کد خبر: ۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فناوری وزارت علوم :
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: منصور غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، می تواند به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه، مراکز پژوهشی و پارک علم و فناوری شتاب دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: منصور غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، می تواند به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه، مراکز پژوهشی و پارک علم و فناوری شتاب دهد.

خسرو پیری اظهار کرد: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نیز ماموریت های محوله به وزارت علوم در چارچوب این سیاست‌ها می تواند به پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، ساماندهی نظام جهت دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه منجر شود.

وی در ادامه گفت: امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند موتور محرکه‌ای است که بتواند تحرک لازم را در قوای سه گانه و دستگاه‌های زیر مجموعه ایجاد کند و در این میان، نقش آفرینی نخبگان دانشگاهی با استفاده از امکانات دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیری خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی و اطلاعی که از توانمندی ها و تجربیات غلامی دارم تحقق اقتصاد دانش بنیان می تواند با هدایت و پشتیبانی او در بین جامعه و نخبگان دانشگاهی با استفاده از زیرساخت‌های موجود شتاب قابل ملاحظه ای داشته و شعار دانایی خلق ارزش ها را در محیط علمی، پژوهش و فناوری شکل دهد. 

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: با در نظر گرفتن تجربیات بسیار ارزشمند غلامی به دلیل سابقه طولانی و درخشان به عنوان رئیس دانشگاه و اشراف کاملی که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دارد می توان امیدوار بود که با انتخاب وی به عنوان وزیر علوم، شاهد تحولات و نوآوری های قابل توجه ای باشیم. 

وی تصریح کرد: همچنین با نگاه ویژه غلامی در حوزه تعاملات بین المللی و تاکیدی که برای حضور هر چه بیشتر دانشگاهیان در مجامع علمی بین المللی و همچنین استفاده از ظرفیت های علمی و فنی ایرانیان متخصص مقیم خارج کشور دارد می توان به تغییرات چشمگیری در توسعه دیپلماسی علمی و فناوری در کشور نائل آمد.

پیری ابراز امیدواری کرد که غلامی به عنوان گزینه پیشنهادی با حمایت جامعه دانشگاهی و همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بتواند با اجرای برنامه های مورد نظر نسبت به ارتقای جایگاه جامعه دانشگاهی در داخل و خارج کشور موفق باشد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، 29 مهرماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی کرد. 

منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود. 

وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود. 

غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود. 
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد. 

غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. 

وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. 

غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است. 
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)