کد خبر: ۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
حمیدرضا بقایی پس از خروج از دادگاه گفت: قاضی دادگاه با توجه به غیرعلنی بودن جلسه، تاکید بسیار کرد که مفاد جلسه در خارج از دادگاه مطرح نشود. از بیان آنچه در جلسه مطرح شد، به‌دلیل تاکید قاضی معذور هستم.
مانند سعید مرتضوی برگه پزشکی تحویل دادگاه نداد که در محاکمه خود حاضر نشود و آن‌چنان هم که انتظار داشت، دادگاه او علنی برگزار نشد تا حضور محمود احمدی‌نژاد یک دلگرمی برای او باشد. دیروز حمیدرضا بقایی با همراهی علی‌اکبر جوانفکر به دادگاه ویژه کارکنان دولت مستقر در ساختمان شماره۲ قوه‌قضائیه رفت. 

بر خلاف وعده‌های قبلی احمدی‌نژاد او را همراهی نکرد و همین موضوع نشان‌دهنده نمایشی بودن ادعای احمدی‌نژاد بود. جوانفکر پس از پایان دادگاه درکانال تلگرامش نوشت: «آقای بقایی در حالی که مستندات و دفاعیات خود را در یک کیسه پلاستیکی شکلات قرار داده بود، وارد دادگاه شد و کسانی که در بیرون انتظار او را می‌کشیدند، برای سلامتی‌اش صلوات فرستادند.» نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات بقایی، معاون اجرایی دولت دهم، در شعبه ١05٧ دادگاه کیفری ٢ استان تهران برگزار شد و آن‌طور که خودش می‌گوید، جلسه بعدی قرار است 30 مهر برگزار شود.

حمید بقایی چه گفت؟
حمیدرضا بقایی پس از خروج از دادگاه گفت: قاضی دادگاه با توجه به غیرعلنی بودن جلسه، تاکید بسیار کرد که مفاد جلسه در خارج از دادگاه مطرح نشود. از بیان آنچه در جلسه مطرح شد، به‌دلیل تاکید قاضی معذور هستم. 

بقایی اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که پیگیری کنند شاید جلسات بعدی به‌صورت علنی برگزار شود. جلسه رسیدگی خوب بود؛ در دفاع هیچ‌مشکلی نداریم. وی در ادامه مدعی شد: مشخص است که این پرونده سیاسی است. معاون رئیس‌جمهور دولت دهم با بیان اینکه اشکالات زیادی به این پرونده گرفته شده است، گفت: امیدواریم قوه‌قضائیه عادلانه عمل کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه به موضوع برداشت وام از صندوق هم اشاره شد، عنوان کرد: آن هم جزو بحث‌هایی بود که قبلا هم بیان کردند و چیز مهمی ندارد. در این جلسه بحث‌های شکلی شد و وارد مباحث محتوایی نشدیم. کیفرخواست قرائت شد. بقایی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد جلسه 30مهر علنی برگزار شود گفت: اطلاعی ندارم. 

من دوست داشتم شما خبرنگاران هم در جلسه حضور داشته باشید؛ به‌نظرم آن جلسه هم غیرعلنی باشد. وی درخصوص اینکه در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود که قرار است آقای احمدی‌نژاد هم برای در این جلسه حضور داشته باشد، تصریح کرد: چه کسی این قرار را گذاشته است؟ شبکه‌های اجتماعی خیلی حرف می‌زنند. اگر علی ساربان است، می‌داند شترش را کجا بخواباند. آقای احمدی‌نژاد خودشان از آمدنشان چیزی نگفتند و ما باید اخبار را از دفتر ایشان بگیریم.

ایرادات شکلی
حسینی، وکیل مدافع حمیدرضا بقایی، بعد از اتمام جلسه دادگاه موکلش در جمع خبرنگاران گفت: جلسه دادگاه برگزار شد؛ کیفرخواست توسط نماینده دادسرا قرائت شد. وی افزود: از نظر ما کیفرخواست دارای ایرادات شکلی بود، روند رسیدگی دادسرا از نظر ما ایراداتی داشت که آنها را مطرح کردیم و دادگاه ایرادات را پذیرفت. 

حسینی خاطرنشان کرد: از نظر دادگاه هم رسیدگی دادسرا ایراداتی داشته و قرار شد نماینده دادسرا در جلسه بعدی درباره این ایرادات توضیح دهند. احتمال می‌دهیم کیفرخواستی که صادر شده، برای اصلاح به دادسرا برگردد و بعدا دوباره به دادگاه ارسال شود. حسینی درباره موارد اتهامی مطرح‌شده در پرونده بقایی گفت: همان موارد قبلی مطرح شده است و مالی بوده و از نظر ما همه در حد تخلف است و هیچ‌کدام جرم نیست، ولی برای همه دفاع داریم؛ دفاعیات را بعد از اینکه کیفرخواست اصلاح شد، به دادگاه ارائه می‌دهیم. وکیل‌مدافع بقایی ادامه داد: موارد اتهامی درباره ۳۰۰‌میلیون اختلاس است و مسائل امنیتی در آن وجود نداشته و فقط مسائل اقتصادی است. حسینی در پاسخ به این سوال که کیفرخواست چند صفحه بود، اظهار کرد: قبلا آقای دولت‌آبادی گفته‌اند که کیفرخواست ۳۰صفحه بوده و در حال حاضر نیز ۳۰صفحه است.


بازخوانی پرونده
در 18خرداد سال94 بود که محسنی‌اژه‌ای در هشتادمین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که برای حمیدرضا بقایی قرار بازداشت صادر شده است و وی از همین لحظه بازداشت است. 225روز بعد بقایی با تبدیل قرار بازداشت به کفالت، از زندان آزاد شد. علت بازداشت وی در آن تاریخ اعلام نشد و وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرد و صلاحیت او تایید نشد.

 هنوز 3ماه از عدم‌تایید صلاحیت وی و احمدی‌نژاد در انتخابات نگذشته بود که به حکم بازپرس سابق پرونده‌اش و به‌دلیل عدم تامین وثیقه 50‌میلیارد تومانی بازداشت شد. علی‌اکبر جوانفکر که دیروز در دادگاه بقایی حضور داشت و خود نیز همچون بقایی سابقه بازداشت را در کارنامه دارد، پس از بازداشت وی با نگارش مطلبی در کانال دولت بهار، خبر از وخامت حال بقایی به‌خاطر اعتصاب غذا داد. یک هفته پس از بازداشت بقایی سخنگوی قوه‌قضائیه اتهامات وی را «تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی» عنوان کرد. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای همچنین خاطرنشان کرد: «مبلغ دو‌میلیون‌یورو نیز در اختیار وی بوده که باید به جای دیگری منتقل می‌کرده، ولی در هیچ‌جا ثبت و ضبط نشده است.» محمود احمدی‌نژاد در واکنش به سخنان اژه‌ای، اتهامات وارده به بقایی را کذب دانسته و با انتشار بیانیه‌ای بر بیگناهی بقایی تاکید کرد. پس از انتشار خبر انتقال بقایی به بیمارستان، احمدی‌نژاد در بیمارستان حضور یافت، اما اجازه ملاقات با بقایی را پیدا نکرد. بقایی از زندان آزاد شد و احمدی‌نژاد بادست بانداژشده وی را در آغوش گرفت.


آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)