سخت هم اصلاح‌طلبان مسئولیت‌های خود را برعهده گرفتند، چراکه جریان اصلاحات ظرفیت بالایی دارد و همواره در حال توسعه و گسترش دامنه نفوذ خود است.

مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند به واقعیت‌های جامعه رسمیت بدهند، برای همین کمیته راهبردی با اهداف مشخصی تشکیل شد. این کمیته در پی خلق فرصت نیست بلکه تلاش می‌کند تا به واقعیت‌ها رسمیت دهد.

وی بهره‌گیری از خردجمعی را از مزیت‌های جریان اصلاحات برشمرد و گفت: اصلاح‌طلبان تاکید دارند باید از تصمیمات فردی فاصله گرفت. بنابراین مدلی که در کمیته راهبردی به نتیجه رسید و در حال اجرایی شدن در سراسر کشور است، در واقع یک مدل اقتضایی است.

میرلوحی گفت: برای مدلی که در جهت وحدت جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس دنبال می‌شود، در واقع بسیاری از اصلاح‌طلبان در استان‌ها خودشان به این نتیجه رسیده بودند که امور اصلاح‌طلبان با انتخاب شوراهای استانی پیش برود و هم‌صدایی برای انتخابات ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون در 12 استان کشور، شوراهای استانی انتخاب شدند و بسیاری از استان‌ها نیز تا حدودی مسیر را طی کردند. طی ماه آینده این مسیر کاملا طی خواهد شد و انتخاب شورای استانی در همه استان‌های کشور به اتمام می‌رسد.

میرلوحی با اشاره به نام استان‌هایی که در آنها کار انتخاب شوراهای استانی به اتمام رسیده، گفت: اصفهان، ایلام، یزد، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان‌جنوبی، قزوین و هرمزگان، 12 استانی هستند که این روند در آنها طی شده است.

مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان یادآور شد: در هر استان با توجه به شرایط آنجا از 9 تا 25 نفر برای شوراهای استانی انتخاب شدند. اعضای این شوراها از کسانی هستند که از 4 بخش جریان اصلاحات و از همه مناطق استان مربوطه انتخاب شدند تا هیچ فردی از مجموعه بیرون نماند.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای استانی مسئولیت سامان دادن به امور اصلاح‌طلبان را در استان‌ها بر عهده دارند، گفت: این روند در حال پیش رفتن است. در واقع این ساز و کار یک اقتضای محلی است چراکه همه اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده بودند که مرکز باید بیشتر هدایت کلی کار را در دستور کار قرار دهد.

میرلوحی گفت: اساس کار بر این است که جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس تصمیم‌گیری را بر عهده اصلاح‌طلبان هر استان بگذارد و آنها با هم‌فکری و مذاکره تصمیم بگیرند. ما امیدواریم کسانی وارد عرصه انتخابات شوند که قبل از هر چیز دارای مقبولیت و پایگاه رای باشند.

مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان یادآور شد: بررسی پایگاه رای افراد  در تهران ممکن نیست برای همین اصلاح‌طلبان استان‌ها بهتر می‌توانند این مساله را مورد بررسی قرار دهند. الگوی فعلی مدلی است که همه اصلاح‌طلبان ضمن پذیرش آن از این الگو استقبال کرده‌اند. از نظر ما هم عدم تمرکز تصمیم‌گیری و واگذاری آن به حوزه‌های انتخابیه می‌تواند کارآمد باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)