کد خبر: ۲۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری است.
استاندار کرمان گفت: افتتاح مجموعه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری است.

علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان اظهار داشت: شاید کمتر کسی تصور می کرد این مجموعه که در آستانه ویرانی و تخریب بود  به مرحله ای برسد که یک یا دو ماه آینده آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم نمونه هایی از الگوهای اقتصاد مقاومتی واقعی، همدلی و همزبانی و مثلث توسعه اقتصادی را نام ببریم می توانیم مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان را نام ببریم که در پیشرفت این پروژه نماینده سابق مردم رفسنجان در مجلس، نماینده فعلی، امام جمعه و فرماندار سابق و فعلی و آقای سرایداری کارآفرین بزرگ این مجموعه تلاش و پیگیری هایی بسیار خوبی داشته اند.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه این مجموعه متعلق به رفسنجان، استان و حتی ایران نیست و به همه مردم جهان تعلق دارد، تصریح کرد: کشوری مانند ایران در حالی که می تواند بالاترین درآمد گردشگری را در منطقه داشته باشد اما متأسفانه در حال حاضر پایین ترین درآمد گردشگری را در منطقه دارد در حالی که ترکیه سالانه ۲۵ میلیون گردشگر خارجی دارد و بالغ بر دو هزار میلیارد دلار گردش مالی گردشگران خارجی است.

رزم حسینی به جابجایی ۱.۴ میلیارد نفر گردشگر طی سال گذشته اشاره و یادآور شد: به ازای هر گردشگر خارجی ۱۲ نفر شغل پایدار ایجاد می شود و این مجموعه ۱۲۰ نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

استاندار کرمان بیان داشت: در دولت یازدهم شاهد طلایی‌ترین دوران شکوفایی میراث فرهنگی بودیم، اگر چه استان کرمان رتبه برتر حوزه گردشگری، مرمت و سرمایه‌گذاری آثار تاریخی را به خود اختصاص داده، اما این آغاز راه است و با تجربه ای که در دولت یازدهم ایجاد شده، فعالیت‌ها در دولت دوازدهم هم ادامه می‌یابد.

رزم حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ کرده است که تمام توفیقاتی که در استان کرمان به ثمر رسیده به بقیه استانها ابلاغ کند و مطابق این برنامه پیش روند و امیدواریم با مشارکت و وحدت رویه در حوزه سیاسی و همکاری رسانه ها به توسعه پایدار در استان کرمان برسیم.

وی تصریح کرد: باید از خودخواهی دست برداریم و به سمتی برویم که رشد کنیم تا بتوانیم ایجاد درآمد، ثروت و شغل پایدار داشته باشیم.

استاندار کرمان از افتتاح مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان به دست رئیس جمهور خبر داد و گفت: مجموعه هتل سنتی چهار ستاره خانه حاج آقا علی رفسنجان جزو برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در آذر یا دی ماه سال جاری قرار گرفته و این مجموعه به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: حدود دو هزار نفر در دوره مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان همکاری داشتند و از نیروها و مصالح موجود در قاسم‌آباد رفسنجان برای مرمت این بنا استفاده شده است و گردش مالی زیادی به وجود آمده است.

وی توجه به استانداردهای جهانی در مرمت و بازسازی این بنا را یادآور شد و افزود: تردید ندارم در صورت انجام تبلیغات مناسب مجموعه خانه حاج آقا علی به یکی از مقاصد اصلی جدی گردشگران دنیا تبدیل می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و الگویی که استان کرمان ارائه کرده می‌تواند کشور را نجات دهد و اگر این مسیر را ادامه دهیم می توانیم استان خوبی را بسازیم.

رزم حسینی در پایان گفت: اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه احیای موقوفات و ایجاد ارزش افزوده حرکتی بی‌نظیر در سطح کشور است که امیدواریم، مستمر باشد و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار کرمان صبح امروز از روند مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان در شهرستان رفسنجان بازدید کرد.

طرح مرمت و بازسازی این خانه از ۲۷ مهر ماه ۹۴ آغاز شده است و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل بخش‌های مختلف از جمله رستوران سنتی، کافی‌شاپ، تالار پذیرایی و سوئیت‌های لوکس و معمولی می‌شود.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)